    From: "Remek" <r...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PZU zwraca wartosc samochodu netto!
    Date: Tue, 13 Aug 2002 15:41:06 +0200

    Użytkownik "ptica " <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ajavdu$hue$1@news.gazeta.pl...

    > Kto ubezpiecza samochod od wartosci netto? :) Nie mialbym zreszta w takim
    > wypadku do PZU pretensji.
    > A VATowcem jestem.
    >
    > Prosze o porade. Nie mozna przeciez "zapomniec" o zaplaconym juz
    podatku...

    Z drugiej strony to vat odliczyłeś, czyli kupiłeś tak naprawdę samochód w
    cenie netto czyli gdyby zwrócili ci kwotę brutto to logicznym następstwem
    tego by był zwrot VAT'u do US. Bo inaczej to chciałbyś dostać ten VAT dwa
    razy, raz przez odliczenie przy zakupie samochodu a drugi raz z
    ubezpieczalni.
    Co innego jest w przypadku naprawy lub gdy nie jesteś płatnikiem VAT.

    Remek