eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Odzyskane tonery / kartridże
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 65

  • 31. Data: 2007-02-22 22:12:52
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Feb 2007, t wrote:

    > Dnia 22-02-2007 o 14:49:50 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    >> Ja wKwestiiFormalnej:
    >>
    >> On Thu, 22 Feb 2007, t wrote:
    >>
    >>>> Ale on nie ma żadnego dowodu.
    >>>> KW nim nie jest.
    [...]
    >> Może sprawdź ten paragraf 12?
    >> W szczególności ciekawym od kiedy dokument zawierający podpis kontrahenta
    >> można zaliczyć do dowodów wewnętrznych ;) - to jest podpunkt "d" jakby
    >> co :)
    > 3. Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są:
    [...]
    > d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji
    > gospodarczych [...]
    >
    > O co chodzi? :)

    "Operacja" o której mowa IMO obejmuje DWIE strony.
    Potrzebny jest podpis drugiej strony umowy - to już nie będzie DW.
    Jeśli istnieje przepis pozwalający, aby wystawca nie podpisywał dokumentu
    (faktura, wydruk "elektronicznego wyciągu bankowego") to sprawa jest
    prosta, ów przepis ma pierwszeństwo nad "wymogiem podpisu".

    Oczywiście *nie* odnoszę się do sprawy konstytucyjności tego zapisu
    rozporządzenia, znaczy czy MF miał prawo uchylać uprawnienie podatnika
    do zaliczenia wydatku w koszt z braku "wyliczonego" dowodu, podobnie
    jak do sprawy czy przymuszanie *w rozporządzeniu* do czynności która
    najwyraźniej ma pozapodatkowy (a więc wykraczający poza delegację
    ustawową) charakter - idzie mi o dokumentowanie zakupów "towarów
    i materiałów" również jeśli ktoś twierdzi że nie chce zaliczyć
    ich w koszt :>

    IMO zapis 12.3.d nie jest dostatecznie "literalny", a to uprawnia do
    szukania wykładni celowościowej. Skoro minister zapisał "osób", to
    należy domniemywać że miał na myśli przedstawicieli *wszystkich*
    stron "operacji gospodarczej".

    pzdr, Gotfryd


  • 32. Data: 2007-02-22 22:27:34
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>


    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.tn57w2u15o25xk@unk.mshome.net...
    > Dnia 22-02-2007 o 22:55:52 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
    >
    >>
    >> Ale czego definicję?
    >> Bo to tylko Ty twierdzisz, że definicja dowodu księgowego jest podstawą
    >> do zaliczenia w koszty....
    >>
    >
    > To się role odwróciły :)
    > Ja twierdzę że podstawą do zaliczenia w koszty jest stan faktyczny,
    > poniesienie kosztu.

    To jest warunek konieczny.
    Acz niewystarczający.

    Już kilka razy pisałem - po co w takim przypadku zbieramy faktury kosztowe?


  • 33. Data: 2007-02-22 22:48:47
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 23:27:34 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:op.tn57w2u15o25xk@unk.mshome.net...
    >> Dnia 22-02-2007 o 22:55:52 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
    >>
    >>>
    >>> Ale czego definicję?
    >>> Bo to tylko Ty twierdzisz, że definicja dowodu księgowego jest
    >>> podstawą do zaliczenia w koszty....
    >>>
    >>
    >> To się role odwróciły :)
    >> Ja twierdzę że podstawą do zaliczenia w koszty jest stan faktyczny,
    >> poniesienie kosztu.
    >
    > To jest warunek konieczny.
    > Acz niewystarczający.
    >
    > Już kilka razy pisałem - po co w takim przypadku zbieramy faktury
    > kosztowe?

    Zapętlamy się. Żeby była jasność podumuję - zgadzam się z Tobą że trzeba
    zbierać faktury
    i że jeśli masz fakturę albo miałeś możliwość jej uzyskania to właśnie
    faktura jest
    dowodem stwierdzającym poniesienie kosztu.

    Natomiast ja cały czas pisałem o sytuacji takiej jak ta z pierwszego postu
    - kupiłeś towar od podatkowego kanciarza i nie masz na to żadnego papieru,
    natomiast
    jest to ewidentnie towar handlowy który musisz zaksięgować i ewidentnie
    jest
    to koszt gdyż będziesz ten towar sprzedawać, więc bezspornie wydatek
    został poniesiony
    w celu uzyskania przychodu.


