  • 21. Data: 2006-03-08 08:01:12
    Temat: Re: Okulary w koszty?
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
    news:duk5ut$c8l$1@news.onet.pl...

    > No po prostu genialne rozwiązanie problemu ;-))
    > Czyli jeśli właściwiel firmy uzna, że cena 800 zł jest zdroworozsądkowa
    > (zważywszy, że okulary mogą kosztować i 2000 zł), to może wrzuć fakturę za
    > okulary w koszty?

    imho nie ma problemu
    a w kwestii przepisów poczytaj sobie tu:
    http://sip.mf.gov.pl/sip/
    sygnatury:
    DP/P1/423-0049/05/AP
    ZD/423-175/04
    PB-I-415/40a/05

    pozdrawiam

  • 22. Data: 2006-03-08 11:30:05
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <4...@g...pl>,
    Hikikomori San <h...@g...pl> wrote:

    > Stolarz bez mlotka tez nie popracuje ;)

    Żebyś się nie zdziwił ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 23. Data: 2006-03-09 10:10:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Mar 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Wkf - _jeśli_ jest :)

    A czym innnym może być dawanie pracownikowi czegokolwiek do użytku
    osobistego ?
    Kombinuę sobie... no jeśli o rzecz albo pieniądze chodzi to jeszcze
    darowizną.

    > Tu pozwolę sobie się nie zgodzić i postawić prowokacyjne pytanie: a co
    > zabrania wciągnięcia tych okularów do majątku firmy?

    Dawanie ich do użytku osobistego?
    Jak zapis regulaminu wydawania okularów będzie stanowił że mają służyć
    tylko w pracy, ale nikt nie będzie chciał widzieć że pracownicy noszą
    je również poza (zdaje się że tak się z samochodami robi, prawda ?:>)
    no to przyznam ci rację :]

    [...]
    > Moment, tamto dotyczyło przypadku osobofirmy kupującej te szkła "w celu
    > uzyskania przychodu" :)

    Mam dylemat, bo trochę na szybko wykoncypowanych przykładów wskazywałoby
    na poprawność takiej tezy. Ale powiedzmy szkolenia: niby też taki
    przykład, tj. pracodawca wywala pieniądze na rzecz kwalifikacji pracownika
    (które są "osobiste", jak pracownik się zwolni to kwalifikacje zabierze
    ze sobą :>), ale jednak na kształcenie jest przepis w Kodeksie Pracy
    i AFAIR to on jest wyciągany na stół jako argument czy szkolenie
    pracownika może być KUP pracodawcy, a nie argument że to "w celu
    uzyskania przychodu" - bo w celu uzyskania to pracodawca powinien
    zatrudnić pracownika który już MA stosowne kwalifikacje...
    Do tego trzeba ustosunkować się do jeża z "osobistym użytkowaniem".
    Zdaje mi się, iż część firm usiłuje obejść ów problem np. przy
    samochodach za pomocą częściowej odpłatności (w śmiesznej kwocie),
    być może mechanizm *częściowego* zwrotu jak ktoś tu podawał (te
    80 czy 90%) również przy okularach ma na celu potraktowanie udziału
    własnego jako odpłatności za korzystanie osobiste.
    W sumie to sobie dywaguję :), trzeba by jeszcze wziąć przykład
    przeciwny: zakład wypożycza pracownikowi ST, powiedzmy komputer,
    oczywiście celem uzyskania przychodu.
    Z jednej strony mamy brak jasnosci co do prawa pracy (przypomnę
    iż zapisy KP są problematyczne jak chodzi o wszelkie formy "pracy
    w domu" czy "pracy na odległość") z drugiej możliwość wykorzytywania
    rownież dla celów osobistych.
    Uznać za KUP ?
    Pewnie bym uznał... ale głowy nie dam, skoro problemu nie miałem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 24. Data: 2006-03-09 12:00:15
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0603091054580.3156@athlon>,

    > A czym innnym może być dawanie pracownikowi czegokolwiek do użytku
    > osobistego ?

    Pożyczką? ;)

    > Kombinuę sobie... no jeśli o rzecz albo pieniądze chodzi to jeszcze
    > darowizną.

