    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pojazd do firmy ...raz jeszcze
    Date: Sun, 2 Sep 2007 16:11:37 +0200

    Witaj :)

    Dnia Sun, 02 Sep 2007 15:12:09 +0200, DaNsOuNd napisał(a):

    > No to teraz dalej. A od kiedy mogę odliczać VAT z faktury za paliwo lub
    > naprawę czy też zakup części zamiennych? Od chwili uzyskania
    > zaświadczenia o spełnieniu warunków VAT-1 czy może od momentu
    > dostarczenia tego zaświadczenia do US?

    IMO to od chwili uzyskania tego zaświadczenia, bo od tego momentu masz
    stwierdzone spełnienie wymagań ustawy. Poza tym masz przecież 14 dni na
    dostarczenie go do US (ustawa o VAT art.86 ust.5a), a koszty eksploatacyjne
    przecież ponosisz w tym okresie, czyż nie? ;>

    Zresztą, moim zdaniem, nawet gdybyś go (zaświadczenia) nie dostarczył, to
    odliczać możesz ten VAT, skoro przecież warunki ustawowe pojazd posiada.

    To, że nie zostałoby w US złożone, to jedynie powód do ukarania za
    niewypełnienie obowiązku, który akurat nie ma nic wspólnego z odliczeniem
    VAT-u.
    Przy czym podkreślam - to już moje przekonanie ;)

    > Wielkie dzięki :)

    Nie ma za co ;)
    --
    Pozdrawiam,