  • 1. Data: 2009-02-01 17:51:01
    Temat: Obiekt sezonowy, a podatek od nieruchomosci
    Od: KK <kamil_krol@TNIJ_TOwp.pl>

    Witam, sprawa wygada tak:
    Od kilku lat dzierzawie kemping, wraz z domkami sezonowymi i obiektem
    calorocznym w postaci pawilonu noclegowego. Calosc ta powstala ponad 30
    lat temu z przewidywanym okresem uzytkowania max 20 lat. Obiekt
    funkcjonuje do dzisiaj (ponad 30 lat) glownie dzieki moim nakladom.
    Budynki zostaly zamortyzowane a mimo tego funkcjonuja. Czy wobec
    powyzszego jest mozliwosc zmniejszenia podatku od nieruchomosci?
    Aktualnie place najwyzsza stawke.

    Druga sprawa:
    Urzad Miasta nalicza mi taki sam podatek od nieruchomosci przez caly
    rok, a przeciez kemping funkcjonuje tylko w sezonie. Czy jest mozliwosc
    zroznicowania podatku od nieruchomosci w zaleznosci od pory roku ?

  • 2. Data: 2009-02-02 09:20:12
    Temat: Re: Obiekt sezonowy, a podatek od nieruchomosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Feb 2009, KK wrote:

> [...]
    > Budynki zostaly zamortyzowane a mimo tego funkcjonuja. Czy wobec powyzszego
    > jest mozliwosc zmniejszenia podatku od nieruchomosci?

    Jeśli pytasz o to, czy Rada Gminy/Miasta *może* stosować niższe stawki
    niż w przypadku budynków nowych to tak, ustawa przewiduje stosowny
    zapis.
    Nie ma jednak *krajowego* prawa które by taką regulację *nakazywało*.
    Musisz zapoznać się z prawem *miejscowym*!

> [...]
    > przeciez kemping funkcjonuje tylko w sezonie. Czy jest mozliwosc
    > zroznicowania podatku od nieruchomosci w zaleznosci od pory roku ?

    Oczywiscie. Jak wyżej.
    Ale nie tylko Tobie ale i nie w ten sposób że "w całej Polsce".
    W całej *gminie* w której masz nieruchomości - i tam (w ichnim urzędzie)
    musisz poszukać stosownych przepisów.

    Ustawa określa jedynie *maksymalne* wysokości stawek.

    Tu regulacja:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatkach
    -i-oplatach-lokalnych-1_2_34.html
    +++
    2. Przy okreœlaniu wysokoœci stawek, o których mowa w ust. 1 pkt 1,
    rada gminy może różnicować ich wysokoœć dla poszczególnych rodzajów
    przedmiotów opodatkowania, uwzględniajšc w szczególnoœci lokalizację,
    rodzaj prowadzonej działalnoœci, rodzaj zabudowy, przeznaczenie
    i sposób wykorzystywania gruntu.
    3. Przy okreœlaniu wysokoœci stawek, o których mowa w ust. 1 pkt 2,
    rada gminy może różnicować ich wysokoœć dla poszczególnych rodzajów
    przedmiotów opodatkowania, uwzględniajšc w szczególnoœci lokalizację,
    sposób wykorzystywania, rodzaj zabudowy, stan techniczny oraz wiek
    budynków.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-02-03 12:34:17
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Cos akurat ostatnio było w prasie, poszperaj.
    JaC

  • 4. Data: 2009-02-03 18:04:52
    Od: KK <kamil_krol@TNIJ_TOwp.pl>

    666 pisze:
    > Cos akurat ostatnio było w prasie, poszperaj.
    > JaC

    Tzn co bylo? Jakas podpowiedz chociaz ;)

  • 5. Data: 2009-02-09 08:24:19
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Trzeba uważać, żeby nie wpaść z deszczu pod rynne:
    http://biznes.onet.pl/5,1494596,prasa.html
    JaC

  • 6. Data: 2009-02-11 16:34:12
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dzieci internetu, qwa...
    www.rp.pl/artykul/176590,184425_Zawieszajac_dzialaln
    osc__mozesz_zaplacic_mniejszy_podatek_od_gruntu_i_bu
    dynku_.html
    JaC

    -----