  • 11. Data: 2005-10-03 11:31:04
    Temat: Re: Pracodawca nie płaci ZUS, jak rozwiązać umowe ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Oct 2005, Marcin Szawurski wrote:

    > No bez jaj.
    > To jest jego przyszła emerytura - tak samo narusza to JEGO prawa jak nie
    > wypłacanie pensji.

    Stety lub niestety ale AFAIK szkodę ponosi ZUS (ew. budżet państwa)
    a nie pracownik - skoro składki takie liczą się do emerytury, nie ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-10-03 11:47:50
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 03-10-2005 13:18, Użytkownik Marcin Szawurski napisał:

    > Troszę mi się nie chce :-)
    > Ale na przykład w KK jest to jedno przestępstwo:
    >
    > Art. 218.
    > § 1. Kto, wykonując czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i
    > ubezpieczeń
    > społecznych, złośliwie lub uporczywie narusza prawa pracownika wynikające
    > ze stosunku pracy lub ubezpieczenia społecznego,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wol-
    > ności do lat 2.

    w czym narusza prawa pracownika?
    przeciez wykazuje skladki w deklaracjach
    nie odprowadza skladek,ale to nie ma wplywu w zaden sposob na p[rawa
    pracownika:
    1.pracownik jest ubezpieczony
    2.ma prawo korzystac z zasilku chorobowego
    3.jak nie chce czekac, az poprawi sie plynnosc finansowa pracodawcy,
    zwraca sie do odpowiedniej instytucji, ktora uzupelnic powinna jego
    konto zas pracodawce obciazyc dodatkowa kara (tez mi sie nie chce szukac
    gdzie to dawno temu zapisali)

  • 13. Data: 2005-10-03 13:02:09
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Troszę mi się nie chce :-)

    to widać :-)
    > Ale na przykład w KK jest to jedno przestępstwo:
    w KK jest kilka ale...
> [...]
    > ze stosunku pracy lub ubezpieczenia społecznego,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wol-
    zwróć uwagę na słowa "złośliwie lub uporczywie" a potem wykaż gdzie tu krzywda
    pracownika?

    > Tia, powtarzam - typowo polskie myślenie, obrzucać inwektywami osoby,
    > które poważnie traktują podpisane przez siebie umowy i pilnują swoich praw.

    Początek wątku sugerował ,że ;
    -ktoś ma nową atrakcyjną ofertę pracy ,
    - nie ma ochoty wywiązć się z umowy w zakresie okresu wypowiedzenia i szuka
    pretekstu do ;
    a)złożenia wypowiedzenia z winy pracodawcy
    b)wyrwać trochę kasy od ex pracodawcy bo jest już be a ciepła posadka u
    drugiego czeka .

    No to typowe i polskie zwłaszcza w zakresie pilnowania interesów.
    Problem w tym ,że tak pojęte pilnowanie interesów to często przyczyna
    kiepskiej kondycji pracodawców naiwnie myślących , że pilnowane są także ich
    interesy w ramach zwykłej uczciwości i lojalności deklarowanych zapewne przez
    pracownika w ramach umowy o pracę. A to prosta droga do przytułku i pierdla dla
    pracodawcy.

    Jakie inwektywy?

    Pzdr-Kriss

  • 14. Data: 2005-10-03 19:35:18
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Stety lub niestety ale AFAIK szkodę ponosi ZUS (ew. budżet państwa)
    > a nie pracownik - skoro składki takie liczą się do emerytury, nie ?

    Nie znam się szczerze mówiąc. Ale kto na przykład pokryje te składki
    (już zadeklarowane) jak firma zbankrutuje i nic nie ma?

  • 15. Data: 2005-10-04 06:31:17
    Od: "Jogypai" <J...@U...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwraca sie do odpowiedniej instytucji, ktora uzupelnic powinna jego
    > konto zas pracodawce obciazyc dodatkowa kara (tez mi sie nie chce szukac

    Składkę finansuje w połowie pracodawca w połowie pracownik ze swojej pensji.
    Pracodawca ma być pośrednikiem w przekazywaniu mojej części do ZUS. Jeśli
    tego nie robi, zagarnia moje pieniądze. IMHO - jest to bardzo ciężkie
    naruszenie naszej umowy

    J.Z.

  • 16. Data: 2005-10-04 07:52:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Oct 2005, Jogypai wrote:

    > Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał
    [...]
    [...]
    > Składkę finansuje w połowie pracodawca w połowie pracownik ze swojej pensji.

    Owszem.

    > Pracodawca ma być pośrednikiem w przekazywaniu mojej części do ZUS. Jeśli
    > tego nie robi, zagarnia moje pieniądze.

    Nie, to NIE SĄ *już* twoje pieniądze.
    Z momentem wykazania ich w deklaracji to BYŁY twoje pieniądze które
    stały się pieniędzmi ZUSu - i to ZUS ma je dostać.
    Płatnik ukradł pieniądze - które miał wpłacić do ZUSu.
    To samo dotyczy kwot wykazanych na PIT-4: okradzionym byłby
    Skarb Państwa.
    Płatnik występuje w roli konwojenta, który dysponując pełnomocnictwem
    wierzyciela wziął pieniądze wpłacającego i ukradł. Okradł tego
    czyje pełnomocnictwo do pobrania pieniędzy miał - wpłacający swoje
    zrobił i tyle.
    "Pełnomocnictwo" jest w tym przypadku ustawowe (przymusowe).
    Inaczej każdy pracownik miałby prawo zażądania wypłaty
    składek ZUS "bo ja sobie chcę wpłacić je sam" :>

    > IMHO - jest to bardzo ciężkie naruszenie naszej umowy

    To IMO się bardzo ciężko mylisz.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2005-10-04 09:18:42
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Składkę finansuje w połowie pracodawca w połowie pracownik ze swojej pensji.

