  • 11. Data: 2006-03-07 14:38:00
    Temat: Re: Okulary w koszty?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał

    > A bo trochę mało danych podajesz i na dwoje babka wróży. Te okulary to
    > co to będzie? Element wynagrodzenia? Prezent dla pracownika? Środek
    > trwały? Czy jeszcze coś innego?

    No gdzież środek trwały? ;-)
    Lekarz (medycyna pracy jakby co) zalecił pracownikowi szkła korekcyjne.
    Pracownik kupił okulary, przyniósł fakturę i pyta, czy może liczyć na zwrot
    pieniędzy.
    Pracodawca jak najbardziej się zgadza, ale nie wie, czy mu wolno i do jakiej
    kwoty.

    PozdrawiaM

  • 12. Data: 2006-03-07 14:40:23
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > na stronie gofinu zalecają dokładnie to samo co twoja księgowa - zdrowy
    > rozsądek ;)

    No po prostu genialne rozwiązanie problemu ;-))
    Czyli jeśli właściwiel firmy uzna, że cena 800 zł jest zdroworozsądkowa
    (zważywszy, że okulary mogą kosztować i 2000 zł), to może wrzuć fakturę za
    okulary w koszty?

    PozdrawiaM

  • 13. Data: 2006-03-07 14:58:49
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <4...@g...pl>,
    Hikikomori San <h...@g...pl> wrote:

    > A okularow przy prowadzneiu jednoosobowej DG dla siebie samego dalej nie
    > mozna wrzucic w koszty czy cos sie zmeinilo :( Bo szykuje mi sie ten
    > wydatek... Czy fakt,z e bez okularow nie widze nawet komputera oznacza,
    > ze do uzyskanai przychodu sa mi potrzebne jednak okularki i moge je w
    > koszty wrzucic?

    Do uzyskania przychodu potrzebny Ci też obiad, bo jak padniesz z głodu,
    to przychód będzie miał kto inny - tak że to żaden argument. Ale
    specjalne okulary do pracy przy komputerze...

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 14. Data: 2006-03-07 15:27:43
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Do uzyskania przychodu potrzebny Ci też obiad, bo jak padniesz z głodu,
    > to przychód będzie miał kto inny - tak że to żaden argument. Ale
    > specjalne okulary do pracy przy komputerze...

    W sumie nie rozumiem co chciales napisac? No oczywiscie, ze kupie
    "specjalne okulary do pracy przy komputerze" z antyrefleksem i powloka
    CR-47 czy jaki ona tam numerek nie ma i na fakturze tez bedzie, ze to do
    pracy przy komputerze. Czyli co, moge wrzucic w koszta? Czy nie moge?

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 15. Data: 2006-03-07 17:20:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Mar 2006, Nixe wrote:

> [...]
    > pieniędzy.
    > Pracodawca jak najbardziej się zgadza, ale nie wie, czy mu wolno i do jakiej

    IMO danie okularów przestępstwem nie jest, raczej trzeba sobie
    odpowiedzieć "w temacie podatków" na pytania:
    - czy dla pracodawcy to jest koszt
    - czy dla pracownika to jest przychód.

    Zauważcie, że danie okularów do użytku osobistego może być oczywistym
    kosztem dla pracodawcy.
    Bo to jest składnik wynagrodzenia.
    Tak samo jak dolicza się do wynagrodzenia np. szczepienia pracowników:
    oczywiście że to jest KUP. Ale pracownik dostał świadczenie i już!

    Inna sprawa, jak chcemy żeby JEDNOCZESNIE:
    - dla pracodawcy był to koszt
    - dla pracownika *nie był* to przychód.

    Ha, wtedy IMO tylko BHP wchodzi w rachubę.

    Bo laska, proteza nogi czy inna taka rzecz służy celom osobistym, a to
    że są również wykorzystywane przy pracy... no cóż.
    Tak patrząc nie widzę dlaczego z okularami miałoby być inaczej.
    Oczywiście przyjmując punkt widzenia Jarka: "ale osobne okulary
    TYLKO do pracy przy kompie"...

    Nie pytajcie mnie jakie są TYLKO do pracy przy kompie ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2006-03-07 17:45:29
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie pytajcie mnie jakie są TYLKO do pracy przy kompie ;)

    Moze takie przyspawane 80 centymetrowa linka do monitora? :> W sumie
    mozna siedziec i nawet ruszac glowa, ale juz pracowac na stanowisku obok
    si enei da ;)

    ________________

  • 17. Data: 2006-03-07 18:13:41
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <4...@g...pl>,
    Hikikomori San <h...@g...pl> wrote:

    > W sumie nie rozumiem co chciales napisac?

    Że tłumaczenie "bo bez okularów nie mogę pracować" się nie obroni.

> [...]
    > CR-47 czy jaki ona tam numerek nie ma i na fakturze tez bedzie, ze to do
    > pracy przy komputerze. Czyli co, moge wrzucic w koszta? Czy nie moge?

    Moim zdaniem takie możesz. Ale ja prosty kioskarz jestem.

  • 18. Data: 2006-03-07 18:15:25
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <duk5qf$bn8$1@news.onet.pl>, "Nixe" <n...@f...peel> wrote:

    > "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał

    > No gdzież środek trwały? ;-)

    A co, nie wolno? :)

> [...]
    > pieniędzy.
    > Pracodawca jak najbardziej się zgadza, ale nie wie, czy mu wolno i do jakiej

    A to Ci już częściowo Gotfryd rozpracował, więc nie będę drugiej nitki
    tworzył, tylko się w tamtą wpakuję.

  • 19. Data: 2006-03-07 18:23:25
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0603071813250.2804@athlon>,

> [...]
    > - czy dla pracodawcy to jest koszt
    > - czy dla pracownika to jest przychód.
    >
    > Zauważcie, że danie okularów do użytku osobistego może być oczywistym

    Wkf - _jeśli_ jest :)

    > Tak samo jak dolicza się do wynagrodzenia np. szczepienia pracowników:
    > oczywiście że to jest KUP. Ale pracownik dostał świadczenie i już!

    Ze wszystkimi konsekwencjami (znaczy podatek trzeba zapłacić, a może i
    ZUS).

    > Inna sprawa, jak chcemy żeby JEDNOCZESNIE:
    > - dla pracodawcy był to koszt
    > - dla pracownika *nie był* to przychód.
    >
    > Ha, wtedy IMO tylko BHP wchodzi w rachubę.

    Tu pozwolę sobie się nie zgodzić i postawić prowokacyjne pytanie: a co
    zabrania wciągnięcia tych okularów do majątku firmy?

> [...]
    > TYLKO do pracy przy kompie"...
    >
    > Nie pytajcie mnie jakie są TYLKO do pracy przy kompie ;)

    Moment, tamto dotyczyło przypadku osobofirmy kupującej te szkła "w celu
    uzyskania przychodu" :)

  • 20. Data: 2006-03-07 18:32:13
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Że tłumaczenie "bo bez okularów nie mogę pracować" się nie obroni.

    Stolarz bez mlotka tez nie popracuje ;)

    Pozdr
    ja