    From: w...@e...up.net.pl (Jacek Wolniak)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odp: Samochód na raty jako ST
    Date: 4 Sep 2002 09:04:08 GMT
    Sender: w...@p...onet.pl@mniodek.up.net.pl

    In article <ak2oqk$seh$1@news.onet.pl>, Krys wrote:

    > U?ytkownik andi <a...@a...com.pl> w wiadomo?ci do grup dyskusyjnych
    > napisa?:ajsq9c$a1f$...@s...futuro.pl...

    > sp?acam

    > Oczywiscie, ze mozesz; w wkocie netto z faktury +ewentualne inne koszty
    > poniesione przed oddaniem do uzytkowania np. rejestracja, radio itp.
    > W koszty co miesiac amortyzacja + odsetki zaplacone(na podstawie dowodu
    > zaplaty i harmonogramu splat z umowy)
    >
    > krys

    niestety jest maly problem, bylem w tej samej sytuacji co Ty tzn. przed
    rozpocz?ciem dzia?alno?ci kupilem samochód na raty i gdy rozpoczyna?em
    dzia?alno?ae to wprowadzi?em go jako ST. Od tego momentu wszelakie koszty
    zwi?zane z samochodem + odsetki traktowa?em jako koszt do momentu kontroli
    z US. US stwierdzi? ?e je?eli samochód by? kupiony przed rozpocz?ciem
    dzia?alno?ci to odsetek nie mo?na traktowaae jako koszt. By?o z tym wiele
    zamieszania, zasi?ga?em j?zyka u wielu ksi?gowych i 50% mówi?a ?e mo?na a
    50% ?e nie. Na moje nieszcz??cie mój US stwierdzi? ?e nie (US pozna?ski),
    mo?e w Twoim US stwierdz? ?e mo?na.

    i jeszce jedna uwaga wczoraj rozmawiaj?c z jak?? ksi?gow? o tej sprawie
    dowiedzia?em si? ?e od cz??ci u?ytych do naprawy, przegladów tak wprowadzonego
    samochodu nie mo?na odliczaae VATu ( dotychczas odlicza?em i jak mia?em
    kontrol? to si? nie doczepili ) nie wiem co o tym my?leae - ci??ko jest
    bed?c laikiem samemu prowadziae ksi?gowo?ae firmy a ka?dy "doradca ksi?gowy"
    powie ci co? innego

    Ostatnio znajomy podpowiedzia? mi podobno dobr? rzecz na takie kwestie
    sporne i w?tpliwe z US.
    Piszesz do US pismo w którym opisujesz co chcesz zrobiae i jak
    i zadajesz pytanie czy jest to zgodne z przepisami, US ma jaki? tam
    ustawowy czas aby Ci odpowiedzieae na pi?mie, je?eli odpowiezd? pozytywnie
    to chowasz pismo do teki i jeste? czysty.
    pzdr. Jacek