  • 31. Data: 2007-06-05 21:58:48
    Temat: Re: Op?acanie rachunków za internet z nie swojego konta a odliczenie podatku VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jun 2007, Kriss wrote:

    > Nie ma mowy o pożyczce czy depozycie zwłaszcza
    > nieprawidłowym. Nieprawidłowy byłby tylko w takim przypadku gdyby syn przyjął
    > kasę i wydał na inne niż wskazane przez ojca cele. :-))

    A tu to zdecydowanie zaprotestuję.
    Depozyt nieprawidłowy, owszem, MOŻE dopuszczać "rozporządzenie
    depozytem", ale wcale nie musi.
    Istota "nieprawidłowości" polega na oddaniu TYLE SAMO, zamiast
    TEGO SAMEGO! Inne własciwości są uboczne.

    > Zapis "poniesione wydatki" nie jest definiowany przez ustawę ale często
    > stosowany zwłaszcza w odniesieniu do kosztów uzyskania przychodu.I w tym
    > zakresie funkconuje orzecznictwo SA - np ;

    Właśnie jest problem o którym wspominam: w KUP (art.21) jest "poniesione
    KOSZTY", w uldze jest: poniesione WYDATKI.
    Z ratio legis wynika że to są różne pojęcia, przyznaję że nie opiszę
    czym sie różnią :>

    O ile z powołaniem się na wyczerpanie listy wymogów ustawowych można się
    zgodzić, o tyle zarówno ekhm... zaokrąglasz istotę depozytu (prawidłowego)
    oraz wrzucasz do jednego worka dwa różne pojęcia z ustawy :)
    Znaczy jak przyjąć Twój opis, to na stwierdzeniu że "ustawa wymaga TYLKO
    faktury" trzeba by poprzestać.

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2007-06-05 22:06:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jun 2007, s...@a...pl wrote:

    > Przy PCC ma znaczenie czy czy pożyczka jest dla rodziny czy obcemu?

    Tak. W ustawie jest odwołanie się w art.10.10:
    "w formie pieniężnej na podstawie umowy zawartej między osobami,
    o których mowa w art. 4a ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku
    od spadków i darowizn, w wysokoœci przekraczajšcej kwotę, okreœlonš
    w art. 9 ust. 1 pkt 1 tej ustawy [...]"
    ^^^^^^^^^^

    > Przy
    > darowiźnie OK zgadza się, podatek zalezy od tego, komu dajemy. Ale przy
    > pożyczce chyba nie ma to znaczenia. Czy sie mylę?

    Najwyraźniej :) zapisali w sposób "ze zmyłką" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2007-06-05 23:31:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 05 Jun 2007 23:49:06 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A mi chodzi o taki szczegół, że po wpłaceniu na konto bankowe szansa
    > dostania TYCH SAMYCH PIENIĘDZY (a nie tyle samo pieniedzy) jakoś tak
    > jest bliska zeru, a tym samym depozyt robi się nieprawidłowy!
    [..]

    nie krzycz, wiem czym się różni prawidłowy od nieprawidłowego.

    Chodzi mi o sytuację kiedy:
    1. ojciec mówi do syna "masz tu 1000zł, przechowaj mi je, bo boję się że
    mi ukradną"
    2. za jakiś czas ojciec mówi do syna "oddaj mi te 1000zł, ale do ręki
    800zł, a 200zł zapłać mi tą fakturę bo nie mogę się na swój mbank
    zalogować".

    teraz widzę, że to troche taki mało prawidłowy depozyt, ale może taki
    zupełnie nieprawidłowy to on nie jest :D

    p. m.

  • 34. Data: 2007-06-05 23:43:48
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kriss" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > podstawie
    > dokumentów stwierdzających ich poniesienie. Jednakże w przypadku odliczeń,
    > których mowa w ust. 1:
    >
    > 1) pkt 6a, odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość wydatków została
    > udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i
    > usług,
    >
    > A więc nie dajmy się zwariować - wymaganie urzędnika dotyczące
    > potwierdzenia
    > zapłaty faktury jest bezprawne w myśl wyżej przytoczonego przepisu.
    > W przepisie niema zapisu "i potwierdzenia zapłaty faktury ".

    jest.
    w pkt. 7.wyraźnie wymagają dokumentów stwierdzających ich poniesienie.
    podpunkt 1) określa tylko sposób udokumentowania ich wysokości a nie ich
    poniesienia, bo sama faktura dokumentem stwierdzającym poniesienie wydatków
    nie jest.