    Podsumuję tak - sam nie jestem na tyle odważny żeby na dziś wpisać zakup
    towaru
    na bazie własnego kwitka i nie mieć na to faktury, natomiast widzę taką
    możliwość w przepisach
    i gdy będe w potrzebie to podrążę to z jakimś doradcą.


    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%
    Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
    MOJE PIENIĄDZE??
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!


  • 34. Data: 2007-02-22 22:48:56
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Feb 2007, t wrote:

    > Dnia 22-02-2007 o 18:20:23 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
    >> Tak - na magazyn.
    [...]
    > Ty piszesz o PK? Bo przy KPiR magazynu nie ma,

    ...nie ma konieczności *rozliczania* magazynu.
    Za to jest zapis, że przy "przekazaniu do magazynu" (oprócz przerobu
    i sprzedaży) trzeba dokonać wpisu.
    IMVHO trzeba rozdzielić obowiazek prowadzenia "papierkologii" i nazwać
    to jakoś inaczej (proponuję "rozliczania") od faktycznego "położenia
    gdzieś". Z tego że potencjalny TH (w ilości sztuk kilku na krzyż raz
    na kilka lat :>) mieszczę na półce nie wynika że nie jest to "magazyn" :)
    i brak obowiązku ewidencjonowania wiele nie zmieni.

    > a zakup materiałów i towarów staje się kosztem w chwili wpisania,

    Spróbuję zaatakować w innym poście w innym miejscu :)

    pzdr, Gotfryd


  • 35. Data: 2007-02-22 22:54:14
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Feb 2007, t wrote:

    > Dnia 22-02-2007 o 16:12:53 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
    >
    >>> Tylko jak to się ma do:
    >>> 1) Art 22 ust 1 pdof
    >>
    >> A konkretniej?
    [...]
    > 1. Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia
    > przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem
    [...]
    > Nie ma podanych inych warunków zaliczenia kosztu.

    A jakbym postawił inne pytanie: czy oświadczenie podatnika, że przychód
    podlega w całości pod ustawę, czyli w szczególności jest LEGALNY, jest
    wystarczającym dowodem tego co stwierdzono?
    Mianowicie - jeśli zakup nie jest legalny, to podatnik nie ma uprawnienia
    do "rozporządzania", a więc i uzyskany tą drogą przychód nie będzie
    polegał pod UoPDoOF.
    Idzie oczywiście o "szarą strefę".
    Czy istnieje może jakiś *pozapodatkowy* przepis, który pozwalałby
    zahaczyć w tym punkcie o brak dowodu nabycia (prawdopodobnie zawierajacy
    warunek "na cele gospodarcze")?

    pzdr, Gotfryd


  • 36. Data: 2007-02-22 23:13:28
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 23:12:52 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > On Thu, 22 Feb 2007, t wrote:
    >
    >> Dnia 22-02-2007 o 14:49:50 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    >>> Ja wKwestiiFormalnej:
    >>> On Thu, 22 Feb 2007, t wrote:
    >>>
    >>>>> Ale on nie ma żadnego dowodu.
    >>>>> KW nim nie jest.
    > [...]
    >>> Może sprawdź ten paragraf 12?
    >>> W szczególności ciekawym od kiedy dokument zawierający podpis
    >>> kontrahenta
    >>> można zaliczyć do dowodów wewnętrznych ;) - to jest podpunkt "d" jakby
    >>> co :)
    >> 3. Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są:
    > [...]
    >> d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji
    >> gospodarczych [...]
    >>
    >> O co chodzi? :)
    >
    > "Operacja" o której mowa IMO obejmuje DWIE strony.
    > Potrzebny jest podpis drugiej strony umowy - to już nie będzie DW.
    > Jeśli istnieje przepis pozwalający, aby wystawca nie podpisywał
    > dokumentu
    > (faktura, wydruk "elektronicznego wyciągu bankowego") to sprawa jest
    > prosta, ów przepis ma pierwszeństwo nad "wymogiem podpisu".
    >
    > Oczywiście *nie* odnoszę się do sprawy konstytucyjności tego zapisu
    > rozporządzenia, znaczy czy MF miał prawo uchylać uprawnienie podatnika
    > do zaliczenia wydatku w koszt z braku "wyliczonego" dowodu, podobnie
    > jak do sprawy czy przymuszanie *w rozporządzeniu* do czynności która
    > najwyraźniej ma pozapodatkowy (a więc wykraczający poza delegację
    > ustawową) charakter - idzie mi o dokumentowanie zakupów "towarów
    > i materiałów" również jeśli ktoś twierdzi że nie chce zaliczyć
    > ich w koszt :>
    >
    > IMO zapis 12.3.d nie jest dostatecznie "literalny", a to uprawnia do
    > szukania wykładni celowościowej. Skoro minister zapisał "osób", to
    > należy domniemywać że miał na myśli przedstawicieli *wszystkich*
    > stron "operacji gospodarczej".
    >

