  • 11. Data: 2003-07-14 09:36:13
    Temat: Re: (OT): głównyksięgowy TAK czy NIE
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    ----- Original Message -----
    From: "Krzysztof A. Ziembik" <k...@r...pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Monday, July 14, 2003 12:41 AM
    Subject: Re: (OT): głównyksięgowy TAK czy NIE

    > Witam.
    >
    > Temat mnie intryguje, wiec pozwole sobie troche pociagnac ten
    > off-topic.

    > Zdumiewasz mnie, bo kiedy pytalem w biurach o polise, to wszyscy sie
    > dziwili, bo "nikt o to nie pyta".

    Kwestia świadomości Klientów.

    > A Maddy dodala:
    >
    > To jest powszechnie wiadome, mnie nie chodzilo o ubezpieczenie
    > konkrentych osob zajmujacych sie doradztwem, a o polise dla BIURA
    > RACHUNKOWEGO - jako calego przedsiebiorstwa, w ktorym moga pracowac
    > rowniez osoby zajmujace sie czyms innym niz doradztwo - chocby
    > wklepywaniem danych do komputera, przenoszeniem dokumentow, itp.

    Jeśli biuro prowadzi osoba fizyczna (doradca, biegły) to jest to jego
    działalność i on się ubezpiecza (stawka dla DP zależy m.in. od lczby
    zatrudnianych osób - Warta)

    W wypadku spółek kapitałowych ubezpieczenie powinna wykupić firma.

    [...]
    > Szczegolnie dziwi mnie to, ze Ci uprawnieni nie staraja sie w prosty
    > sposob wykosic konkurencji nieuprawnionych... choc caly czas narzekaja
    > na tzw. "psucie rynku".

    Przejrzyj strony Izby Doradców Podatkowych - www.krdp.pl - włąśnie trwa
    akcja mająca na celu eliminację konkurencji bez uprawnień.

    [...]
    > ChrisS dopisal jeszcze:
    [...]
    OC

    > Wlasnie o takie informacje mi chodzilo, dzieki. Sprawdze w
    > ubezpieczalniach. Poniewaz zmieniam biuro (z uprawnieniami, ale bez
    > ubezpieczenia), wiem czego szukac i wymagac. Jest tez inna strona
    > medalu - doradca ubezpieczeniowy wprowadzil mnie w blad, mowiac ze
    > takich polis nie ma. Trzeba wiec tez zmienic doradce. Ech zycie...

    Może byłem nieprecyzyjny - typowym produktem jest ubezpieczenie OC z tytułu
    wykonywanego zawodu. Pozostałe umowy (prowdzenie ksiąg, usługi kadrowe)
    faktycznie były negocjowane indywidulanie przez brokera, który wyszukuje dla
    mnie co ciekawsze oferty.

    ChrisS

  • 12. Data: 2003-07-14 11:46:37
    Temat: Re: Re: (OT): głównyksięgowy TAK czy NIE
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jul 2003, ChrisS wrote:
    [...]
    >+ Jeśli biuro prowadzi osoba fizyczna (doradca, biegły) to jest to jego
    >+ działalność i on się ubezpiecza (stawka dla DP zależy m.in. od lczby
    >+ zatrudnianych osób - Warta)

    Ja tak z ciekawości: a nie jest możliwe prowadzenie takiego biuro
    na "aptekarskich" zasadach, czyli że to nie *właściciel* ale któryś
    z *pracowników* mają uprawnienia ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (bynajmniej nie doradzca :))

  • 13. Data: 2003-07-15 23:37:56
    Temat: Re[4]: (OT): głównyksięgowy TAK czy NIE
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 14 lipca 2003 o godzinie (08:35:56) napisano:
    GSn> On Mon, 14 Jul 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    GSn> [...o biurach działających bez osób z uprawnieniami...]

    GSn> ...to dotyczy braku ubezpieczenia czy braku uprawnień ? ;)

    Jednego i drugiego, chociaz potencjalnie, a nie wprost :)
    A w rzeczywistosci podejrzewam, ze wielu przedsiebiorcow nawet nie wie
    o wielu popelnianych bledach - jeden z powaznych bledow w mojej
    ksiegowosci okazal sie dopiero po 2 latach, przy robieniu bilansu, a i
    to przez przypadek. Niestety, wtedy nie sprawdzilem, czy ksiegowa ma
    uprawnienia i do dzis tego nie wiem. :(

    GSn> ...a to nie dotyczy IMHO ani ubezpieczenia, ani uprawnień :)

