  • 1. Data: 2002-12-01 14:24:52
    Temat: Prowadzenie rachunkowości a program komp.
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Moje wątpliwości wzbudziła ostatnio pewna kwestia. Otóż załóżmy że swoją
    ewidencję przychodów i ewidencję VAT prowadzę w excelu. Nie chciałbym
    jednak aby w razie kontroli US przeglądał mi kompa lub też dostał do użytku
    pliki excela, więc wszystkie dokumenty drukuję i archwizuję w postaci
    papierowej. Czy w takiej sytuacji US może zarządać ode mnie dostępu do
    programu komputerowego z którego zostały wykonane wydruki, czy też dostają
    papiery i nic nie powinno ich obchodzić???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?
    Udawaj drukarke.

  • 2. Data: 2002-12-01 14:39:31
    Temat: Re: Prowadzenie rachunkowości a program komp.
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości
> [...]
    > programu komputerowego z którego zostały
    wykonane wydruki, czy też dostają
    > papiery i nic nie powinno ich obchodzić???

    IMO(99,99%) nie pwinno obchodzić, przeciez na
    dobrą sprawę to nie musi być arkusz kalkulacyjny
    tylko edytorek tekstu z mozliwościa tworzenia
    tabelek i to bez mozliwości liczenia, kolega
    esteta tak robił :) liczyssz na kalkulatorze i
    wpisujesz do rubryk. Z tego co wiem to wymóg
    okazania instrukcji do programu jak i jego
    udostępnienia dotyczy tych którzy konsekwentnie
    prowadzą ewidencję elektronicznie w programie i
    nie robią wydruków na koniec miesiąca 9taki
    program musi tez umozliwic wydruk każdego
    dokumentu na żadanie US).

    Sark

  • 3. Data: 2002-12-01 16:21:39
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

> [...]
    > programu komputerowego z którego zostały wykonane wydruki, czy też dostają
    > papiery i nic nie powinno ich obchodzić???

    Na logike biorac to nie. Excel tylko pomaga Ci w liczeniu i
    tworzeniu wygladu calosci.
    Rownie dobrze mogliby zazadac okazania systemu operacyjnego
    oraz wydrukowanej instrukcji do obu softow oraz faktur na zakup ww.

    GreG

  • 4. Data: 2002-12-01 18:52:35
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    O ile slyszalem, to wymogi formalne (instrukcja, zabezpieczenie danych przed
    modyfikacjami i inne) stawiane są jedynie programom do pelnej ksiegowosci
    (Ustawa o rachunkowosci).
    Gdzie indziej tez sa pewne wymogi (np. jesli liczysz place liczone w
    komputerze, to program musi spelnic wymagania ustawy o ochronie danych
    osobowych), ale nie slyszalem o wymogach dla ewidencji VAT.
    Pzdr
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-12-01 19:24:43
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    ......[ciach]

    program ma tylko wspomagać zarządzanie a nie zarządzać Twoją firmą .
    Jeśli wszystkie dokumenty masz w formie papierowej to nie ma potrzeby
    udostepniania softu do kontroli.

    Lecz jak zechcą ...........

    P.S.
    Żaden producent softu nie bierze na siebie odpowiedzialności za błędy
    programu jak i na ewentualne szkody powstałe podczas pracy z nim.

    rafal

  • 6. Data: 2002-12-01 20:27:03
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "rafal" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli wszystkie dokumenty masz w formie papierowej to nie ma potrzeby
    > udostepniania softu do kontroli.
    >
    > Lecz jak zechcą ...........

    To pokazesz natretom Notepada i obiecasz, ze kiedys
    nauczysz ich jak robic w nim tabelki.

    Bez przesady. Przypuszczam, ze malo kto mial kontrole
    skarbowa, a wszyscy trzesa tylkami i wydaje wam sie, ze
    panstwo ma czas i pieniadze na sprawdzanie, czy jest
    instrukcja do TAG'a i czy dlugopis sluzacy do recznych
    zapisow w ksiedze ma odpowiedni kolor !!!

    GreG

  • 7. Data: 2002-12-01 20:51:09
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (1 Dec 2002 14:24:52 GMT), Budzik
    <b...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >pliki excela, więc wszystkie dokumenty drukuję i archwizuję w postaci
    >papierowej. Czy w takiej sytuacji US może zarządać ode mnie dostępu do

    Nie.

    >z którego zostały wykonane wydruki, czy też dostają
    >papiery i nic nie powinno ich obchodzić???

    Tak.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 8. Data: 2002-12-01 21:11:57
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > Żaden producent softu nie bierze na siebie
    odpowiedzialności za błędy
    > programu jak i na ewentualne szkody powstałe

    No tutaj to mnie Rafal rozbawiłeś, fakt że tego
    typu zapisy widziałem na sofcie freeware'owym ale
    żeby producent, twórca oprogramowania nie brał
    odpowiedzialności za błędy i ewentualne szkody
    wynikłe z korzystania softu ?. Wyobraź sobie że
    prz pomocy felernego softu zaprojektowano
    konstrukcję mostu czy wieżowiec a w innym
    przypadku księgowa dokonująca wszelakich roliczeń
    wpuszcza firme lub kilkudziesięciu klientów w
    tarapaty ... i co zadnej odpowiedzialności ?
    Myslisz że nie ścigna takiej firmy ?

    Sark

  • 9. Data: 2002-12-01 21:19:24
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wyobraź sobie że
    > prz pomocy felernego softu zaprojektowano
    > konstrukcję mostu czy wieżowiec [...]

    > ... i co zadnej odpowiedzialności ?
    > Myslisz że nie ścigna takiej firmy ?

    Absolutnie zadnej odpowiedzialnosci. Kazdy producent
    softu zastrzega sobie taki warunek.
    Inzynier czy ksiegowa - korzystaja z dobrodziejstw
    techniki na wlasna odpowiedzialnosc.

    GreG

  • 10. Data: 2002-12-01 21:25:54
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a w...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

> [...]
    > prowadzą ewidencję elektronicznie w programie i
    > nie robią wydruków na koniec miesiąca 9taki
    > program musi tez umozliwic wydruk każdego

    Dzięki, właśnie tak to sobie tłumaczyłem, ale będąc ostatnio w US
    usłyszałem podobne pytanie i odpowiedź urzędnika że to nie ma znaczenia, że
    musi być dostarczona instrukcja obsługi i wogóle (oczywiście podstawy
    prawnej nie podano). Pomyślałem sobie nawet że w razie czego powiem że
    robię to wszystko w duecie notatnik + paint do tabelek a pracy nie
    zachowuję w plikach bo to niebezpiecznie - hakerzy i te sprawy :))))
    dzięki - na razie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie
    Winston Churchill