    O. I na mój gust tu koszt przestaje być oczywisty...

> [...]
    > tylko w pracy, ale nikt nie będzie chciał widzieć że pracownicy noszą
    > je również poza (zdaje się że tak się z samochodami robi, prawda ?:>)

    O to mniej więcej szło.

> [...]
    > uzyskania przychodu" - bo w celu uzyskania to pracodawca powinien
    > zatrudnić pracownika który już MA stosowne kwalifikacje...

    Jest przepis zobowiązujący do płacenia za szkolenia???
    Bo co do tego, że powinien zatrudnić takiego, który już ma kwalifikacje,
    to fiskus nie jest od oceniania sensowności ekonomicznej przyjętych
    rozwiązań - i wyroki na to znasz :)

> [...]
    > 80 czy 90%) również przy okularach ma na celu potraktowanie udziału
    > własnego jako odpłatności za korzystanie osobiste.

    U mnie firma za okulary oddaje do 200 zł, raz na trzy lata. Nie pytałem
    księgowej, jak to traktują. Jest zakładowy regulamin w każdym razie,
    więc przypuszczam, że jako element wynagrodzenia.

    > W sumie to sobie dywaguję :), trzeba by jeszcze wziąć przykład
    > przeciwny: zakład wypożycza pracownikowi ST, powiedzmy komputer,
    > oczywiście celem uzyskania przychodu.

    Hej, ale ze ŚT nie ma tej całej kołomyi. Mają być _wykorzystywane_ w DG
    i to wszystko.

  • 25. Data: 2006-03-10 11:47:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Mar 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Jest przepis zobowiązujący do płacenia za szkolenia???

    Zobowiązania nie ma, ale jest parę wzmianek pozwalających
    uznać że to może być część stosunku pracy :)
    Dajmy na to:
    +++
    Art. 18.3b.
    § 1. Za naruszenie zasady równego traktowania w zatrudnieniu [...]
    uważa się [...] w szczególności:
    [...]
    3) pominięcie przy typowaniu do udziału w szkoleniach podnoszących
    kwalifikacje zawodowe
    ---
    Wniosek: szkoleń być nie musi, ale *jeśli są* to wchodzą w skład
    stosunku pracy.

    > Bo co do tego, że powinien zatrudnić takiego, który już ma kwalifikacje,
    > to fiskus nie jest od oceniania sensowności ekonomicznej przyjętych
    > rozwiązań - i wyroki na to znasz :)

    Tego bynajmniej nie miałem zamiaru podważać!

    > U mnie firma za okulary oddaje do 200 zł, raz na trzy lata. Nie pytałem
    > księgowej, jak to traktują. Jest zakładowy regulamin w każdym razie,
    > więc przypuszczam, że jako element wynagrodzenia.

    Acha. To sprawdź "na pasku" :)

    > Hej, ale ze ŚT nie ma tej całej kołomyi. Mają być _wykorzystywane_ w DG
    > i to wszystko.

    A to nie ty pytałeś "a co, nie wolno" ??
    :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 26. Data: 2006-03-17 13:45:46
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0603101237010.3232@athlon>,

    > Zobowiązania nie ma, ale jest parę wzmianek pozwalających
    > uznać że to może być część stosunku pracy :)

    Uffff :)

    > Acha. To sprawdź "na pasku" :)

    Nie ma. Ale ryczałtów samochodowych też na pasku nie ujmują.

    > A to nie ty pytałeś "a co, nie wolno" ??
    > :>

    A to było retorycznozaczepnodyskusyjnie, bo ja uważam, że jak
    najbardziej wolno i w przypadkach problemowych warto o tym pamiętać.
    Moje "hej" dotyczyło Twojego "oczywiście celem uzyskania". Moim zdaniem
    dla ŚT to zastrzeżenie nie jest potrzebne.

  • 27. Data: 2006-03-22 18:14:27
    Od: justyna<t...@i...pl>

    U nas w firmie sprawę rozwiazano w nastepujacy sposób. W regulaminie firmy
    okreslono kwotę jaką pracodawca zwraca pracownikowi za szkła korekcyjne /bo to
    właśnie za szkła ptrzysługuje refundacja/ np na rok. Ten punkt regulaminu jest
    podstawą do zaksiegowania określonej kwoty w koszty.
    pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info