  • 1. Data: 2005-12-16 23:13:16
    Temat: Program Mala Ksiegowość Rzeczpospolitej - jak zaksiegowac ?
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    Witam,
    Czy któryś z Grupowiczów/ek korzysta z tego programu i może mi
    wytłumaczyć jak sobie z tym poradzić ?

    Od tygodnia męczę się z zaksięgowaniem następującego wydatku:
    1. samochód osobowy niewprowadzony do ŚT - prowadzę Ewidencję Przebiegu.
    2. kupowałem materiały eksploatacyjne i jest z nich VAT do odliczenia
    Jak to zaksięgować w Małej Księgowości ?
    Utworzyłem konto księgowe zgodnie z pomocą dostępną z poziomu programu,
    ale tam można wpisać tylko kwoty bez podatku
    Jeśli wprowadzam fakturę na materiały eksploatacyjne do KUP to są
    zaliczone dwa razy - raz jako koszt (kolumna 14) i jednocześnie do EP
    (koszty pojazdów) - przy czym tu tylko kwota netto - czyli to nie jest
    właściwa droga
    Jak to zaksięgować ???

    Pomocy ! Ucieknie mi sporo PLN VATu :-(

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/ LS-400

  • 2. Data: 2005-12-17 04:42:33
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Mariusz_M napisał:
> [...]
    > zaliczone dwa razy - raz jako koszt (kolumna 14) i jednocześnie do EP
    > (koszty pojazdów) - przy czym tu tylko kwota netto - czyli to nie jest

    Utworzyć kolejne "konto" z atrybutem <bez wpisu do księgi> a VAT wg
    opcji 5 lub 6, w zależności od tego jaka jest twoja sytuacja. I do przodu.
    Musiałem, aż pogrzebać w ustawieniach, bo samochód mam w ESToWNiP i nie
    pasjonowałem się dotychczas problemem.
    Sytuacja jest trochę analogiczna do księgowania zakupu ŚT; tam też
    przecież FV nie ląduje w KPiR.

    pzdr

    Tomek

    Szukasz pracy? Szukamy pracownikow: dziennikarzy, webmasterow,
    specjalisty ds. badan, promotion managera, administratorow baz danych,
    programistow Windows i wielu innych! >>> http://link.interia.pl/f18e6

  • 3. Data: 2005-12-17 09:49:15
    Temat: Re: Program Mala Ksiegowość Rzeczpospolitej - skad pobrac?
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Podlacze sie pod ten watek - skad pobrac MKR?

    Na tej stronie sa jedynie uaktualnienia...
    http://www.rzeczpospolita.pl/mala_ks/mk.html

    Hm?

    --
    uwaga zmiana nika i imajli - ale to dalej to dalej ja ;) tak tak!!!!
    ________________

  • 4. Data: 2005-12-17 10:06:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Dec 2005, Hikikomori San wrote:

    > Podlacze sie pod ten watek - skad pobrac MKR?

    ...z R :)
    Sam program rozprowadzany jest z rzadka (raz na pół roku ?) na
    CD-ROM razem z Rzeczpospolitą. Nie ma innej metody nabycia, AFAIK.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-12-17 10:11:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...z R :)
    > Sam program rozprowadzany jest z rzadka (raz na pół roku ?) na
    > CD-ROM razem z Rzeczpospolitą. Nie ma innej metody nabycia, AFAIK.

    Można znlaeźć kogoś kto ma, ale uznał,
    że niedobry i leżakuje gdzieś na półce.

  • 6. Data: 2005-12-17 11:15:39
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    cef wrote:

    > Można znlaeźć kogoś kto ma, ale uznał,
    > że niedobry i leżakuje gdzieś na półce.

    Czyli czekac albo szukac...

  • 7. Data: 2005-12-17 12:25:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Czyli czekac albo szukac...

    No u mnie ze cztery edycje leżakują :-)

  • 8. Data: 2005-12-17 20:59:38
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    cef wrote:

    > No u mnie ze cztery edycje leżakują :-)
    A u mnie jedna za dużo - więc w Wawie mogę sprezentować..
    Pisz na priv

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/ LS-400

  • 9. Data: 2005-12-18 10:00:48
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Mariusz_M wrote:

    > A u mnie jedna za dużo - więc w Wawie mogę sprezentować..
    > Pisz na priv

    A ktos chetny na wysylke pocztą? :)

  • 10. Data: 2005-12-18 16:48:20
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>