    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Początki z płatnikiem
    Date: Sat, 10 Apr 2004 17:38:58 +0200

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 10. kwietnia 2004 14:11 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Budzik:

    > Użytkownik Tristan Alder s...@p...onet.pl ...

    > Jak ju z pisałem jestem początkującym użytkownikiem płatnika, możesz zatem
    > napisać, w jakich przypadkach nie trzeba wprowadzać płatnika do rejestru
    > ubezpieczonych, zamiast odpowiadać na kazde pytanie półsłówkami?

    Przypadek jednoosobowej firmy-właściciela to jeden z wielu przypadków. Weź
    pod uwagę, że w przypadku chociażby spółki cywilnej, płatnikiem stanie się
    s.c. i ją dodajesz do rejestru płatników oraz zgłaszasz drukiem ZPA, zaś do
    rejestru ubezpieczonych dodajesz wspólników.

    Generalnie, owszem, mogłaby być opcja ,,O! Płatnik to osoba fizyczna, czy
    mam przenieść dane do rejestru ubezpieczonych''. Ale nie ma takiej opcji i
    wierzaj mi, że nie jest to jakaś wielka wada Płatnika, zaś sam Płatnik od
    wersji 5 to cudo nieziemskie w porównaniu z linią 4.x która przez wiele lat
    dawała pracę milionom serwisantów w całej Polsce.

    > I znowu brak konkretnej odpowiedzi. To gdzie powinienem pytać?

    a) Tu. :)
    b) U osób związanych z Płatnikiem, księgowością, etc.

    > I dlaczego
    > infoliniaprogramu płatnik

    Infolinia rzadko kiedy jest właściwym miejscem, a zwłaszca infolinia
    pierwszego rażenia. Zatrudnia się tam lamerów, tanich lamerów. W niektórych
    firmach (patrz TPSA) w dodatku chamskich lamerów. Choć przymilność lamera
    niewiele tu daje poza komfortem psychicznym.

    Z moich badań, największe kompetencje mają linie pierwszego rażenia w
    bankach takich jak mBank, bo tam jest to główny front kontaktu z klientem
    kapitalistycznego przedsiębiorstwa. A Prokom? Co im zależy?

    > oraz oddział ZUS to nie są odpowiednie miejsca?

    Nie. Pracownicy państwowego zakładu, nienastawionego na kapitalistyczny
    zysk, których pozycja zawodowa zależy od układów, a nie jakości pracy, nie
    są właściwym miejscem niestety.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)