  • 1. Data: 2005-02-13 12:48:55
    Temat: Re: PIT-5
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > odnotowala strate w wysokosci powiedzmy 300zl. Przyjmijmy, ze zarobila 300
    > i ma straty 300.
    To możliwe? Czepiam się... ;)

    > 1. Czy w takim wypadku skladam PIT-5?
    IMHO nie.

    > 2. Rozumiem, ze dalej podatku nie place, jako ze moj dochod w tym roku nie
    > przekroczyl jeszcze 2790zl, czy tak?
    IMHO tak.

    > 3. PIT-5 skladam?
    IMHO nie.

    > 3. Czy te 2790zl to jest przychod-koszty, czy po prostu przychod?
    IMHO przychód-koszty.

    > 4. Co sie dzieje z tymi pieniedzmi (strata) ze stycznia? Czy moge sobie ja
    > odliczyc w nastepnych miesiacach?
    IMHO tak. Wszystko dzieje się w obrębie danego roku. W sumie dochodu masz
    1100, jeśli dobrze liczę.

  • 2. Data: 2005-02-13 13:08:49
    Temat: PIT-5
    Od: ThauthiM <u...@i...pl>

    Witam wszystkich,

    jestem nowy w tym temacie i mam kilka pytan na ktore ciezko mi
    gdziekolwiek znalezc jasne odpowiedzi. Bylbym wdzieczny za pomoc...

    Przypuscmy, ze firma rozpoczela dzialalnosc 10 stycznia b.r. Przypuscmy,
    ze do 20 lutego chce za nia zlozyc pit-5. W miesiacu styczniu firma
    odnotowala strate w wysokosci powiedzmy 300zl. Przyjmijmy, ze zarobila 300
    i ma straty 300.

    1. Czy w takim wypadku skladam PIT-5?

    W miesiacu nastepnym firma ma przychod 1500zl (powiedzmy ze bez zadnych
    strat). Kosztow powiedzmy 100. Czyli mamy zarobkow 1400zl.

[...]
    5. Czy moglby ktos moze przedstawic mi jakis link do wypelnionego
    przykladowego PITu-5? Chcialbym sie upewnic czy dobrze go wypelniam, a
    wole to zrobic teraz niz pozniej godzinami siedziec i poprawiac w urzedzie
    skarbowym

    z gory dziekuje za pomoc

  • 3. Data: 2005-02-13 13:29:54
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > nie skladam go dopuki moj zysk nie przekroczy kwote wolna od podatku?
    > dopiero wtedy rozliczam sie za wszystkie poprzednie miesiace wraz z
    > aktualnym... czy tak?
    Z tego co wiem, PIT-5 składasz dopiero wtedy, kiedy będziesz musiał wpłacić
    zaliczkę...

  • 4. Data: 2005-02-13 14:14:59
    Od: ThauthiM <u...@i...pl>

    czyli jesli dobrze rozumiem... jesli w styczniu mialem straty, w lutym
    zysk nie przekraczajacy kwoty wolnej od podatku to pitu 15 nie skladam ani
    za styczen ani za luty?

  • 5. Data: 2005-02-13 18:35:00
    Od: "Paweł R." <p...@p...onet.pl>

    > Z tego co wiem, PIT-5 składasz dopiero wtedy, kiedy będziesz musiał
    > wpłacić zaliczkę...

    Witam
    PIT-u 5 nie składasz dopóki po odliczeniu składek na FUS twój dochód nie
    przekroczy kwoty 2790,00 zł, a nie dopiero wtedy jak musisz wpłacić
    zaliczkę, gdyż może twój dochód przekroczyć kwotę 2790,00 ale podatek nie
    musi wyjść bo odliczysz sobie ubezpiecz.drowotne

    Paweł R

  • 6. Data: 2005-02-14 18:51:28
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "ThauthiM" <u...@i...pl> napisał w wiadomości
    > czyli jesli dobrze rozumiem... jesli w styczniu mialem straty, w lutym
    > zysk nie przekraczajacy kwoty wolnej od podatku to pitu 15 nie skladam
    ani
    > za styczen ani za luty?

    Widzę, że nie wiesz, ale w PIT-5 podajesz kwoty przychodu i kosztów
    *narastająco* od początku roku, czyli styczeń to suma stycznia, ale luty to
    suma stycznia i lutego a marzec to suma stycznia, lutego i marca itd.

    > nie skladam go dopuki moj zysk nie przekroczy kwote wolna od podatku?
    > dopiero wtedy rozliczam sie za wszystkie poprzednie miesiace wraz z
    > aktualnym... czy tak?

    Tak, licząc narastająco.

    Jeżeli za luty wyjdzie Ci zaliczka do zapłaty np.:400 zł to wpłacisz 400zł,
    ale jeśli w marcu zaliczka od całego dochodu wyjdzie 700zł, to wpłacisz
    700zł pomniejszone o to, co już w roku wpłaciłeś czyli minus 400zł -
    wpłacasz 300zł.

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 7. Data: 2005-02-16 11:29:49
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    No i "po drodze" licząc wg PIT-owego algorytmu zaliczki na podatek dochodowy
    odliczasz też "narastającą" kwotę składek na ub.społ. oraz ub. zdr.:))
    Miłego liczenia i niskich podatków!
    Graszka.