  • 1. Data: 2006-09-27 07:16:59
    Temat: PRACE BADAWCZO ROZWOJOWE - jeszcze raz
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Od 01-01-2006 sa ze stawka 22%. Ja sie zglosilem do VAT-u dopiero od lutego.
    Czy powiniemen sie zglosic od stycznia?

    W zeszlym roku przychod ok 100 0000,00
    w styczniu 2006 ok 17.000,00
    A działalnośc mam od kilku lat.

    Nie moge sie oprzec wrazeniu, ze jednak cos zrobilem nie tak. Ale co
    myslicie. Jesli ktos bedzie w stanie mi pomoc bede wdzieczny.

    Adam

  • 2. Data: 2006-09-27 23:12:51
    Temat: Re: PRACE BADAWCZO ROZWOJOWE - jeszcze raz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Sep 2006, Adamski wrote:

    > Od 01-01-2006 sa ze stawka 22%. Ja sie zglosilem do VAT-u dopiero od lutego.
    > Czy powiniemen sie zglosic od stycznia?

    IMVHO - tak.
    Powód? - zwolnieniem PODMIOTOWYM są objęci wyłącznie podatnicy którzy
    w poprzednim roku podatkowym uzyskali przychód mniejszy niż ~40 kzł.
    Wynika z ustawy.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-09-28 07:03:30
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > IMVHO - tak.
    > Powód? - zwolnieniem PODMIOTOWYM są objęci wyłącznie podatnicy którzy
    > w poprzednim roku podatkowym uzyskali przychód mniejszy niż ~40 kzł.

    Dzieki Gotfryd, ale czy to ma jakies znaczenie ze w 2005 te czynnosci byly
    zwolnione z VAT, a 22% weszlo w tym roku od stycznia?

    Adam

  • 4. Data: 2006-09-28 07:25:47
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > IMVHO - tak.
    > Powód? - zwolnieniem PODMIOTOWYM są objęci wyłącznie podatnicy którzy
    > w poprzednim roku podatkowym uzyskali przychód mniejszy niż ~40 kzł.
    > Wynika z ustawy.

    a czy z ustawy nie wynika, ze do obrotu nie wlicza się usług
    zwolnionych? bo coś mi się tak widzi
    czyli idąc tym tropem, dopiero przekroczenie 10 000,00 euro
    skutkowałoby obowiązkowym objęciem podatkiem VAT bądź dobrowolne od
    nastepnego miesiąca

  • 5. Data: 2006-09-28 09:30:36
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > obowiązkowym objęciem podatkiem VAT bądź dobrowolne od nastepnego miesiąca

    Wlasnie Gonia o tym pisalem. Jesli jest tak jak mowisz / piszesz to jest OK.
    Jest nie to d... ;-). Jak ktos cis wie na ten temat wiecej bede wdzieczny za
    wyklarowanie sprawy.

    Pozdro
    Adam

  • 6. Data: 2006-09-28 10:29:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Sep 2006, gonia wrote:

    > a czy z ustawy nie wynika, ze do obrotu nie wlicza się usług zwolnionych?

    Hm...
    Faktycznie napisali:
    +++
    2. Do wartoœci sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się odpłatnej
    dostawy towarów oraz odpłatnego œwiadczenia usług zwolnionych od podatku,
    a także towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym sš
    zaliczane przez podatnika do œrodków trwałych oraz wartoœci
    niematerialnych i prawnych podlegajšcych amortyzacji.
    ---

    No to muszę Adamskiego przeprosić za dawkę adrenaliny, acz jak to
    w starym dowcipie o rabinie i krowie - teraz to sobie odetchnie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-09-28 10:30:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Sep 2006, Adamski wrote:

    > ale czy to ma jakies znaczenie ze w 2005 te czynnosci byly
    > zwolnione z VAT,

    Wychodzi ze tak. Nie zajrzałem do art.113.2 - weź tę ^!$#%# ustawę
    w garść... :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-09-28 10:51:52
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Wychodzi ze tak. Nie zajrzałem do art.113.2 - weź tę ^!$#%# ustawę
    > w garść... :)

    Dzieki serdeczne.

    Adam

  • 9. Data: 2006-09-28 13:39:44
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0609281227230.556@athlon64...
    > On Thu, 28 Sep 2006, gonia wrote:
    >
    > No to muszę Adamskiego przeprosić za dawkę adrenaliny, acz jak to
    > w starym dowcipie o rabinie i krowie - teraz to sobie odetchnie :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    a to nie była czasem koza? ...

    Magdi

  • 10. Data: 2006-09-29 07:41:43
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > No to muszę Adamskiego przeprosić za dawkę adrenaliny, acz jak to
    > w starym dowcipie o rabinie i krowie - teraz to sobie odetchnie :)

    Nie wyobrazasz sobie nawet jak bylo fajnie, kiedy po Twoim poscie posypaly
    sie inne, ze nie jest tak zle. Od razu stalem sie lzejszy kiedy kamien spadl
    mi z serca i wcale nie trafil w nogi ;-). Dzieki za adrenalinke.

    Pozdro.

    Adam