    Gotfrydzie, po emotikonkach poznaje, ze mnie zrozumiales, ale moze
    inni nie, wiec sprecyzuje teze: brak uprawnien ksiegowego _zwieksza
    szanse_ na popelnienie bledu na _rachunek przedsiebiorcy_, co moze
    skutkowac dolegliwosciami finansowo-karnymi dla _przedsiebiorcy_.
    Mozna jedynie dochodzic odszkodowania. Brak ubezpieczenia dodatkowo
    zmniejsza szanse jego uzyskania, bo niby skad ksiegowa ma miec
    pieniadze na splate bledu, ktory kosztowal przedsiebiorce np. 100 000
    zlotych. Raczej nie z pensji...

    GSn> IMHO ten krótki dopisek jest (chyba jedyny) w twoim poście
    GSn> nieuzasadniony: problemy wynikają z braku kompetencji,
    GSn> nie z braku uprawnień;

    Oczywiscie. Ale mozemy tez powiedziec, ze uprawnienia sa silnie
    skorelowane z kompetencjami :)

    GSn> owszem, jest prawdopodobniejsze

    To jest wlasnie clou... :)

    GSn> że osoba mająca uprawnienia nie popełni jakiegoś kardynalnego
    GSn> błędu niż biuro w którym nikt nie ma uprawnień - ale...
    GSn> Sumując fakty: w "biurze" konkretną operację "obsłużyć"
    GSn> może akurat osoba bez uprawnień ("Bo pani Ani akurat
    nie było" :>>), awanturę z zamieszanym księgowaniem
    GSn> kosztów który opisywała Maddy (sprawdzanego przez
    GSn> biegłych księgowych z uprawnieniami, a jakże)

    Nigdy nie twierdzilem, ze uprawnienia to automatyczne kompetencje -
    sadzac chocby po notariuszach :))))
    Ale opinia doradcy czesto robi na urzednikach US wrazenie, podczas gdy
    opnia pani Jadzi z ksiegowosci raczej rzadko. :)

    GSn> a w razie
    GSn> braku ubezpieczenia o tym czy będzie z czego ściągać
    GSn> zadecyduje majątek właściciela (biura)

    Majatek lub ubezpieczenie - dlatego jest wazne.

    GSn> a nie uprawnienia
    GSn> - wnioski nie są oczywiste...

    Dzialalnosc gospodarcza IMHO polega m.in. na ponoszeniu ryzyka. Ale
    to ryzyko zawsze mozna zmniejszyc. Jaka jest szansa, ze:
    a) doradca spieprzy sprawe, nie ma zadnego majatku, z jego
    ubezpieczenia nic nie dostane?
    b) pani Jadzia nie spieprzy sprawy, ktora moze spieprzyc nawet
    doradca, a ewentualne szkody pokryje z wlasnej kieszeni?
    Nie jestem za bezgranicznym zaufaniem do doradcow i bezgranicznym
    potepieniem pań Jadź bez uprawnien, ale jakies proporcje w ocenie
    prawdopodobienstwa "dobrej roboty" nalezy zachowac.

    GSn> No, może za wyjątkiem kwestii że przy biurze bez
    GSn> uprawnień najpierw może być ściągnięta kara za prowadzenie
    GSn> biura bez uprawnień :>,

    A zna ktos jakies przyklady takiej sprawy? Ciekawe, jaka jest ta kara
    w praktyce.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 14. Data: 2003-07-16 01:51:21
    Temat: Re[2]: (OT): głównyksięgowy TAK czy NIE
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    C> Przejrzyj strony Izby Doradców Podatkowych - www.krdp.pl - włąśnie trwa
    C> akcja mająca na celu eliminację konkurencji bez uprawnień.

    Przejrzalem. Dziekuje za namiary.

> [...]
    C> faktycznie były negocjowane indywidulanie przez brokera, który wyszukuje dla

    A czy mozesz zdradzic jakies parametry tych polis? Bylbym wdzieczny,
    bo wiedzialbym co mozna negocjowac. Moze byc na priv - tajemnicy
    zrodla dochowam.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 15. Data: 2003-07-16 06:29:29
    Temat: Re: Re[2]: (OT): głównyksięgowy TAK czy NIE
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Krzysztof A. Ziembik wrote:

    > Witam.

    Tak ogólnie to The Bat-a też można skonfigurować poprawnie.
    Ma być charset=iso8859-2 i w subject "Re:" zamiast "re[2]:"

  • 16. Data: 2003-07-17 18:43:06
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 16 lipca 2003 o godzinie (08:29:29) napisano:
    J> Krzysztof A. Ziembik wrote:

    J> Tak ogólnie to The Bat-a też można skonfigurować poprawnie.

