    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odp: Data wystawienia faktury, a VAT-7
    Date: Fri, 24 Oct 2003 16:19:12 +0200

    On Fri, 24 Oct 2003, Renata M wrote:

    >+ Użytkownik Kemot'h <k...@p...onet.pl> [...]
    >+ > Mam IDG z VAT. Wystawiłem fakturę (data wystawienia 2 października, 7
    >+ > dni na zapłatę) za usługę wykonaną we wrześniu. Usługa wykonana została
    >+ > w ramach stałej umowy między firmami - zapłata co miesiąc.
    >+ > Z tego, co wiem, w przypadku podatku dochodowego, przychód ten traktuję,
    >+ > jako wrześniowy, mimo, że data wystawienia faktury jest październikowa.
    >+ > A jak to jest z VAT?
    [...]
    >+ > I jeszcze jedno pytanie: czy należy zgłaszać deklarację VAT-7 z kwotą do
    >+ > zapłaty 0 (brak sprzedaży i zakupów)?
    >+ >
    >+ > --
    >+ > Tomek Puda
    >+ 1. pytanie - do VAT rejestrujesz w miesiącu październiku/ termin platności
    >+ przypada w październiku/

    Czego termin, jaki termin ??!
    (już zbieram szczękę z blatu :))

    >+ 2. pytanie -możesz powiadomić US że w danym miesiącu nie osiagnęłeś
    >+ przychodu i nie poniosłeś kosztów w związkuz tym nie składasz deklaracji
    >+ VAT.

    Yp... a jakaś podstawa jest, żeby US miał się "zawiadomieniem"
    zadowolić ? O ile wiem to US może "zwolnić" z tego czy owego,
    ale to rzeczywiście:

    >+ Ale jeśli w powprzednim miesiącu był sprzedaż i zakupy to po co
    >+ mieszać.

    ...na jeden miesiąc zwalniać się nie opłaca (chyba coby ktoś
    planował wycieczkę za granicę, IMHO). A z wszystkich dyskusji
    dotąd wynikało że "zerowego VAT-7" inaczej uniknąć się nie da...

    >+ Zreszto trzeba zapytać w US -przecież każdy ma sowoje
    >+ interpretacjeeeeeeeeeeee.

    Może się zdarzyć.
    Ale biorąc pod uwagę ew. spotkanie z UKS należałoby stosować
    się (oprócz ew. widzimisię US) również do przepisów, czyż nie ? ;)
    Zapodaj podstawę do owego "powiadomienia" !
    Bo poziom zdumiewalności mi wzrósł ostatnio :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)