    From: "arek" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przepraszam, ale się podczepię
    Date: Mon, 30 Nov 2009 20:37:46 +0100

    news:hf15a6$96e$1@news.onet.pl...

    > Tak.

    > A to dlaczego? Nie dostaniesz ani grosza więcej niż zwrot różnicy VAT za
    > materiały które przed wejściem do Unii były opodatkowane 7 % a po
    > wejściu - 22 %.
    A racja - kiedyś o tym coś słyszałem, a teraz walnąłem babola bezmyślnie :)

    > Dodatkowo - sprawdź, czy od tego zwrotu nie zapłacisz mimo wszystko 10 %
    > podatku - w końcu nie całe 90.000 zostało wydane na zaspokojenie potrzeb
    > mieszkaniowych. :)
    No tak - na pewno by nie oddawali jakby nie wiedzieli, że mogą znów
    zabrać...

    A swoją drogą - tak patrzę wstecz i co widzę: skończyłem szkołę, poszedłem
    do roboty. To co zarobiłem (po opodatkowaniu podatkiem dochodowym) mogłem
    wydać na jeszenie i picie (kupione z podatkiem VAT). Ponieważ nie chciałem
    wszystkiego przejadać, to odłożyłem na lokacie (oprocentowanie opodatkowane
    podatkiem Belki) trochę kasy. Ale musiałem ją podjąć i kupić (spłacić
    spadkobierców) mieszkanie teściowej, przy okazji płacąc jakieś tam podatki u
    notariusza. A jeszcze musiałem dopłacić, bo US-owi wydało się że kupiłem za
    tanio. Teraz chcę to mieszkanie sprzedać, więc muszę zapłacić podatek.
    Materiały na budowę domu kupię sobie za cenę netto + podatek VAT. A jak się
    wybuduję, ktoś mi walnie podatek katastralny. Czuję się lekko tymi podatkami
    przytłoczony a już broń Boże nie próbuję liczyć ile kasy bym miał, jakbym
    pieniądze cały czas trzymał w skarpecie...

    Arek