  • 1. Data: 2004-04-28 10:28:26
    Temat: PIT i P28
    Od: "Adam" <a...@o...pl>

    Witam!

    Mam lekki zamet w glownie po tym jak zobaczylem pit36 jak dobrze panmietam
    jest tak zakladka (uzywam programu pit do rozliczania pozdrowienai dla
    tworcy) pozycja E. 49 prowadzil pozarolinciza dg opod. forma karty lub
    ryczalt ewidencjonowany

    zgodnie z prawda ja zaznaczam, a potem kolejne pole F.1.3 pozarolnica
    dzialalnosc gospodarcza i 60 oraz 61 przychod i koszty

    ja w pit28 rozliczylem 2003 z dg forma ryczalt ewidencjonowany w tym roku
    zdurnialem bo nie wiem co mam robic czy nie zaznaczac tego jak koszty mam
    podac skoro prawie ich nie mam po za u.spolecz. gdybym tak mial zostawic to
    nie maly podatek bym zaplacil.

    a nie dodalem najwazniejszego ze caly rok 2003 pracowalem w firmie
    zatrudniony na umowe o prace.

    Tu mam do rozliczenia jedynie owa prace, i zdrowotne ktorego nie rozliczylem
    w dg bo jakos tak wyszlo i uzbieralo sie zdrowotnego troche.

    z gory dzieki za info.

    Pozdrawiam

    Ps. Wznawiam bo niedostalem odpowiedzi

  • 2. Data: 2004-04-28 13:05:39
    Temat: Re: PIT i P28
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Adam wrote:

> [...]
    >
    > zgodnie z prawda ja zaznaczam, a potem kolejne pole F.1.3
    > pozarolnica dzialalnosc gospodarcza i 60 oraz 61 przychod i koszty

    od kiedy pozarolnicza DG opodatkowana ryczaltem od przychodow
    ewidencjonowanych rozlicza sie na PIT-36? Widze dopisek na dole 2.
    strony: "Ilekroc jest mowa o ustawie o zryczaltowanym podatku
    dochodowym - oznacza to ustawe z dnia 20 listopada 1998 r. o
    zryczaltowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów
    osiaganych przez osoby fizyczne (Dz.U. Nr 144, poz.930, z pózn.
    zm.)." - moze wiec mozna i na PIT36, ja rozliczalam na PIT-28 i
    troche jestem zaskoczona...

> [...]
    > tego jak koszty mam podac skoro prawie ich nie mam po za
    > u.spolecz. gdybym tak mial zostawic to nie maly podatek bym

    Na PIT28 rozliczales rok 2002 (w 2003) czy 2003 (w 2004)? Jesli #1
    to dlaczego teraz chcesz inaczej, a jesli #2 to gdzie problem?

> [...]
    >
    > Tu mam do rozliczenia jedynie owa prace, i zdrowotne ktorego nie
    > rozliczylem w dg bo jakos tak wyszlo i uzbieralo sie zdrowotnego

    Co do zdrowotnego to nie wiem. IMHO umowe o prace powinienes na
    PIT37 rozliczyc (chyba, ze Twoj ryczalt zawiera sie w w/w ustawie).

    Powtarzam jeszcze to, co napisalam w poscie do Babys:

    Z umowy o prace na PIT37 z odpowiednimi zalacznikami (odliczenia
    budowlane PIT-D, odliczenia inne PIT-0), natomiast z DG ryczaltowej
    na PIT28 i na to byl czas do konca stycznia...

    Cytuje Izbe Skarbowa w Gdansku:

    Zeznanie PIT-36 sk?adaj? podatnicy, którzy :
    1. prowadzili :
    - pozarolnicz? dzia?alno?? gospodarcz? opodatkowan? na zasadach
    ogólnych,
    - dzia?y specjalne produkcji rolnej,
    2. uzyskali przychody :
    - z najmu, dzier?awy lub poddzier?awy, albo z umów o podobnym
    charakterze, opodatkowane na ogólnych zasadach,
    - od których byli obowi?zani samodzielnie op?aca? zaliczki na
    podatek ( np. z tytu?u sprzeda?y udzia?ów, akcji, obligacji i
    innych papierów warto?ciowych oraz z dzia?alno?ci wykonywanej
    osobi?cie ),
    - ze ?róde? przychodów po?o?onych za granic? np. z emerytury,
    renty, stosunku pracy,
    - z innych ?róde?, od których ani p?atnik, ani podatnik w ci?gu
    roku podatkowego nie mia? obowi?zku odprowadzenia zaliczek, w tym
    przychody wykazane w informacji PIT-8C,
    3. korzystaj? z odlicze? z tytu?u kontynuacji ulg inwestycyjnych,
    4. sporz?dzili remanent likwidacyjny w grudniu roku podatkowego,
    5. s? obowi?zani doliczy? do swoich dochodów dochody ma?oletnich
    dzieci, np. rent? rodzinn?.

