  • 1. Data: 2005-05-17 01:26:59
    Temat: Pożyczam od kogoś na 0% - można tak?
    Od: "Mercyman" <m...@o...pl>

    Witam!

    Chcę pożyczyć od kogoś 100 tysięcy złotych na 0% - można tak? I ile trzeba
    zapłacić wtedy podatku do urzędu skarbowego?

    Pozdrawiam, Łukasz Chojnowski.

  • 2. Data: 2005-05-17 03:07:04
    Temat: Re: Pożyczam od kogoś na 0% - można tak?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mercyman wrote:
    > Witam!
    >
    > Chcę pożyczyć od kogoś 100 tysięcy złotych na 0% - można tak? I ile trzeba
    > zapłacić wtedy podatku do urzędu skarbowego?

    2%

  • 3. Data: 2005-05-17 04:30:08
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Mon, 16 May 2005 22:07:04 -0500, witek napisał(a):

    > 2%
    To opłata od Czynności cywilno prawnych (PCC).
    Dodatkowo pożyczkodawca zapłaci podatek od uzyskanych odsetek.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2005-05-17 05:25:03
    Od: "Mercyman" <m...@o...pl>

    czyli moze zaplacic podatek od teoretycznie...niczego?

  • 5. Data: 2005-05-17 08:16:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 17 maja 2005 07:25, gdy Mercyman napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > czyli moze zaplacic podatek od teoretycznie...niczego?

    Jak niczego? Od czynności pożyczki. Tak jak od sprzedaży auta np.

    Ja kupuję od Ciebie za 10 tysięcy auto. Płacony jest podatek.
    Ja sprzedaję Tobie za 10 tysięcy auto spowrotem. Płacony jest podatek.

    Stan posiadania się nie zmienił, a dwa razy podatek poszedł :D

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2005-05-17 08:26:08
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

> [...]

    Jak niczego? Od czynności pożyczki. Tak jak od sprzedaży auta np.

    Ja kupuję od Ciebie za 10 tysięcy auto. Płacony jest podatek.
    Ja sprzedaję Tobie za 10 tysięcy auto z powrotem. Płacony jest podatek.

  • 7. Data: 2005-05-17 09:45:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 May 2005, Mieczysław wrote:

    >+ Dnia Mon, 16 May 2005 22:07:04 -0500, witek napisał(a):
    >+ > Mercyman wrote:
    >+ >> Chcę pożyczyć od kogoś 100 tysięcy złotych na 0% - można tak?
    [...]
    >+ Dodatkowo pożyczkodawca zapłaci podatek od uzyskanych odsetek.

    Wbijasz ćwieka czy od kwoty 19%*0%*100000 zł trzeba złożyć deklarację ??
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-05-17 10:03:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 May 2005, Mercyman wrote:

    >+ czyli moze zaplacic podatek od teoretycznie...niczego?

    ...jak "od niczego" ?

    Popatrz:
    >+ Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał
    [...]
    >+ > To opłata od Czynności cywilno prawnych (PCC).
    ^^^^^^^^^

    To jest podatek od *czynności* !

    Przecież podatki płacisz od "wszystkiego"... gdzieś mieszkasz,
    prawda ? No to niezależnie czy masz *swoje* mieszkanie czy
    używasz wynajętego - zastanawiałeś się "od czego" jest podatek
    od nieruchomości który płacisz ? ;)
    Najlepszy cyrk to podatki nazwane DOCHODOWYMI które płaci się
    od NIEUZYSKANEGO dochodu. Na przykład niezapłacone f-ry z dzialalności
    gospodarczej albo "wartość czynszowa" przy nieodpłatnym udostępnieniu
    (użyczeniu) mieszkania czy innej nieruchomości...

    A jako bonus sygnaturka extra :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 9. Data: 2005-05-17 10:18:43
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 17 maj o godzinie 10:26, na pl.soc.prawo.podatki, Tristan Alder
    napisał(a):

> [...]
    > Ja sprzedaję Tobie za 10 tysięcy auto z powrotem. Płacony jest podatek.
    >
    > Stan posiadania się nie zmienił, a dwa razy podatek poszedł :D

    Zmienił się i to dwukrotnie ów stan posiadania :)

    --
    Herbi
    17-05-2005 12:18:42

  • 10. Data: 2005-05-17 13:27:21
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 17 May 2005 11:45:31 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Wbijasz ćwieka czy od kwoty 19%*0%*100000 zł trzeba złożyć deklarację ??
    > :)

    Znowu wychodzi szybkie czytanie - zauważyłem procent - nie zauważyłem że 0
    - :))

    --
    Mieczysław
    ----