  • Data: 2014-12-24 00:24:09
    Temat: Re: Praca w Polsce dla firmy zagranicznej (z UE)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 23 Dec 2014, J.D. wrote:

    > Gdzie w takiej sytuacji musiałbym płacić podatek, w Polsce czy w Niemczech?
    > Mieszkam w Polsce, obywatelstwo też mam wyłącznie polskie.

    Jedno nie wyklucza drugiego.
    Jako mieszkaniec Polski (obywatelstwo nie ma znaczenia) utrzymasz
    rezydencję podatkową w Polsce, a tym samym tu rozliczać się masz
    "total" (rocznie z wszytkich dochodów), co *może* nie wykluczać
    konieczności rozliczenia się w .de, z zastrzeżeniem, że podpada
    pod umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania.

    > W którym z krajów musiałbym płacić składki ZUS/ubezpieczeniowe?

    IMVHO:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,17,53,348,,,
    ustawa-z-dnia-13101998-r-o-systemie-ubezpieczen-spol
    ecznych.html
    ...czytasz słowa "na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej".
    Czyli jak wyżej (w .pl na pewno, w .de się nie wypowiem, podejrzewam
    że nie).

    pzdr, Gotfryd