    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od oszczednosci w dzialalnosci gospodarczej
    Date: Sat, 4 Jan 2003 15:03:00 +0100

    On Fri, 3 Jan 2003, pix wrote:
    [...]
    >+ OK - DW ma numerację i dwa podpisy.
    >+ Tym niemniej pisałem o "dowodach opłat bankowych" zgodnie z p.13.4,
    >+ które same w sobie DW chyba raczej nie są.

    Jasne że nie - skoro wystawione przez bank dla mnie to
    bynajmniej nie "wewnętrzne". No, chyba że bank byłby mój ;> !
    [...]
    >+ > Nie występuje - a po co, skoro *wszystkie* dowody
    >+ > "opłat bankowych i..." się zalicza ? :)
    >+
    >+ Ano nie wszystkie, a tylko takie które spełniają wymogi p.12.3.2 i tutaj
    >+ IMHO leży cały problem.

    Sprzeciw :)
    Par.13 i 14 wymaga oznaczenia "numerem lub w inny sposób" ! :)
    IMHO "wyciąg operacji z konta numer xxxx-zzzz za miesiąc luty 2002"
    jest takim oznaczeniem :)
    Powiedz mi, czy jeśli dokonujesz wpłaty czynszu na podstawie
    nienumerowanej książeczki opłat czynszowych to to nie będzie
    dowód wpłaty ?

    >+ > >+ po drugie - minister nie dał przyzwolenia na takie zastosowanie DW,
    >+ >
    >+ > To prawda.
    >+ > Ale Maddy rzekła - taki "zbędny" DW, jasno opisany, raczej
    >+ > nie powinien stać się powodem zarzutu o nierzetelność.
    >+ > Owszem, może ktoś ponarzekać na "zbędność".... jeśli
    >+ > *tylko* ponarzeka, a ma *na coś* ponarzekać - to chyba
    >+ > lepiej jak na zbędny DW niż na co innego :[
    >+
    >+ Zgoda, ale z zastrzeżeniem owych 0.5%, o których piszę w innym
    >+ miejscu.

    Dla porządku: 0,5% jest poza konkursem, takoż posiadanie
    materiałów handlowych nie wpisanych do ewidencji zakupu,
    takoż...[inne].
    Oczywiście chodzi *wyłącznie* o fakt wystawienia zbędnego
    DW, nawet jeśliby owo DW dokumentowało 100% wydatków
    w chwili kontroli :) - ale pod warunkiem że opis na DW
    jest jednoznaczny i zaksięgowanie jednorazowe :]

    >+ Zresztą tak czy inaczej chyba nie ma na to zgodnego z przepisami sposobu
    >+ pewnego na 100% i zawsze można sie do czegoś przyczepić jeśli
    >+ zajdzie taka potrzeba.

    Ano tak. Już pisałem - jeśli chodzi tylko o to, że można
    pomarudzić...to OK :) Gorzej jeśli są podstawy do przegrania
    odwołań :(

    [...]
    >+ W kwestaich podatkowych niestety różnie z tym bywa,

    A prawda, prawda. Ale tam wyskakuje sprawa zdefioniowania
    o *jakie* liczby chodzi (ułamkowe nie, skoro o latach mowa,
    a między całkowitymi i naturalnymi różnica jest, m.in.
    obejmująca zero :)).

    >+ pozd.Pix

    wzjm, Gotfryd.
    BTW: też byłbym za wymogiem używania ściśle zdefiniowanych
    pojęć i relacji w ustawach :], nie byłoby częsci problemów
    podatkowych ("czy kwartał może zaczynać się w listopadzie"),
    z ruchem drogowym ("czy ruch okrężny to jazda na wprost oraz
    czy należy migać na zakręcie") itp...