eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy › Re: Przekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy
  • Data: 2012-05-05 10:30:26
    Temat: Re: Przekazanie przedmiotów z majątku prywatnego do majątku firmy
    Od: Robert Stefański <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On May 4, 7:58 pm, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >   Bład.
    >   Wykazanie straty działa z pewnym opoznieniem (można odliczać tylko
    > częsciowo), ale nie powoduje "przepadku" kosztu, o ile w przyszłych
    > 5 latach będa dochody.
    >   Z tego powodu przysługujace koszty warto wykazywać *zawsze*.

    Gdybym wtedy to wiedział :)

    >   Amortyzacja jednorazowa przecież niczym się nie różni w zakresie
    > "zaliczania rat". Jest po prostu jedna rata, w wysokosci całej
    > wartosci poczatkowej.

    >   Nie jest, ale jesli podany wyżej zapis jest obowiazujacy, to nie
    > bardzo wiem jak wywiodłes różnicę miedzy amortyzacja jednorazowa
    > a np. miesieczna.

    Chyba tylko z własnego życzeniowego myślenia.
    Chciałem wierzyć, że jest jakeś wyjście,
    jaka furtka, która pozwoli mi jednak podwyższyć te koszty,
    ale widzę, że w ten sposób się jednak nie da :)

    Mam jeszcze trzy przedmioty (które zakwalifikowałbym jako środki
    trwałe),
    które realnie służą mi w mojej działalności,
    ale również nie mam ich na firmę:
    1. pierwszy jest na paragon
    2. na drugi nie mam żadnego dokumentu potwierdzającego zakup
    3. trzeci - faktura jest wystawiona na mojego brata,
    a więc przedmiot jest jego własnością (ale mógłby mi on go przekazać
    np. w darowiźnie)

    Czy jest możliwość, żeby przekazać takie środki trwałe z majątku
    osobistego,
    na majątek firmy?