  • Data: 2007-02-27 15:22:15
    Temat: Re: Opodatkowanie faktury do USA
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    news:es1h45$1n0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Mówiąc szczerze, to nie mam na ten temat własnego zdania :-)

    a ja to co piszę, poprzedzam krótkim "imho" :)

    > Napisałem czego się dowiedziano na miejscu, w IRS-sie.
    >
    > Przy czym w moim przypadku zastosowanie ma raczej paragraf 8 a nie 13.

    autor wątku pisał wyraźnie o licencji
    i nie sądze, by mial w USA jakis oddział swojego przedsiębiorstwa -
    przynajmniej nie wspominał :)

    > Chociaż gdyby ktoś się uparł to pewnie by znalazł elementy związane z IP,
    > do których ewentualnie miałby zastosowanie paragraf 13.
    >
    > A swoją drogą, to z czego konkretnie wynika "obowiązek potrącania tego
    > podatku w przypadku, gdy nabywają licencje z usa"?

    jesli kupujesz od osoby prawnej - art. 26 w powiązaniu z 21 ust.1 updop
    jesli od osoby fizycznej - nie chce mi sie szukać ;)

    > Czytając Twojego e-maila zastanawiam się, czy niechcący nie zostałem
    > jakimś strasznym przestępcom podatkowym ;-)

    ja Cie nie osądzę :)

    pozdrawiam