  • 1. Data: 2006-03-04 20:42:07
    Temat: Okulary w koszty?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Czy fakturę za zakup okularów dla pracownika (szkła i oprawki) można wrzucić
    w koszty sp. z o.o., a jeśli tak, to czy można całość czy też są na to
    jakieś limity? Kwota wynosi ok. 800 zł. Bardzo proszę o podanie aktualnych
    przepisów. Z góry dziękuję.

    --
    PozdrawiaM

  • 2. Data: 2006-03-06 17:15:06
    Temat: Re: Okulary w koszty?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:ducu31$3cu$1@news.mm.pl>
    Nixe <n...@f...peel> pisze:

> [...]
    > są na to jakieś limity? Kwota wynosi ok. 800 zł. Bardzo proszę o
    > podanie aktualnych przepisów. Z góry dziękuję.

    Naprawdę nikt nie zna odpowiedzi na to pytanie?

    --
    PozdrawiaM

  • 3. Data: 2006-03-06 19:08:54
    Od: "seba" <g...@o...pl>

    z tego co wiem to nie,inaczej jakbys prowadzil ZPCH to wtedy przeznaczasz na
    te cele odpowiednie srodki (bodajze 10% i 90% ale juz nie pamietam jak to
    szlo)

    Seba

  • 4. Data: 2006-03-06 20:02:00
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dui1cl$1kh$1@atlantis.news.tpi.pl>
    seba <g...@o...pl> pisze:

    > z tego co wiem to nie,inaczej jakbys prowadzil ZPCH to wtedy
    > przeznaczasz na te cele odpowiednie srodki (bodajze 10% i 90% ale juz
    > nie pamietam jak to szlo)

    Ale sęk w tym, że znalazłam parę informacji o tym, że można to wrzucić w
    koszty, z tym, że nigdzie nie jest podane do jakiej wysokości faktury.
    Kiedyś ustalone były jakieś limity, teraz podobno jest inaczej. Moja
    księgowa twierdzi, że limitów nie ma, że okulary dla pracownika to jak
    najbardziej koszty firmy, ale z drugiej strony jej zdaniem nie bardzo będzie
    wyglądało wrzucenie w koszty kwoty aż 800 zł. Że firma musi założyć jakieś
    rozsądne kwoty. Tyle, że dla jednego rozsądne jest 100 zł, a dla innego 1000
    zł.
    No i sama nie wiem. Na stronie Gofinu jest informacja na ten właśnie temat,
    ale co z tego, jeśli jest udostępniona tylko dla biur księgowych i trzeba
    mieć do niej wykupiony dostęp.

    --
    PozdrawiaM

  • 5. Data: 2006-03-06 20:07:29
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dui4fq$1mc5$1@news.mm.pl>
    Nixe <n...@f...peel> pisze:

    > Ale sęk w tym, że znalazłam parę informacji o tym, że można to
    > wrzucić w koszty

    Np. tu
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/7997,czy-okulary
    -dla-wlasciciela-firmy-stanowia-koszt.html

    --
    PozdrawiaM

  • 6. Data: 2006-03-06 20:16:05
    Od: "seba" <g...@o...pl>

    No fakt,z tym ze w podanych przykladach widac duza roznice,okulary do
    komputera wykorzystywanego do pracy i okulary do samochodu.Nie wiem moze
    podeszli do tego tak ze samochodem jezdzic nie musi,moze autobusem a do tego
    okularow nie potrzebuje :-)
    Pierwszy przyklad jest jednak bardzo oczywisty,

    Seba

  • 7. Data: 2006-03-07 12:32:13
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <duhqms$1n5q$1@news.mm.pl>, "Nixe" <n...@f...peel> wrote:

    > W wiadomości <news:ducu31$3cu$1@news.mm.pl>

    > Naprawdę nikt nie zna odpowiedzi na to pytanie?

    A bo trochę mało danych podajesz i na dwoje babka wróży. Te okulary to
    co to będzie? Element wynagrodzenia? Prezent dla pracownika? Środek
    trwały? Czy jeszcze coś innego?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 8. Data: 2006-03-07 13:00:06
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Nixe wrote:

> [...]
    > w koszty sp. z o.o., a jeśli tak, to czy można całość czy też są na to
    > jakieś limity? Kwota wynosi ok. 800 zł. Bardzo proszę o podanie aktualnych

    A okularow przy prowadzneiu jednoosobowej DG dla siebie samego dalej nie
    mozna wrzucic w koszty czy cos sie zmeinilo :( Bo szykuje mi sie ten
    wydatek... Czy fakt,z e bez okularow nie widze nawet komputera oznacza,
    ze do uzyskanai przychodu sa mi potrzebne jednak okularki i moge je w
    koszty wrzucic?

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 9. Data: 2006-03-07 13:01:05
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

  • 10. Data: 2006-03-07 14:06:13
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
> [...]
    temat,
    > ale co z tego, jeśli jest udostępniona tylko dla biur księgowych i trzeba

    na stronie gofinu zalecają dokładnie to samo co twoja księgowa - zdrowy
    rozsądek ;)

    pozdrawiam