    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prowadzenie rachunkowości a program komp.
    Date: Mon, 2 Dec 2002 10:34:19 +0100

    On Sun, 1 Dec 2002, GreG wrote:

    >+ Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >+ news:asdtv0$j23$1@news.onet.pl...
    >+
    >+ > Wyobraź sobie że
    >+ > prz pomocy felernego softu zaprojektowano
    >+ > konstrukcję mostu czy wieżowiec [...]
    >+
    >+ > ... i co zadnej odpowiedzialności ?
    >+ > Myslisz że nie ścigna takiej firmy ?
    >+
    >+ Absolutnie zadnej odpowiedzialnosci. Kazdy producent
    >+ softu zastrzega sobie taki warunek.

    Greg, nie nauczyłeś się (jeszcze) oszczędnie szafować
    słowami "każdy" i "zawsze" ;>

    Odsyłając do mojej odpowiedzi do Rafała - poproszę
    o objaśnienie jak się ma "każdy" do przypadku odpowiedzialności
    ograniczonej "do rzeczywistych udowodnionych szkód, lecz
    nie większej niż jeden milion dolarów" w przypadku
    systemu OpenVMS oraz sporej większości oprogramowania
    dla tego systemu (z góry objaśniam, że oprogramowanie
    komunikacyjne OpenVMS-Windows - np. Patchworki - takiego
    zobowiązania nie zawierają :>, nie da się zarobić
    korzystając z reklamacji że "z Windowsami nie działa" ;>).

    >+ Inzynier czy ksiegowa - korzystaja z dobrodziejstw
    >+ techniki na wlasna odpowiedzialnosc.

    ...IMO tylko wtedy jeśli "osiągnięcie techniki" jest
    za "twórcę" uważane za "utwór" - tylko i wyłącznie,
    tj. "twórca" ("tfurca" ;) ?) sam i osobiście w licencji
    lub innym podobnym dokumencie czarno na białym pisze
    że jego zdaniem "utwór" do niczego innego jak do
    powieszenia na ścianie się nie nadaje ;) !

    Ale ZAKAZU żeby zrobić inaczej ani NAKAZU żeby tak
    miało być - IMO & AFAIK nie ma - ani w prawie polskim,
    niemieckim ani USA.
    Korekty z podstawą prawną mile widziane... :)

    Pozdrowienia, Gotfryd