    Tu jest mowa o DG na _zasadach_ogolnych_, a _ryczalt_ to PIT-28,
    wiec juz po czasie i proponuje szybko go zlozyc, to male (albo
    zadne) odsetki beda...

    > Ps. Wznawiam bo niedostalem odpowiedzi

    Troche cierpliwosci - pytales 27.04. po 10tej wieczorem, nie wszyscy
    wiec zdazyli pewnie przeczytac Twoj post.

    Pozdrawiam (troche zakrecona :-/ ),
    --
    A.

  • 3. Data: 2004-04-28 16:09:41
    Od: "Adam" <a...@o...pl>

    nie zrozumialas

    DG na ryczalcie rozliczona zostala juz na Pit-28 ale w pit 37 jest wlasnie w
    pozycjach wyjasnionych ponizej informacja o ryczalcie dlatego tez calkowicie
    zdurnialem :(((

    jak mam ten pit wypelnic gdyz podad DG pracowalem.

  • 4. Data: 2004-04-28 19:41:22
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Adam wrote:

    > nie zrozumialas

    ano dokladnie...

    > DG na ryczalcie rozliczona zostala juz na Pit-28 ale w pit 37 jest
    > wlasnie w pozycjach wyjasnionych ponizej informacja o ryczalcie
    > dlatego tez calkowicie zdurnialem :(((

    w koncu w PIT37 czy 36? to raczej retoryczne - w 37 takiej pozycji
    nie ma (sprawdzilam na wszelki).

    > jak mam ten pit wypelnic gdyz podad DG pracowalem.

    masz PIT11/PIT8? to przepisujesz z tego co masz analogicznie do
    PIT37. jesli uzywasz programu PITy p. Marcina Konopki, to wszystko
    policzy Ci sie samo (innych programowdo pitolenia nie znam). Nie
    wiem tylko co z tymi skladkami na ubezpieczenie zdrowotne z DG,
    ktorego nie rozliczyles tam - mozesz zlozyc korekte do PIT28, to
    byloby najpewniejsze (najbezpieczniejsze). Mozesz sie tez upewnic,
    co na ten temat sadzi Twoj US lub spytac np. na forum
    http://www.olenka.pl/forum.php?action=list&group=1 lub
    http://www.dobry.pl/pit/forum2/index.php?ilee=1; polecam oba.

    Pozdrawiam,
    --
    A.

    Nie uzywaj top-postingu (TOFU = odpowiedz u gory, cytat na dole).
    Utrudnia to podazanie za tokiem dyskusji; mozesz zostac
    zignorowany, jesli wysilek konieczny do zrozumienia Cie przekracza
    stopien zainteresowania tematem.

  • 5. Data: 2004-04-28 20:11:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Apr 2004, A. wrote:

> [...]
    >+ > pozdrowienai dla tworcy) pozycja E. 49 prowadzil pozarolinciza dg
    >+ > opod. forma karty lub ryczalt ewidencjonowany

    Jest.

    >+ > zgodnie z prawda ja zaznaczam,

    No to OK

    >+ > a potem kolejne pole F.1.3
    >+ > pozarolnica dzialalnosc gospodarcza i 60 oraz 61 przychod i koszty

    A to IMHO bez sensu !

    >+ od kiedy pozarolnicza DG opodatkowana ryczaltem od przychodow
    >+ ewidencjonowanych rozlicza sie na PIT-36?

    Nie *rozlicza się*, a *podaje się* czy się rozliczało ryczałt.
    Zauważ że takiemu ryczałtowcowi tego i owego nie wolno: na
    przykład z małżonkiem rozliczać się nie może. Czyli *informacja*
    (nie *rozliczenie*, a *informacja*) ma jakiś tam sens !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)