    Do k.rwy nędzy - wszystko finansuje pracodawca bo ustala pensje brutto , którą
    przeważnie płaci. I powinien wypłacać ją brutto pracownikowi a ten powinien
    sam płacić składki i odprowadzać podatki.Nareszcie byłby ład i wszystkie
    składki i podatki wpływałyby w terminie i we właściwej wysokości.(to był żart)
    Pracownik pisałby donosy sam na siebie a więzienia byłyby pełne byłych
    pracowników a nie pracodawców co sprzyjałoby zmniejszaniu bezrobocia - wszak
    osadzony to nie bezrobotny.To utopia - do kogo pracownik miałby mieć pretensje
    no bo przecież nie do pracodawcy o ile ten wypłaciłby mu brutto - hmm , już
    wiem do Balcerowicza i cyklistów.Ci co by płacili mieliby pretensje do tych co
    nie płacą a emeryci i renciści do postkryptokomunistów z POPISU uwikłanych w
    TELEGRAF i agentów WSI w kancelarii Wałęsy.Zatrudnieni w ZUS-sie w ramach
    ustawy antykorupcyjnej powinni być zwolnieni z obliczania i odprowadzania
    składek co dawałoby im szansę na unikniecie pierdla - bo im też czasem do
    pierwszego z brutto by nie starczało. Emerytury i renty byłyby tylko dla tych
    co płacą a reszta do piachu po przymusowej odpłatnej eutanazji (płatnikiem-
    rodzina).I tym sposobem PRACODAWCA wypłacający pensję w terminie byłby mniam
    mniam a nie złodziejem w oczach pracobiorcy.Na dzień dzisiejszy jest
    złodziejem bo kradnie pracownikowi podatek i potrąca połowę składek nalicza
    drugą połowę - też z własnych środków i zanosi w zębach do ZUS-u i US-u.Jak
    odnosi w terminie to też postrzegany jest jak złodziej bo coś potrąca tylko
    mniejszy niz ten co nie odnosi w terminie bo jak w sam raz ma puste konto z
    powodu braku zwrotu VAT-u z US w terminie.
    Szarego pracownika nie interesują pieniądze, których fizycznie nie widzi lub
    nie policzy.Interesuje go to co ma w ręku - przeważnie w jego mniemaniu za
    mało.Pracodawcy natomiast zamiast mysleć jak bezduszny ekonom i redukować
    zatrudnienie przy pierwszym zachwianiu płynności - myslą o losie dzieci pana
    Kazia z magazynu i pani Zosi z produkcji i popadają w długi za które ani pan
    Kazio ani Zosia nie odpowiadają i mają w du.ie.
    Pan Kazio właśnie znalazł lepszego jelenia pracodawce i jedyne co planuje to
    jakby tu odejść z dnia na dzień bez zachowania okresu wypowiedzenia ale
    najlepiej tak co by za nieprzepracowany okres wypowiedzenia dostać
    odszkodowanie za urojone lub wymyślone winy ex.pracodawcy.
    Pan Kazio uważa , że dba o swoje interesy i ze złodziejem tak należy
    postępować.Pani Zosia dostała wypowiedzenie bo złodziej musi wypłacić
    zaradnemu Kaziowi odszkodowanie.Kazio ma się dobrze.

    Kaziu zostań pracodawcą - weż sprawy w swoje zaradne dłonie. Zosia czeka.

    Albo idż na posła - projekt zmiany ustawy masz podany wyżej.

    Pzdr-kriss

  • 18. Data: 2005-10-04 09:42:26
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 04-10-2005 11:18, Użytkownik Kriss napisał:

> [...]
    <ciach>

    ło matko!!!!

  • 19. Data: 2005-10-04 11:08:46
    Od: "Jogypai" <J...@U...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Płatnik ukradł pieniądze - które miał wpłacić do ZUSu.
    > To samo dotyczy kwot wykazanych na PIT-4: okradzionym byłby

    Dyskutowałbym.
    Szczególnie w zakresie składki emerytalnej.
    Wara ZUS-owi od moich pieniędzy. To są nadal moje pieniądze.
    ZUS przechowuje je tylko na moim indywidualnym koncie prowadzonym do tego
    celu.
    Wszystkie zostaną mi zwrócone wraz z odsetkami jeśli odpowiednio długo
    pożyję.

    Porównanie z PIT-4 wydaje mi się nietrafne. Wbrew powszechnej opinii składka
    to nie podatek.
    Nie dorzucam się do worka danin tylko się w ubezpieczam - od starości, od
    śmierci, choroby. Przymusowo, fakt. Jak przy OC...

> [...]
    > Inaczej każdy pracownik miałby prawo zażądania wypłaty
    > składek ZUS "bo ja sobie chcę wpłacić je sam" :>

    A co z OFE? Czy część MOICH pieniędzy przekazywanych przez płatnika do ZUS a
    przez ZUS dalej do OFE
    to już też nie są moje pieniądze? Myślę, że moje. Na pewno nie OFE. A
    płatnik mi je kradnie, co więcej pozbawia mnie
    zysków z ich inwestowania.

    > To IMO się bardzo ciężko mylisz.

    Być może. Trochę odbiegliśmy od prawa pracy.

    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd

    ukłony
    J.Z.

  • 20. Data: 2005-10-04 14:13:05
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > <ciach>
    >

    > ło matko!!!!

    Wypraszam sobie ja akurat napisałem to co poniżej "ciach"