    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od spadku
    Date: Sun, 17 Dec 2017 18:53:49 -0600

    On 12/17/2017 4:45 PM, Maciek wrote:
    > To jeszcze takie pytanie: urząd przysłał decyzję i na samym początku
    > podał ustawę na podstawie której decyzja została wydana (ustawa o
    > podatku od spadków i darowizn (Dz.U. z 2016 poz. 205) - takiej ustawy
    > szukałem i w niej to podane są okresy 2-letnie. Dopiero jeśli wyszukam
    > wcześniejszą wersję ustawy to widzę okresy 6-miesięczne. Czy to jest
    > normalne, że urząd jako podstawę podaje aktualne przepisy i dopiero
    > należy się domyślić, że jednak chodzi o przepisy z wersji wcześniejszej?
    > Owszem w samej decyzji są gdzieś tam dalej podane te okresy ze starszej
> [...]

    No nie mógł się powołać na ustawę nieobowiązującą.
    Musiał się powołać na bieżącą.

    Z tym, że tutaj w zyciu byś tego nie znalazł.
    Musisz szukać nie w samej ustawie, a w ustawie zmienającej ustawę o
    podatku od spadków i darowizn.

    a tam stoi tak

    do nabycia własności rzeczy lub praw majątkowych, które nastąpiło przed
    dniem wejścia w życie ustawy (nowelizującej), stosuje się przepisy w
    brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy
    (ustawa weszła w życie 1 stycznia 2007r.).

    dalej wchodzi kodeks cywilny ktory twierdzi, ze

    że spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.
    a otwarcie spadku następuje z dniem śmierci spadkodawcy
    itd itp etc.