eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOd kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ? › Re: Od kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ?
  • Data: 2005-05-04 21:35:55
    Temat: Re: Od kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 May 2005, Kriss wrote:

    >+ > Ekhm... przegapiłeś 5 lat od zmiany ustawy ;)
    >+ > Gdzieś tak od 2000 czy 2001 próg dopuszczalności niezaliczenia w ST
    >+ > (zresztą równy progowi amortyzacji jednorazowej !) wynosi 3500 zł...
    >+ > Poprzednio rzeczywiście próg wynosił 2500 zł :)
    [...]
    >+ Nie wiem do kogo pijesz ?

    Do czego, nie do kogo :)

    >+ Ja mówię o ktryterium czasowym a Ty zdaje się o kwotowym .

    Kiedy one są *łączne*. I o to mi chodzi :)

    >+ Ponad to cyt"próg dopuszczalności niezaliczenia w ST "to jakiś
    >+ nowopotwór językowo logiczny.

    Masz prawo tak uważać. Jak wolisz to zapodam że "zgodnie z art.
    22d.1 ale w odróżnieniu od art. 22f.3".

    >+ W tym kontekście przeznaczenie młotka pozostawiam
    >+ do rozważenia raczej w sensie użytkowym i celowym niż prawidłowości ewidencji
    >+ księgowej i kwalifikacji kosztów.

    To się nazywa "negacja przez sprowadzenie do absurdu" :)

    >+ W razie wątpliwości rozważ kwestię młotka przy cenie zakupu 5000,00 pln
    >+ i przewidywanym i faktycznym okresie użytkowania 9 miesięcy

    Nie ma pytań.
    Była *WYRAŹNIE* mowa o sprzęcie wartym MNIEJ niż 3500 zł.
    Mniej niż progi:
    - dopuszczalności zaliczenia w KUP
    - dopuszczalności amortyzacji jednorazowej
    *przypadkiem* (? :)) jednakowe. Oba 3500 zł. Pomieszane przez ciebie
    skutecznie jeden z drugim !

    >+ (sprzedaż jako
    >+ używany).Może to rozjaśni Ci trochę subtelną różnicę i wskaże wady i zalety
    >+ różnych możliwych rozwiązań.

    Ależ jakoś na razie nic nie rozjaśniło: układ jest prosty ("jak drut
    kolczasty", jak to na praktykach mawiano :)):
    1. sprzęt <3500 zł WP wolno uznać za KUP
    2. sprzęt <3500 zł WP wolno poddać amortyzacji jednorazowej.

    To są dwa ODRĘBNE zezwolenia zawarte w ustawie !!
    Dlaczego zabraniasz skorzystać z 1. w momencie kiedy uważasz że wolno
    skorzystać z 2. ??

    >+ Pozdrawiam,Kriss

    ..wzajemnie :) - Gotfryd