  • Data: 2014-08-01 00:09:55
    Temat: Re: Odliczenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 30 Jul 2014, adam wrote:
    [...to pisał Pete, a "adam" nie dał wrotki, wrrr...]

    "osobiście.
    Sprowadzenie na firmę jest jak najbardziej "prywatnie".

    > Można,

    A art.22 w zapisie ogólnym kiedy ostatnio czytałeś? ;)
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    065,20130827,art-22-23-koszty-uzyskania-przychodow.h
    tml
    +++
    Art. 22.
    1. Kosztami uzyskania przychodów sš

    <BACZNOŚĆ>
    <a>
    koszty
    <b>
    poniesione
    <c - DEFILADOWYM>
    w celu osišgnięcia przychodów lub
    <spocznij!>

    Warunek "poniesienia w celu" jest jeden, złożony.
    Poniesienie w innym celu i "przekwalifikowanie" kosztu nie stanowi
    podstawy uznania za KUP (podatkowo).
    Chyba, że przepis szczególny stanowi inaczej.
    Ja takich "szczególnych" znam dwa (dla KPiR): amortyzację środków
    trwałych (! - wyłącznie, WNiP, czyli np. oprogramowania, to nie dotyczy)
    oraz "listę" z rozporządzenia do KPiR, jawnie pozwalającą kwalifikować
    część wydatku poniesionego na cele osobiste do KUP na podstawie "podziału"
    wg różnych kryteriów (np. przy kosztach ogrzewania lokalu lub części
    lokalu "wykorzystywanego do DG").
    Na przełomie tysiącleci, tu na grupie, palcem wskazano m.in. niemożność
    zaliczenia w KUP "wyposażenia osobistego" (nie *nabytego* w celu DG),
    co mnie lekko zdumiało, do momentu przyjrzenia się przepisowi.

    Zastrzegam - telefon kupiony "osobiście" IMO jak najbardziej *może*
    skutkować kosztem, choć *wydatek* na ten telefon kosztem nie będzie,
    w zupełności wystarczy uzać go za ST i w koszty zaliczyć ratę
    amortyzacyjną :) (choćby "całościową", z tytułu nieosiągnięcia
    czy to limitu 3500zł czy limitu 'małego przedsiębiorcy').
    Co do uwagi o "legalności" to post dalej :)

    pzdr, Gotfryd