eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy › Re: Przekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy
    From: Robert Stefański <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy
    Date: Thu, 3 May 2012 06:20:09 -0700 (PDT)

    On May 3, 12:36 pm, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   A znasz *przepis*, który definiuje co jest kosztem uzyskania?
    >   Staraj się zawsze trzymać tej kolejnosci:
    >   watpliwosc -> przepis -> opisy w internecie -> urzędowe interpretacje
    > (pomaga wyłapać ew. nieporozumienie z tego powodu, że opis nie
    > pasuje do założeń).
    >   Tak po kolei:
    > - jest wysoce prawdopodobne, że nikt się nie przyczepi

    Telefon służy mi NIE do dzwonienia, tylko pisze na niego
    oprogramowanie.
    Stąd kosztuje aż 2000 zł (gdybym chciał kupić telefon do prowadzenie
    rozmów, to wystarczyłby mi za 100 zł).
    Więc jest bardzo wysoce prawdopodobne, że nikt się nie przyczepi,
    bo tworzenie oprogramowanie to podstawowy profil mojej działalności :)

    > - niemniej litera przepisu jest prosta jak drut kolczasty:
    >
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,
    ustawa-z-dnia-260...
> [...]
    > Art. 22.
    > 1. Kosztami uzyskania przychodów sš koszty poniesione w celu osišgnięcia przychodów
    >   [...]
    > ---
    >
    >   Teraz powoli: poniesione *w celu*.
    >   To jest jedno, nierozdzielne okreslenie.
    >
    >   Zakupy w celu gospodarczym już sa prowadzeniem DG, więc do wyboru
    > jest ustalenie że DG została zarejestrowana za pózno i była
    > prowadzona "nielegalnie", albo zakup był w innym celu, a wtedy
    > "przekwalifikowanie" nie powoduje ze staje się kosztem (jako
    > że kosztem jest wyłacznie "nabycie w celu", a nie "nabycie

    Gdzie de facto mogę tego wyboru dokonać? W oświadczeniu?

    Czyli rozumiem, że w przypadku przekazania przedmiotu
    z majaku osobistego na majątek firmy można podwyższyć koszty
    jedynie amortyzując środek trwały? Wynika to chyba stąd:

    "Przecież wyraznie napisał że "kupił dla siebie" (a nie "w celu
    uzyskania przychodu") !
    To nie mój wynalazek: pisała to Orka jesli ci to cos mówi :),
    dokładniej to pisała cos w stylu: "a w oparciu o jaka podstawę
    prawna można zaliczyć osobiste wyposażenie w koszt ?" :)

    IMHO - pozostaje zaliczyć w ST, zakazu nie ma a warunek jest inny:
    "stanowiące własność lub współwłasność podatnika" (art. 22a) ! "

    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    browse_thread/thread/176bd1bb333537bc/81b59f23bd1ec0
    94?lnk=gst&q=osobiste+wyposa%C5%BCenie

    >   Chyba "albo"? :)

    Tak :)

    >   Chodzi o to, że "mała DG" może do 50 000 zł (*łacznie* w danym
    > roku) amortyzować jednorazowo.
    >   Uwaga, prawo do takiej amortyzacji to jest "pomoc publiczna",
    > trzeba o tym pamiętac w razie wypełniania jakichs kwitów
    > w których jest taka rubryka.
    >   A ten drugi przedmiot każdy może (jednorazowo), bo limit to
    > własnie 3500zł od każdego srodka.

    Nie wiem, czy prawidłowo zrozumiałem,
    ale czy amortyzacja jednorazowa ŚT do 3500 zł to nie jest pomoc
    publiczna,
    a amortyzacja jednorazowa ŚT powyżej 3500 zł, to już pomoc publiczna?

    >   Dobrze gadasz.

    >   Oczywiscie że NIE!
    >
    >   Srodki trwałe ewidencjonuje się ewidencji ST, i tamże okresla się
    > raty amortyzacyjne, które (w całosci lub częsci) sa kosztem uzyskania!
    > (sprawdz w ustawie).
    >   Dokumentem księgowym okreslajacym wysokosć kosztu z tytułu raty
    > jest po prostu numer pozycji w EST, przy czym niektórzy wystawiaja
    > sobie do tego DW (IMO nie ma to ani uzasadnienia ani podstawy
    > prawnej, ale "zbędny DW" zabroniony nie jest)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Czy oprócz tego, że będzie to wykazane w EST,
    warto chyba gdzieś wpiąć w segregator to oświadczenie + fakturę nie na
    firmę?

    Bo rozumiem, że DW nie jest wymagany, ale oświadczenie już chyba jest?

    Chodzi mi o takie oświadczenie jak np. jest tutaj:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Przekazanie-prywatny
    ch-przedmiotow-na-cele-firmy-1856294.html