    From: "arek" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przepraszam, ale się podczepię
    Date: Mon, 30 Nov 2009 20:04:09 +0100

    news:hf13dt$32i$1@news.onet.pl...

    > Prawdopodobnie chodzi o umowy typu 'Pane, ale bez vatu'. ;)

    Nie wiem, szczegółów nie było - ale jakie to ma znaczenie? Przecież te 10%
    to podatek zryczałtowany od przychodu po sprzedaży nieruchomości. Taki
    podatek "dochodowy" znaczy. To czemu można go uniknąć tylko płacąc VAT
    (kupując towar/usługę z VAT). A jakbym coś chciał kupić bez FV? Nie znam
    sioę na podatkach, ale czy każda działalność gospodarcza to od razu VAT? Są
    chyba ludzie którzy płacą ryczałt albo coś tam podobnego, a faktur VAT nie
    dają?
    Poza tym nie zwracałem - szczerze mówiąc - uwagi na to czy w umowach VAT
    jest czy nie ma, bo wychodziłem z założenia, że ja muszę kupić towar z
    VAT-em jako "ostatni w kolejce" ale umowy na robociznę z VAT-em nie muszę
    mieć, bo robocizna to przychód usługodawcy, który musi zapłacić podatek
    dochodowy. I zawsze myślałem, że "bez rachunku" = "bez zawracania głowy
    US-om" ;) dzięki czemu można trochę taniej. Ale jak rachunek jest - to US
    nie powinien się już czepiać.

    Arek
    PS Jak sprzedam mieszkanie za 90tys. i kupuję towar na FV za ok.75 tys. zł
    netto czyli 90 tys. brutto to mogę - dobrze liczę? - wykręcić się z całego
    "10%-owego podatku". A jeszcze dostanę zwrot VAT-u w wysokości 15 tys. zł.
    Czyli dla mnie lepiej zawierać umowy z VAT - ale przecież nawet jak nie
    będzie vatowskiej to US nie będzie stratny???