eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOpłaty bankowe › Re: Opłaty bankowe
  • Data: 2005-07-23 11:23:08
    Temat: Re: Opłaty bankowe
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0507231027070.1032@athlon...
    > On Tue, 19 Jul 2005, Łukasz Kaliński wrote:
    >
    > >>> 1. Czy muszę te złotówki księgować w KPiR w dacie wyciągu bankowego
    > [...]
    > >> IMO można na koniec miesiąca - ja wystawim dowód wewnętrzny i tak
    wypisuję
    > >> nry wyciągów bankowych, w których występują koszty z całego m-ca.
    >
    > ...zeznaję bez bicia że robię jak wyżej tyle że podając numery operacji.
    >

    :-)

    pomijam całkowicie fakt, że tak robi bardzo dużo osób i w większości
    przypadków US przymyka na to oko,
    ale jak zechce to się przyczepi...
    :-))



    > Ja już kiedyś pytałem czy i co ma być przeciwwskazaniem uznania
    > wszystkich opłat za wyciągi za JEDEN koszt.




    > Może uzasadnię podejście: od 1. do 8. danego miesiąca mam na koncie
    > 2000 zł. Od 9. do 20. nie mam nic. Od 20. do końca miesiąca mam znowu
    > 2000 zł.
    > Dostaję informację o naleznych odsetkach.
    > WIEM jak są liczone (wynika to z umowy).
    > Mam policzyć za każdy dzień z osobna, za dwa okresy za które je dostałem
    > czy "za całokształt" ?

    Tu można byłoby się oprzeć na zapisie w umowie o kapitalizacji odsetek:
    IMO:
    jeżeli dzienna - każdego dnia masz do dyspozycji te odsetki - zapis
    'przychód' każdego dnia...
    jeżeli miesięczna - jeden zapis na miesiąc...

    Myślę, że punktem zaczepienia może być: 'postawione do dyspozycji' (odsetki
    od rachunku...)
    - trochę 'strzał z daleka' - ale pewna idea temu przyświeca...



    > Musiałbym się z tym zgodzić :) ale ja nie chcę sumować kosztów, tylko
    > posumować dane z dokumentów pierwotnych aby określić JEDEN koszt :)
    >
    > Powiedzmy: jadę po towar handlowy transportem "zewnętrznym" (ale
    > nie zlecam przywozu).
    > Towar XXXXX zł, za przewóz XXX zł, za parkowanie X zł, za przejazd
    > autostradą XX zł...
    > Razem mam 5 kwitków na wydatki plus fakturę za towar.
    > Ile pozycji KPiR "koszty uboczne zakupu" wypełniam ?

    śmiem przypuszczać, że chętnie zaksięgujesz to w 1-nej pozycji....
    ale co gdy na to masz faktury?
    :-)


    a tak z całkowicie innej strony:

    >Musiałbym się z tym zgodzić :) ale ja nie chcę sumować kosztów, tylko
    >posumować dane z dokumentów pierwotnych aby określić JEDEN koszt :)

    idąc DALECE tym tropem: obroty zagraniczne + różnice kursowe - też może być
    jedna pozycja?
    ;-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński







Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1