  • 11. Data: 2014-09-13 23:56:02
    Temat: Re: Osoba współpracująca i ZUS
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > A ja uważam, że ryczałt to jest super sprawa.
    Jasne. Ale mamy dwa przypadki: gdy ten ryczałt jest korzystny dla
    płacącego, gdyż ten zarabia krocie, albo jest niekorzystny, bo ktoś
    działalnością tylko dorabia :->

    > Policzył kwotę "nieodliczalną" od podatku?
    Właśnie. Najpierw trzeba zarobić tyle, żeby można było dodatkową składkę
    od czegoś odliczyć. Jak ktoś ma np. piątkę dzieci to już trudno mu
    zarobić na te wszystkie odliczenia ;-)

    Maciek

  • 12. Data: 2014-09-13 23:58:07
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Po 1) większą część składki odliczasz od podatku który i tak
    > masz do zapłaty, po drugie - A patrzyłeś na ceny usług medycznych?
    > Tak, to jest nic.
    Zaraz, zaraz. Żeby mieć do zapłaty podatek, to najpierw trzeba coś
    zarobić. Ceny usług medycznych? Co mnie obchodzą - nie korzystam :->

    Maciek

  • 13. Data: 2014-09-14 00:38:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-13, Maciek <m...@n...pl> wrote:
    > Jasne. Ale mamy dwa przypadki: gdy ten ryczałt jest korzystny dla
    > płacącego, gdyż ten zarabia krocie, albo jest niekorzystny, bo ktoś
    > działalnością tylko dorabia :->

    I jak zwykle w postulatach wskazywane jest delikatne "dojebać tym
    którzy sobie lepiej radzą", c'nie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2014-09-14 00:41:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-13, Maciek <m...@n...pl> wrote:
    > Zaraz, zaraz. Żeby mieć do zapłaty podatek, to najpierw trzeba coś
    > zarobić.

    Słaby trolling. jest mnóstwo opłat o charakterze ryczałtowym (to po pierwsze),
    po drugie omawiamy wyżej przypadek ma już "etat" więc zarabia, a zakładam
    że działalność się zakłada w celach zarobkowych, a nie "bo się człowiek nudzi".

    > Ceny usług medycznych? Co mnie obchodzą - nie korzystam :->

    Ależ oczywiście. Ale z pewnością będziesz, więc Ci się odkłada.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2014-09-14 00:59:06
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Ależ oczywiście. Ale z pewnością będziesz, więc Ci się odkłada.
    Jasne. Z prywatnych więc cóż mi się takiego odłoży?

    Maciek

  • 16. Data: 2014-09-14 02:19:52
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > I jak zwykle w postulatach wskazywane jest delikatne "dojebać tym
    > którzy sobie lepiej radzą", c'nie?
    Tak, gdyż od dawna uważam, że zabieranie tym najgorzej sobie radzącym,
    żeby im zaraz oddać w zwrotach, ewentualnie w datkach opieki społecznej,
    to jest przerost formy nad treścią. Czyli jak widać jest to jawne
    dojebanie tym lepiej sobie radzącym, bo przecież oni zapłacą :->

    Maciek

  • 17. Data: 2014-09-14 11:08:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-13, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Jasne. Z prywatnych więc cóż mi się takiego odłoży?

    Jak korzystasz z prywatnych lekarzy, to co najwyżej do popierdółek
    typu przeziębienie itd. Będzie coś większego, to w te pędy polecisz
    do NFZ, bo nie będzie Ci się uśmiechać wydawanie 5-12k i więcej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2014-09-14 11:09:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-14, Maciek <m...@n...pl> wrote:
    > Tak, gdyż od dawna uważam, że zabieranie tym najgorzej sobie radzącym,
    > żeby im zaraz oddać w zwrotach, ewentualnie w datkach opieki społecznej,
    > to jest przerost formy nad treścią.

    A zmuszał ich ktoś do założenie działalności?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2014-09-14 14:59:35
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 13.09.2014 23:11, Maciek pisze:
    > Gdyby więcej zarabiał na umowę o pracę, to by płacił proporcjonalnie
    > więcej. Tymczasem za DG płaci 270,40 niezależnie, czy coś dodatkowo
    > zarobi, czy nie.

    No więc jeżeli ktoś z tego że płaci dodatkowo 270zł zdrowotnego wywodzi
    że powinien mieć 2x mniejsze kolejki do lekarza, to idąc tym tokiem
    rozumowania ten kto ma większą pensję na UoP o ok. 3000zł (a więc płaci
    zdrowotnego ok. 270zł więcej), powinien mieć 2x mniejsze kolejki niż ten
    kto tych ma o te 3tys pensję mniejszą.

    Ma to sens?

    p. m.

  • 20. Data: 2014-09-14 15:00:51
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 13.09.2014 23:56, Maciek pisze:
    > Właśnie. Najpierw trzeba zarobić tyle, żeby można było dodatkową składkę
    > od czegoś odliczyć. Jak ktoś ma np. piątkę dzieci to już trudno mu
    > zarobić na te wszystkie odliczenia;-)

    Jak ktoś ma DG dodatkowe do etatu, to może to zdrowotne odliczać także
    od dochodu z UoP. Niestety dopiero (chyba) w rozliczeniu rocznym.

    p. m.