  • 1. Data: 2004-05-07 10:54:21
    Temat: Opinia eksperta EY - zwolnienie z VAT na podst. art. 15 ust. 3 pkt 3
    Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa>

    Co sądzicie o poniższej opinii specjalisty podatkowego z Ernst & Young:
    http://serwisy.gazeta.pl/ue/1,36173,2029282.html

    o pkt 3 pisze m.in. tak:
    "[....] proba zrozumienia sensu uzytych w nim slow prowadzi do wniosku, ze
    podatkowi VAT nie beda podlegaly zadne czynnosci podatkowane
    podatkiem dochodowym od osob fizycznych jako dzialalnosc wykonywana
    osobiscie (w tym rowniez na podstawie umow-zlecenia i umow o dzielo) z
    wyjatkiem kontraktow menedzerskich, jezeli zleceniodawca zawarl ze
    zleceniobiorca stosowna umowe. Taka interpretacja przepisu
    prowadzilaby do wniosku, ze sytuacja wszystkich osob, ktore osiagaja
    przychody z umow o dzielo lub zlecenia, pozostaje wlasciwie
    niezmieniona, gdyz kontynuowany bedzie de facto dzisiejszy stan prawny, w
    ktorym wszelkie czynnosci opodatkowane na podstawie art. 13
    pkt 2-8 ustawy o PIT sa jednoczesnie zwolnione z VAT."

    Pawel

  • 2. Data: 2004-05-07 11:42:28
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Paweł Niezbecki napisał:
> [...]
    > ktorym wszelkie czynnosci opodatkowane na podstawie art. 13
    > pkt 2-8 ustawy o PIT sa jednoczesnie zwolnione z VAT."

    Ja sądzę, że opinia ta prześlizguje się nad istotą rzeczy czyli art. 15
    ust 3 pkt 3 ustawy, a tym samym nic nie wnosi do już posiadanej wiedzy.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 3. Data: 2004-05-07 11:46:58
    Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa>

    /slawek<w...@W...pl>

    > Ja sądzę, że opinia ta prześlizguje się nad istotą rzeczy czyli art.
    > 15 ust 3 pkt 3 ustawy, a tym samym nic nie wnosi do już posiadanej
    > wiedzy.

    A uzasadniłbyś jakoś swoją opinię?

    PN

  • 4. Data: 2004-05-07 11:59:17
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Paweł Niezbecki napisał:

    > /slawek<w...@W...pl>

    > A uzasadniłbyś jakoś swoją opinię?

    Przeguglaj ostatnie dyskusje na tej grupie a zobaczysz, że cały myk
    polega na zinterpretowaniu "odpowiedzialności zlecającego wykonanie
    czynności" a na ten temat ekspert nie mówi ani słowa. W ogóle nie
    uzasadnia dlaczego uważa, że umowy zlecenia będą zawsze wyłączone z VAT.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 5. Data: 2004-05-07 13:12:18
    Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>

    Witam,

    Moim zdaniem biorąc pod uwagę odpowiedzialność zlecającego za czynności
    wykonane przez zleceniobiorcę, napewno umowy zlecenia zawierane z członkami
    zarządu będą uznawane za działalność gospodarczą w rozumieniu ustwy o VAT.
    Art. 13 par. 1 art. 17 par. 3 oraz art 293 par. 1 KSH regulują
    odpowiedzialność członków zarządu wobec spółki oraz wobec osób trzecich.

    Pozdrawiam

    DS

  • 6. Data: 2004-05-07 21:37:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 May 2004, Paweł Niezbecki wrote:

    >+ Co sądzicie o poniższej opinii specjalisty podatkowego z Ernst & Young:

    ...że pokrywa się z tym co już gdzieś (RP ?) widziałem :) i literą
    ustawy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-05-07 21:47:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 May 2004, Damian Surdyn wrote:

> [...]
    >+ zarządu będą uznawane za działalność gospodarczą w rozumieniu ustwy o VAT.

    Czekaj, czekaj, nie tak szybko :)
    "Odpowiedzialność" z art. 15.3.3 ustawy o VAT dotyczy WYŁĄCZNIE
    dochodów uzyskiwanych w oparciu o art. 13 pkt 2-8 UoPDoOF, co wielkimi
    literami w tymże punkcie zapisano. Po prawdzie po przeczytaniu
    dywagacji w gazetach sam pytałem na grupie ;) czy czasem *cała*
    DG OF nie stanie "zwolniona" :>, ale wystawrczyło zajrzeć do
    ustawy z wnioskiem jak wyżej.
    *Sama* "odpowiedzialność" to za mało - na początek musi to być
    dochód "osobisty" :)

    >+ Art. 13 par. 1 art. 17 par. 3 oraz art 293 par. 1 KSH regulują
    >+ odpowiedzialność członków zarządu wobec spółki oraz wobec osób trzecich.

    Hm... teraz już nie wiem w którą stronę chciałeś argumentować :)

    Bo przecież "odpowiedzialność" jest warunkiem uznania usługi
    za NIE będącą DG i tym samym NIE podlegającą "obsłudze VAT" !
    Jak podejmiesz usługę "nieodpowiedzialną" :> to ona właśnie
    *będzie* "DG w rozumieniu VAT" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-05-10 09:34:17
    Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>

> [...]
    > za NIE będącą DG i tym samym NIE podlegającą "obsłudze VAT" !
    > Jak podejmiesz usługę "nieodpowiedzialną" :> to ona właśnie

    Odpowiedzialnośż ZLECAJĄCEGO za wykonanie ZLECENIA przez ZLECENIOBIORCĘ jes
    jednym z warunków NIE PROWADZENIA działalności gospodarczej => że w
    przypadku osób powołanych do zarządu spółki nie zleceniodawca jest
    odpowiedzialny (pełnomocnik ustanowiony przez Uchwałą zgromadzenie
    współników) tylko ZLECENIOBIORCA czyli członek zarządy => jest to
    działalność gospodarcza w rozumieniu Ustawy o VAT.

    Pozdrawiam DS