    From: hipek <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek i taksa notarialna - darowizna nieruchomości
    Date: Thu, 25 Mar 2010 14:42:56 +0100

    Dominik & Co pisze:
    > hipek rzecze:

    > Rozszerza na was oboje- teraz działka wchodzi w skład majątku
    > wspólnego.
    >
    > Ad 1. A jest jakiś okres uprawomocnienia aktu notarialnego
    > kupna lub darowizny? Skąd w ogóle pomysł tego "okresu uprawomocnienia"?

    > Jeśli sprzedaliście mieszkanie wchodzące w skład majątku wspólnego
    > i środki te przeznaczycie na budowę domu na omawianej działce- wszystko ok.

    > Ustawa o podatku dochodowym rzecze "na budowę(...) własnego budynku
    > mieszkalnego". I tyle.

> [...]
    OK bardzo dziękuję! A co do umów - w US (się w końcu dodzwoniłem, ale
    tak mówili żeby nic nie powiedzieć) powiedzieli że faktury i ew.
    rachunki. Czyli umowa im wisi, liczy się FV do umowy. Co do konkretnych
    pozycji (cegła, pustak, deska, pach, gips) - to najwyraźniej czekają na
    okazję, żeby powiedzieć "nie" - więc jak się kupi drzwi (na FV będzie
    skrzydło drzwiowe) i US to łyknie, to jeszcze nie znaczy że klamka do
    tych drzwi mi ujdzie na sucho. Trudno...