  • 1. Data: 2008-02-12 08:31:04
    Temat: Praca + DG, ile zarabiać, żeby nie płacić ZUSu 2 razy
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Witam,

    Jeśli pracuję się na umowę o pracę i zarabia
    przynajmniej minimalną krajową to w DG płaci się
    tylko składkę zdrowotną.
    Ponoć jeśli pójdzie się na zwolnienie to
    automatycznie obniża się pensja i mozna wejść
    w obowiązek płacenia ZUS również z DG.

    Jaka jest w takim razie najmniejsza płaca
    brutto z umowy o pracę taka aby w razie
    ewentualnej choroby być spokojnym i nie płacić
    zusu 2 razy? 20% więcej niż najniższa krajowa?

    Piotr

  • 2. Data: 2008-02-12 08:43:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    PiotrB. wrote:

    > Jaka jest w takim razie najmniejsza płaca
    > brutto z umowy o pracę taka aby w razie
    > ewentualnej choroby być spokojnym i nie płacić
    > zusu 2 razy? 20% więcej niż najniższa krajowa?

    A jak długo chcesz chorować?

  • 3. Data: 2008-02-12 09:02:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Feb 2008, PiotrB. wrote:

> [...]
    > brutto z umowy o pracę taka aby w razie
    > ewentualnej choroby być spokojnym i nie płacić
    > zusu 2 razy? 20% więcej niż najniższa krajowa?

    A jaki jest najniższy możliwy zasiłek chorobowy?
    75%, tak?
    No to trzeba 1/(0,75) => 1,33(3) "najniższej".

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-02-12 09:07:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A jaki jest najniższy możliwy zasiłek chorobowy?
    > 75%, tak?
    > No to trzeba 1/(0,75) => 1,33(3) "najniższej".

    Ale przecież nie obniża się za cały miesiąc,
    tylko za czas choroby.

  • 5. Data: 2008-02-12 09:52:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    cef pisze:

    > Ale przecież nie obniża się za cały miesiąc,
    > tylko za czas choroby.

    A Ty wiesz z góry ile i kiedy będzie chorował w najbliższym roku?
    Włączając to możliwe wypadki komunikacyjne i przysłowiowe "spadnięcia z
    drabiny"?

    Kolega chce wiedzieć ile musi zarabiać minimum, żeby nie było dającej
    sie przewidzieć sytuacji w której musiałby płacić społeczne z działalności.
    Absolutnie bezpieczne minimum podał Gotfryd. Każde mniejsze
    wynagrodzenie pozostawia niebezpieczeństwo że jednak kiedyś możemy
    dostać o ten jeden złoty za mało.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2008-02-12 15:40:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maddy wrote:

    > A Ty wiesz z góry ile i kiedy będzie chorował w najbliższym roku?

    Ja nie wiem, ale może Piotr wie.
    Jeśli nie wie, to i tak nic nie wymyśli.

> [...]
    > działalności. Absolutnie bezpieczne minimum podał Gotfryd. Każde
    > mniejsze wynagrodzenie pozostawia niebezpieczeństwo że jednak kiedyś

    Jak by człowiek wiedział, że się przewróci, to by się wcześniej położył.
    Nie ma absolutnie bezpiecznego minimum.
    Co zrobi PiotrB jak pochoruje dłużej niż te 183(?) dni?

  • 7. Data: 2008-02-12 15:57:00
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 12-02-2008 o 16:40:04 cef <c...@i...pl> napisał:

    > Jak by człowiek wiedział, że się przewróci, to by się wcześniej położył.
    > Nie ma absolutnie bezpiecznego minimum.
    > Co zrobi PiotrB jak pochoruje dłużej niż te 183(?) dni?

    bez przesady. chodzi o to, żeby nie płacić przez jakieś przeziębienie,
    dwa tygodnie zwolnienia itp.

    Z tego wynika, że trzeba zarabiać brutto minimum 1126zł+35%=1520zł
    w przypadku dłuższego chorowania (kilka tygodni).
    czyli np. na ew. tydzień zwolnienia w miesiącu wychodzi mi ok.
    10% czyli 1240zł brutto. zgadza się?

    Piotr