    Po pierwsze to trzeba by zaznaczyc, ze to OT.
    Po drugie... poprawnie wedlug czego? ;)

    J> Ma być charset=iso8859-2 i w subject "Re:" zamiast "re[2]:"

    To pierwsze zgoda - nawet nie zauwazylem kiedy "sie przestawilo", to
    drugie nie - poniewaz czasem warto wiedziec ile razy odpisywalo sie na
    dany temat.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 17. Data: 2003-07-18 07:09:24
    Temat: Re: Re[4]: (OT): głównyksięgowy TAK czy NIE
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Krzysztof A. Ziembik wrote:

    > To pierwsze zgoda - nawet nie zauwazylem kiedy "sie przestawilo", to
    > drugie nie - poniewaz czasem warto wiedziec ile razy odpisywalo sie na
    > dany temat.

    RFC1036 "Standard for Interchange of USENET Messages"

    2.1.4. Subject

    The "Subject" line (formerly "Title") tells what the message is
    about. It should be suggestive enough of the contents of the
    message to enable a reader to make a decision whether to read the
    message based on the subject alone. If the message is submitted in
    response to another message (e.g., is a follow-up) the default
    subject should begin with the four characters "Re:", and the
    "References" line is required. For follow-ups, the use of the
    "Summary" line is encouraged.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2003-07-18 11:57:27
    Temat: wKF: Re[4]: (OT): głównyksięgowy TAK czy NIE
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2003, Jureq wrote:

    >+ Krzysztof A. Ziembik wrote:
    >+
    >+ > J> [...] i w subject "Re:" zamiast "re[2]:"
    [...]
    >+ > drugie nie - poniewaz czasem warto wiedziec ile razy odpisywalo sie na
    >+ > dany temat.
    >+
    >+ RFC1036 "Standard for Interchange of USENET Messages"

    Nie zaprzeczając że standardy ułatwiają życie, to literalnie
    ("patrz wykładnia SN" :)) RFC znaczy co znaczy. Nie mam pod
    ręką numeru RFC z opisem że piwo komuś nie smakowało :> ani
    tego z opisem "IP over paczka lotnicza" (też jest taki)
    - ale oba spełniają wymagania formalne :>
    Znaczy: wyłącznie od samozaparcia Krzysztofa zależy (tak, tak,
    biurokracja z RFC jest niezła - ale *można* :]) czy będzie
    chciał uzyskać RFC dla ww. mechanizmu :)
    Ale byś klął ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2003-07-21 12:45:17
    Temat: dzierzawa terenu...
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Jak potraktowac oplate za zajecie czesci pasa drogowego na cele handlowe...
    (s.c. KPiR- kasowo)

    oplata za rok 2200 PLN zaplacona jednorazowo.
    (wito z zarzadu drog.
    )
    wpisac jednorazowo, czy po 1/12 miesiecznie

    Boguslaw

  • 20. Data: 2003-07-22 09:23:45
    Temat: Re: główny księgowy TAK czy NIE
    Od: Consuelo<J...@p...onet.pl>

    Z formalnego punktu widzenia stanowisko Głównego Księgowego nie
    musi funkcjonowac w strukturze organizacyjnej jednostki o ile nie jest
    to jednostka budżetowa lub podpadająca pod ustawę o finansach
    publicznych. Kiedyś w latach 80 obowiązywały Rozporządzenia czy tez
    Uchwały RM o głównych księgowych przedsiębiorstw, spółdzielni itp. Po
    ich uchyleniu jednostki moga dowolnie kształtować swą strukture org.
    lub wykres podporządkowań organizacyjnych. Osobiście mam awersję
    co tej nazwy.Księgowy to pracownik techniczny nawet jeśli jest Główny.
    Zmiana nazwy dyplomowany biegły księgowy na biegły rewident miałą
    na celu uwypuklenie niskiej rangi księgowego i odwrotnie.
    Skoro nie musisz mieć głównego księgowego decydyjesz o tym w
    regulaminie organizacyjnym jeśłi nmasz takowy; to mozesz zatrudnić
    za Panią zwolnioną z przyczyn.. osobe ,której powierzysz te same
    obowiązki nazywając ją np. analityk d/s księgowych, menadżer
    finansowy, dyrektor d/s ekonomiki i finansów ...
    P.

    -> http://usenet.pomocprawna.info