  • 11. Data: 2004-08-25 17:31:41
    Temat: Re: Plany skladek ZUS
    Od: "ralf78" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cgic03$st6$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > <ciach>
    > Uff... Tlumiona frustracja?
    >
    > A w ogole pomijajac zgodnosc obowiazku ZUS z konstytucja, to ciekawi mnie
    > procentowe okreslenie stawek chorobowych i zdrowotnych - czyli, ze co -
    > bogatsi bardziej chorowici sa?;-)
    >
    > Czy np. obciazaine emerytow skladkami, tez fajne... Ale stop, to nie
    > pl.soc.polityka;-)

    Ale najsmieszniejsze jest to ze Ci ktorzy beda mieli placic ten wiekszy ZUS
    wcale nie beda sie leczyc za panstwowe tylko prywatnie,czyli szybko,sprawnie
    i porzadnie a o zyciu na starosc z panstwowej emerytury tez w ogole nie
    mysla...Szczerze sam jestem taka osoba i wiem co mowie a mam dopiero 26
    lat...
    Wiec tak naprawde komu znowu potrzebne sa nasze pieniadze....???????

    pozd.

    Rafal

  • 12. Data: 2004-08-25 17:43:11
    Temat: Re: Plany składek ZUS
    Od: kuba <S...@k...onet.pl>

    Radoslaw P. wrote:

    > Z ciekawości -- jesteś głupi czy tylko takiego udajesz? :o

    Moze bym Ci to wytlumaczyl ale mi sie nie chce ;)

    Mimo wszystko - Pozdrawiam.

  • 13. Data: 2004-08-25 17:51:19
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > Moze bym Ci to wytlumaczyl ale mi sie nie chce ;)

    Słusznie.
    Radosław dowcipy załapuje jak ośmiozaworowy silnik od lanosa.
    T.

  • 14. Data: 2004-08-25 18:01:56
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Wed, 25 Aug 2004 19:51:19 +0200, w <cgijk7$18c9$1@news.mm.pl>, "toster"
    <t...@W...pl> napisał(-a):

    > Słusznie.
    > Radosław dowcipy załapuje jak ośmiozaworowy silnik od lanosa.

    Czyżbyś nadal nie wierzył w taki silnik? Rzadki przypadek, podobnie uparty był
    tylko jeden osioł.

    EOT, bo toster...

  • 15. Data: 2004-08-25 19:35:08
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > Czyżbyś nadal nie wierzył w taki silnik?

    --------
    Znów Ci się coś popieprzyło - to Ty nie wierzyłeś w 16 zaworów lanosa, które
    oczywiście w przyrodzie występują.
    Zacytuję Cię: "Lanos jest chyba DOHC, ale nie bardzo 16V :]"

    Ale to NTG i OT z mojej strony.
    T.

  • 16. Data: 2004-08-25 22:38:11
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Catbert" napisał w wiadomości
    , weronika wrote:

    > Art. 7.
    >
    > Państwo udziela przedsiębiorcom pomocy publicznej na zasadach i w
    > formach określonych w odrębnych przepisach, z poszanowaniem zasad
    > równości i konkurencji.
    >
    > Np. poprzez właściwe zagospodarowanie ich środków na przyszłe emerytury.

    Nie dodałeś : GŁODOWE emerytury;(
    > Art. 8.
    >
    > 1. Organy administracji publicznej wspierają rozwój przedsiębiorczości,
    > tworząc korzystne warunki do podejmowania i wykonywania działalności
    > gospodarczej, w szczególności wspierają mikroprzedsiębiorców oraz małych
    > i średnich przedsiębiorców.
    >
    > Np. przez podwyższenie składki ZUS.

    Dopisałabym : oraz tworzenie niespójnych, źle sformułowanych i
    niezrozumiałych dla podatników knotów legislacyjnych zwanych dalej ustawami
    ;)

    > Art. 6.
    >
    > 1. Podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej
    > jest wolne dla każdego na równych prawach, z zachowaniem warunków
    > określonych przepisami prawa.
    >
    > Więc po co definiuje się rozmiar przedsiębiorstwa, skoro wszyscy mają
    > równe prawa?