    Trzeba by poszukać jakiś orzeczeń, pewnie takowe zawierają moją ulubioną
    frazę "niedopuszalne jest blablablaba" :) A jak się przepis zmieni
    o 180 to ten sam sędzia nagle zacznie trzebiotać że "niedopuszalne jest
    !blablablaba" ;)

    Co do meritum - jeśli masz racyję, to odpada jedna furtka, ale dalej
    twierdzę
    że obowiązek dokumentowania kosztów jest "słabszym" obowiązkiem niż ten z
    Art. 86
    ustawy o VAT(odnosnie odliczania podatku naliczonego),
    a więc można go rozwiązać na różne sposoby w zależności od sytuacji - i
    jeszcze raz
    odwołam się do definicji dowodu wg Ordynacji(co podchwyciłem z jakiejś
    liberalnej
    wiążącej interpretacji :) ).

    pozdro

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%
    Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
    MOJE PIENIĄDZE??
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!


  • 37. Data: 2007-02-23 07:05:10
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>


    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    >>> Ja twierdzę że podstawą do zaliczenia w koszty jest stan faktyczny,
    >>> poniesienie kosztu.
    >>
    >> To jest warunek konieczny.
    >> Acz niewystarczający.
    >>
    >> Już kilka razy pisałem - po co w takim przypadku zbieramy faktury
    >> kosztowe?
    >
    > Zapętlamy się. Żeby była jasność podumuję - zgadzam się z Tobą że trzeba
    > zbierać faktury
    > i że jeśli masz fakturę albo miałeś możliwość jej uzyskania to właśnie
    > faktura jest
    > dowodem stwierdzającym poniesienie kosztu.

    Tyle że skoro zgadzasz się , że trzeba zbierać faktury to jednocześnie
    MUSISZ się zgadzać z tym, że sa one niezbędne.
    Inaczej ich zbieranie byłoby zbędne.

    Nie można zjeść ciastka i mieć ciastka.


  • 38. Data: 2007-02-23 07:22:00
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 22 Feb 2007 12:53:26 +0100, Cavallino napisał(a):

    >> Mi na czuja wychodzi że to wariant B jest poprawny w sensie językowym,
    >> a to by znaczyło że możesz zaksięgować dowolny dokument który zawiera dane
    >> wymienione w § 12 ust. 3 pkt 2 - i nie chodzi tutaj tylko o dowody opłat.
    >
    > Oczywiście.
    > W swojej kategorii.
    > KW księgujesz jako dowody kasowe, a nie kosztowe.

    A ja zadam inne pytanie:
    Jeśli na dokumencie zatytułowanym "KW" będą wszystkie informacje wymagane
    na rachunku, to czy taki dokument będzie rachunkiem?


  • 39. Data: 2007-02-23 07:45:22
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>


    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości
    news:erm4mo$kfk$1@opal.futuro.pl...
    > Dnia Thu, 22 Feb 2007 12:53:26 +0100, Cavallino napisał(a):
    >
    >>> Mi na czuja wychodzi że to wariant B jest poprawny w sensie językowym,
    >>> a to by znaczyło że możesz zaksięgować dowolny dokument który zawiera
    >>> dane
    >>> wymienione w § 12 ust. 3 pkt 2 - i nie chodzi tutaj tylko o dowody
    >>> opłat.
    >>
    >> Oczywiście.
    >> W swojej kategorii.
    >> KW księgujesz jako dowody kasowe, a nie kosztowe.
    >
    > A ja zadam inne pytanie:
    > Jeśli na dokumencie zatytułowanym "KW" będą wszystkie informacje wymagane
    > na rachunku, to czy taki dokument będzie rachunkiem?

