  • 1. Data: 2002-06-05 21:21:21
    Temat: Obrót a kasy rejestrujące
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Jak obliczyc obrót czy nie przekroczyłem kwoty 40 000 zł, aby zarejestrować
    kasę fiskalna.
    Czy obrót to brutto - vat?

  • 2. Data: 2002-06-06 13:14:46
    Temat: Re: Obrót a kasy rejestrujące
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Jak obliczyc obrót czy nie przekroczyłem kwoty 40 000 zł, aby
    zarejestrować
    > kasę fiskalna.
    > Czy obrót to brutto - vat?

    Dotyczy obrotu na rzecz os fiz nie prowaszaczych dg. Nie ma znaczenia czy
    fakturowany czy nie
    Adam

  • 3. Data: 2002-06-07 07:24:20
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > zarejestrować
    >
    > Dotyczy obrotu na rzecz os fiz nie prowaszaczych dg. Nie ma znaczenia czy
    > fakturowany czy nie
    > Adam
    ---------------------------------------
    Jak pisał Adam sprzedaż na rzecz osób fizycznych nie prowadzących
    działalności .
    Liczymy wartość netto sprzedaży.
    Jolka

  • 4. Data: 2002-06-08 23:26:25
    Od: mm01 <m...@p...fm>

    Użytkownik Wiola Pikorska napisał:
> [...]
    >
    > ---------------------------------------
    > Jak pisał Adam sprzedaż na rzecz osób fizycznych nie prowadzących

    ???????????????????, brutto
    mm01

  • 5. Data: 2002-06-09 11:03:03
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "mm01" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    > ???????????????????, brutto
    > mm01

    oczywiście że netto!!!!!!

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 6. Data: 2002-06-09 17:05:00
    Od: "macho" <m...@w...pl>

    czy to dotyczy obrotu rocznego?
    Pozdrowienia Grzegorz

  • 7. Data: 2002-06-10 21:24:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Jun 2002, mm01 wrote:

> [...]
    >+ > Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał [...]
    >+ >>>Jak obliczyc obrót czy nie przekroczyłem kwoty 40 000 zł, aby
    [...]
    >+ > Liczymy wartość netto sprzedaży.
    >+ ???????????????????, brutto

    Brutto by logika[1]: taki nieVATowiec to w sumie nie musi
    wiedzieć ile VATu sprzedał ! :) - a ile brutto sprzedał to MUSI
    wiedzieć.
    I IMO nie zawadzi pamiętać że nie zawsze jest
    to 'prosty przychód': AFAIR dla pośrednictwa jest to
    30-krotność przychodu, więc jak ktoś usłuży pośrednictwem
    na sumę 500zł to spory kawałek limitu wyczerpie... !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] nie, nie sugeruję że w podatkach występuje logika
    (a przynajmniej: regularnie). Jak to mawiał pewien
    admirał[2]: "więcej staków tonie wskutek nieznajomości
    zasad logiki niż nieznajomości zasad nawigacji".
    Jak jest z naszą gospodarką każdy widzi... :(
    [2] Nelson, dla porządku.

  • 8. Data: 2002-06-10 21:39:21
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Jun 2002, Arkadiusz Piotrowski wrote:

    >+ Użytkownik "mm01" <m...@p...fm> [...]
    >+ > > ---------------------------------------
    >+ > > Jak pisał Adam sprzedaż na rzecz osób fizycznych nie prowadzących
    >+ > > działalności .
    >+ > > Liczymy wartość netto sprzedaży.
    [...]
    >+ > ???????????????????, brutto
    >+ > mm01
    >+
    >+ oczywiście że netto!!!!!!

    Już napomknąłem w innym poście: na początek powiedz
    mi, skąd sprzedawca nieVATowiec będzie znał wartość
    sprzedaży netto, jeśli ewidencji nie prowadzi a zakazu
    sprzedaży innej niż 22% (choćby materiały budowlane 7%)
    bynajmniej chwilowo nie ma ??
    Jak "nowy" sprzeda towaru za 43000 zł brutto i postanowi
    z tego wyliczyć 32245,90 przychodu netto - to zaraz stanie
    przed 'zarzutem', że było np. 40186,92 zł netto !
    Taka regulacja nie miałaby sensu...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-06-10 21:41:48
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Jun 2002, macho wrote:

    >+ czy to dotyczy obrotu rocznego?

    Rocznego proporcjonalnego liczonego na dni.
    Czyli jeśli ktoś zaczyna 31 grudnia to ma limit:
    40000*1/376=106 zł przychodu (i grosze).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-06-11 00:16:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jun 2002, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    [...]
    >+ Rocznego proporcjonalnego liczonego na dni.
    >+ Czyli jeśli ktoś zaczyna 31 grudnia to ma limit:
    >+ 40000*1/376=106 zł przychodu (i grosze).

    Ups... ja chyba wątki pomyliłem... to powyżej
    dotyczy progu wejścia w VAT ! (38400, AFAIR)

    Pozdrowienia, Gotfryd