  • 35. Data: 2007-06-05 23:46:37
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message
    > Dnia Tue, 05 Jun 2007 15:31:43 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > [...]
    >
    > Chodzi mi o taką sytuację, kiedy ojciec daje synowi 1000zł w depozyt,
    > potem mu każe oddać 800zł tych samych pieniędzy, a pozostałymi dwustoma
    > zapłacić za fakturę. No może rzeczywiście nie bardzo jest to właściwy
    > depozyt.

    Gdyby ojciec dał synowi banknoty o wartości 1000 zł, po czym syn oddałby mu
    część z tych banknotów o wartości 800 zł a resztą zapłacił rachunek , to
    wówczas będziesz miał depozyt prawidłowy.
    Jeśli tą resztę przeleje z własnego konta, to niestety depozyt prawidłowy
    był tylko na 800 zł, od 200, nalezy sie PCC.

  • 36. Data: 2007-06-05 23:50:35
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    >
    > teraz widzę, że to troche taki mało prawidłowy depozyt, ale może taki
    > zupełnie nieprawidłowy to on nie jest :D

    tak jak napisałem wczesniej.
    Jest zupełnie nieprawidłowy w kwocie 200 zł.

  • 37. Data: 2007-06-06 00:28:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 05 Jun 2007 18:46:37 -0500, witek napisał(a):
    [...]
> [...]
    > to wówczas będziesz miał depozyt prawidłowy. Jeśli tą resztę przeleje z
    > własnego konta, to niestety depozyt prawidłowy był tylko na 800 zł, od

    Racja. Jednak te 2% od 200zł nawet i z odsetkami, to zawsze dużo mniej
    niż 200zł odliczane od podatku.

    p. m.

  • 38. Data: 2007-06-06 06:40:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jun 2007, mvoicem wrote:

    > teraz widzę, że to troche taki mało prawidłowy depozyt, ale może taki
    > zupełnie nieprawidłowy to on nie jest :D

    :)
    Brakuje jasnego opisu, czy zdematerializowanie wartości niematerialnych
    (znaczy akcja na rachunku, pieniadz w banku, ale wszystko "elektronicznie"
    a nie w postaci papierka) powoduje ich depozytową "nieprawidłowość".
    Odpowiedź "tak" oznacza wykluczenie obrotu elektronicznego z możliwości
    pełnienia roli depozytu, odpowiedź "nie" umożliwia obejście restrykcji
    z ustawy o PCC - i obawiam się dlatego kierunku interpretacji :)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2007-06-06 06:49:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jun 2007, mvoicem wrote:

    > Dnia Tue, 05 Jun 2007 18:46:37 -0500, witek napisał(a):
    > [...]
    >
    > Racja. Jednak te 2% od 200zł nawet i z odsetkami, to zawsze dużo mniej
    > niż 200zł odliczane od podatku.

    Ale IMHO jest p. zaczepienia z ktorego korzysta US: zauważ, że podatek
    jest tylko elementem ubocznym, bo można powołać się na "zwrot pożyczki"
    i powiedzieć ze skoro poniżej limitu to podatku nie ma.
    ALE...
    Ale po pierwsze dluznik nie ma prawa wydać takiej dyspozycji bez zgody
    wierzyciela, i co najmniej teoretycznie jest możliwe że przyjmujący
    wpłaty nie uzna, takoż wpłacający zażąda ... zwrotu wpłaty :)
    Przekazanie długu wymaga *zgody wierzyciela na piśmie* oraz pisemnego
    powiadomienia wszystkich stron!
    Przypomnę dyskusje o "wtapianiu" wierzyciela poprzez zmowę dwu firm,
    z których firma A płaci należność "za firmę B" i upomina się o zwrot
    "nienależnej wpłaty" tuż przed upływem przedawnienia, udając Greka
    "ale B jednak nie podpisało umowy" bądź w dowolny inny sposób.

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2007-06-06 09:58:47
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    >  A tu to zdecydowanie zaprotestuję.