    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pojazd do firmiy ...raz jeszcze
    Date: Sat, 1 Sep 2007 16:58:52 +0200

    Witaj :)

    Dnia 1 Sep 2007 09:56:14 GMT, 'Tom N' napisał(a):

    > Nie dostarczy kopii zaświadczenia, to faktury sobie może...

    Mam nadzieję, że zauważyłeś ujęcie żartobliwe powyższego mojego cytatu? ;>
    Oczywiście, że bez zaświadczenia, to z faktur to tylko samolocik, bo na co
    innego papier nie bardzo się nadaje.

    > I tak nie stanowią kosztu ;-) Ale: jeżeli wydatki na ich nabycie nie
    > _mogłyby_ być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu
    > przepisów o podatku dochodowym...

    No nie stanowią, ale VAT odliczyć można tylko pod warunkiem zapłaty AC,
    choć faktycznie:

    > I powstaje pytanie -- których przepisów o podatku dochodowym -- tych które
    > dotyczą podatnika (o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych
    > przychodów osiąganych przez
    > osoby fizyczne), czy może jednak autorzy na myśli mieli ustawę o podatku
    > dochodowym od osób fizycznych?

    Tu trzeba by zaznaczyć wyraźnie IMHO, mimo, że w ryczałcie nie odlicza się
    kosztów uzyskania przychodu, ale przecież się je ponosi?
    Przekombinowałam? Chyba nie :)
    Jeśli jednak iść tym tropem, to art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT, pasuje
    jak ulał, tym bardziej, że jest tam napisane wyraźnie, jak już podkreśliłeś
    "mogłyby być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu".

    Nie ma tu określenia, których podatników dotyczy, więc chyba można się
    domyślić, że wszystkich, których dotyczą przepisy podatku dochodowego?
    Prawda? ;>
    Niezależnie od tego, czy to osoba prawna, czy fizyczna, czy fizyczna
    opodatkowana ogólnie, czy ryczałtowo, a nawet karta podatkowa...
    :)
    --
    Pozdrawiam,
    Jagna