    Ze szczególnym naciskiem na 'zakończenie działalności gospodarczej' :(

    > Art. 11.
    >
    > Organy administracji publicznej są zobowiązane do załatwiania spraw
    > przedsiębiorców bez zbędnej zwłoki.
    >
    > Więc jeżeli ktoś nie jest przedsiębiorcą, to jego sprawy załatwia się ze
    > zbędną zwłoką?
    > Czy jeżeli organ nie jest "administracją publiczną" ma prawo do zbędnej
    > zwłoki?

    Termin ' zwłoki' w odniesienieniu do małych przedsiebiorców kojarzy mi się
    wizjonersko i niestety makabrycznie...

    > Weroniko! Oni z nas po prostu wała robią!

    Niestety, niestety jak to zwał tak zwał;)...ale masz rację!!

    > Pzdr: Catbert

    Bedą glosować w piatek. Jesli zapalą nam takie 'zielone światło ' jakie się
    zapowiada, czarno to widzę ... ale , ale...chociaz ktos kiedys powiedział
    "Rzad sie sam wyżywi" mam nadal nadzieję ze przeciwników tej zasady będzie
    dostatecznie duzo by te chore wymysly szumnie nazwane "projektami ustaw"
    wywalic do kosza. RAZ NA ZAWSZE!!
    pozdrawiam: weronika
    "Pewnik: Nie ma pewnika dla podatnika";(((

  • 17. Data: 2004-08-26 06:21:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Aug 2004, Radoslaw P. wrote:

    >+ Wed, 25 Aug 2004 16:26:42 +0200, w <cgi7i6$6e0$1@news.onet.pl>, kuba
    >+ <S...@k...onet.pl> napisał(-a):
    [...]
    >+ > Kto nastepny do zjadania wlasnego ogona?
    >+
    >+ Z ciekawości -- jesteś głupi czy tylko takiego udajesz? :o

    Było trzeba sobie cytat przyciąć do ostatniej linijki ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 18. Data: 2004-08-26 06:48:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Aug 2004, Catbert wrote:
    [...]
    > + przedsiębiorców, przekazują drogą elektroniczną informacje [...]
    > +
    > + A jeżeli ktoś nie ma "drogi elektronicznej"?

    Mi na hasło "droga elektroniczna" w administracji otwierają się
    natychmiast dwa skojarzenia: raporty o składkach zdrowotnych
    które przesyła(ło?) się "elektronicznie" czyli na dyskietkach
    pocztą :> oraz... ileś stron urzędowych na których dokumenty
    są "w formie elektronicznej", czyli jako PDF zawierający ładnie
    opakowany... skan postaci papierowej !

    > + 1. Przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna, osoba prawna
    > + i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna
    > + ustawa przyznaje zdolność prawną - wykonująca we własnym imieniu
    > + działalność gospodarczą.
    > +
    > + Cyli, że w rozumieniu innej ustawy osoba prawna/fizyczna, wykonujaca
    > + działalnośc gospodarczą może nie być przedsiębiorcą? A kim niby? Kosmitą?

    A juści :) w *drugą* stronę: IMHO przepis służy do określenia
    kto nie jest przedsiębiorcą :] Szkoda że nie zapisano "powyższa
    definicja przymusowo obowiązuje we wszystkich innych ustawach,
    w tym podatkowych" :>
    Konkretnie - to można próbować wymienić przykłady "jednostek
    organizacyjnych" które AFAIK niekoniecznie są "osobami" (ale
    mogą np. mieć swój NIP, REGON i występować jak przedmioty
    operacji :)) - dajmy na to w zakresie DG to spółka cywilna,
    a poza DG - wspólnota mieszkaniowa; nie wiem jak ze stowarzyszeniami...
    Powyższy zapis stanowi że S.C. *nie jest* przedsiębiorcą, bo
    "odrębna ustawa" nie nadaje jej "zdolności prawnej" :)
    W każdym razie prawo mamy NAPRAWDĘ zakręcone, nic się nie martw :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 19. Data: 2004-08-26 08:25:17
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "Radoslaw P." <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    >Z ciekawości -- jesteś głupi czy tylko takiego udajesz? :o

    On może nie ale ci z rządu to na 100%

  • 20. Data: 2004-08-26 12:34:07
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Thu, 26 Aug 2004 10:25:17 +0200, w <cgk6p1$b2u$1@news.onet.pl>, "Jano"