    Nie, o ile będzie to prawidłowo wystawiony KW (wystawca będzie nie ten).
    Natomiast z prawidłowo wystawionym przez sprzedawcę KP już tej pewności nie
    miałbym.
    Chociaż też pewnie nie - byłyby kłopoty z numerem (numer kolejny KP nie jest
    kolejnym numerem rachunku itd)


  • 40. Data: 2007-02-23 08:56:30
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Feb 2007, t wrote:

    > Dnia 22-02-2007 o 23:27:34 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
    >
    >> Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał
    >>> Ja twierdzę że podstawą do zaliczenia w koszty jest stan faktyczny,
    >>> poniesienie kosztu.
    >>
    >> To jest warunek konieczny.
    >> Acz niewystarczający.
    >>
    >> Już kilka razy pisałem - po co w takim przypadku zbieramy faktury kosztowe?
    >
    > Zapętlamy się. Żeby była jasność podumuję - zgadzam się z Tobą że trzeba
    > zbierać faktury
    > i że jeśli masz fakturę albo miałeś możliwość jej uzyskania to właśnie
    > faktura jest
    > dowodem stwierdzającym poniesienie kosztu.
    >
    > Natomiast ja cały czas pisałem o sytuacji takiej jak ta z pierwszego postu
    > - kupiłeś towar od podatkowego kanciarza i nie masz na to żadnego papieru,

    Ustal, czy w końcu ta faktura *musi* być czy nie :), a jeśli "musi
    o ile jest możliwa" to co jest warunkiem (określa czy było możliwe
    jej otrzymanie bądź też niemożliwe - i zwalnia z obowiązku wzięcia).

    A pytaniem z mojej strony jest pytanie skąd wniosek, że kanciarz jest
    "podatkowy"? Zadałem je w innym poście.
    Bo jeśli zakładamy że kupujemy od kanciarza jako takiego, to transakcja
    rownie dobrze może nie podlegać pod ustawę o podatku dochodowym.

    > natomiast
    > jest to ewidentnie towar handlowy który musisz zaksięgować i ewidentnie jest
    > to koszt gdyż będziesz ten towar sprzedawać

    Rozumiem że problem sprowadza się do określenia "legalności" nałożenia
    obowiązku dokumentowania zakupów *dla celów zaliczenia w koszt*.
    Przyznam ze pośrednio nałożony *w rozporządzeniu* obowiązek, który
    wygląda jakby jego celem było zapobieganie zakupom "z szarej strefy",
    z może i z "czarnej" (zna ktoś inny powód?) może być niekonstytucyjnym
    przekroczeniem upoważnienia ustawowego; ustawodawca NIE MA PRAWA
    scedować na inny podmiot prawa do ograniczania konstytucyjnej wolności,
    o ile pamiętam jakieś wyroki TK na ten temat są, ograniczenie swobody
    *w tym* nałożenie obowiązku czyli zlamanie zasady art.31 zdanie drugie
    Konstytucji wymaga ustawy.
    Ale IMO takie podejście "atakuje" rozporządzenie z innej strony, niż
    wywodzenia z obowiązku zaksięgowania prawa do zaliczenia w koszt.

    Przyznam że pamiętam iż była kiedyś mowa o wyrokach NSA dotyczących
    właśnie zaliczenia w koszty kol. 10 KPiR - a jasnej regulacji
    ustawowej jakoś nie mogę dojrzeć :(

    > więc bezspornie wydatek został poniesiony
    > w celu uzyskania przychodu.

    Znaczy pytaniem jest, czy ustawodawca ma prawo nałożenia obowiązku
    służącego wykazaniu legalności dokonanej czynności.

    > Podsumuję tak - sam nie jestem na tyle odważny żeby na dziś wpisać zakup
    > towaru
    > na bazie własnego kwitka i nie mieć na to faktury, natomiast widzę taką
    > możliwość w przepisach
    > i gdy będe w potrzebie to podrążę to z jakimś doradcą.

    Daj znać o skutkach biorących pod uwagę świadomość zakupu od, jak
    to określiłeś, "kanciarza".

    pzdr, Gotfryd

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1