    From: Dominik & Co <d...@c...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek i taksa notarialna - darowizna nieruchomości
    Date: Thu, 25 Mar 2010 14:18:11 +0100

    hipek rzecze:

    > No dobrze - żona notarialnie i za 400zł rozszerza współwłasność (na
    > mnie) darowanej jej uprzednio działki.
    > Pyt.1. Czy jest jakiś (jaki?) okres uprawomocnienia tego?

    Rozszerza na was oboje- teraz działka wchodzi w skład majątku
    wspólnego.

    Ad 1. A jest jakiś okres uprawomocnienia aktu notarialnego
    kupna lub darowizny? Skąd w ogóle pomysł tego "okresu uprawomocnienia"?

    > Pyt.2. Czy to rozszerzenie jest warunkiem wystarczający do uznania przez
    > US, że dom stawiany na tej działce spełnia wymogi "potrzeby
    > mieszkaniowej" i dla mnie (dom za moje pieniądze na nie mojej działce

    Jeśli sprzedaliście mieszkanie wchodzące w skład majątku wspólnego
    i środki te przeznaczycie na budowę domu na omawianej działce- wszystko ok.

    > PS Gdzieś w sieci można znaleźć definicję celów mieszkaniowych
    > sformułowaną inaczej niż "...na budowę domu...". Chodzi mi o informację

    Ustawa o podatku dochodowym rzecze "na budowę(...) własnego budynku
    mieszkalnego". I tyle.

    IMVHO wydatki na tynkarza w postaci umowy o dzieło powinny "się łapać",
    ale w praktyce nie spotkałem się z tym. Na pewno "łapią" się faktury
    VAT za materiały budowlane czy faktury VAT firmy budowlanej.

    --
    Dominik (& kąpany)