  • 21. Data: 2006-12-31 23:52:54
    Temat: Re: Pensja wysłana przez pracodawcę ostatniego dnia roku
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.wp.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0612300802540.3248@athlon64...
    > A podstawa prawna?
    > Bo tu mam:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-pracy--1_2_
    122.html
> [...]
    > uchyla przepisami szczegółowymi, a nie wszystkie), z tym że mam
    > zastrzeżenia do opisu Ryszarda.
    > Skoro w KP zapisano "za zgodą pracownika", wynika z tego że pracownik
    > nie jest stroną inicjującą, więc to nie jego sprawa kiedy pieniądze
    > zostaną wysłane - mają "dojść" na dzień wypłaty i tyle :), czyli
    > na ogólnych zasadach cywilnych (innych niż administracyjne).
    > IMO w tym momencie "postawienie do wynagrodzenia" ma miejsce w dniu
    > wpływu (zaksięgowania operacji) na jego koncie.
    > Jeśli ktoś uważa inaczej - jaki przepis przemawiałby przeciw?

    Witam,
    Pomyślności wszelkiej w Nowym 2007 roku a z uwagi na tematykę grupy,
    prostszych i w rozsądnej wysokości podatków.

    Dołaczę jeszcze jeden głos do dyskusji:
    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php
    sygnatura: PB I-3/4150/IN-572/06/MK

    Ryszard G.

  • 22. Data: 2007-01-02 06:49:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Jan 2007, Ryszard G wrote:

> [...]
    [...]
    > Witam,
    > Pomyślności wszelkiej w Nowym 2007 roku a z uwagi na tematykę grupy,

    Wzajemnie i wszystkim :)

    > Dołaczę jeszcze jeden głos do dyskusji:
    > http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php
    > sygnatura: PB I-3/4150/IN-572/06/MK

    Hm... z tych samych założeń przeciwny wniosek :)
    Co mi nie pasuje: w takim układzie trzeba by przyjąć, iż ta sama zasada
    dotyczyłaby płatności "cywilnopranych": jak ktoś pisze na f-rze "płatna
    przelewem w terminie do..." to wychodziłoby że zgadza się, żeby wszelkie
    "poślizgi" były jego sprawdą - AFAIK tak nie jest.
    Gdzie jest hak?

    pzdr, Gotfryd