  • 21. Data: 2006-09-16 20:17:41
    Temat: Re: Pytania nowiciusza o Vat.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Dr.Endriu wrote:

    > Chodzi mi tu o towar kupiony na własny użytek (koszty),z postu TLZ
    > gdzie mowa była o tym że:
    >
    > "Firmy będące płatnikami VAT mogą ODLICZAĆ VAT Z ZAKUPÓW, ksiegują go
    > osobno, kosztem jest kwota netto", więc wynikało by że jednak jest
    > możliwość jakoś go odliczyć.
    > (I broń boże nie było tu mowy o żadnym "Wacie ze sprzedaży - wacie
    > należnym").

    > Czy ktoś jest w stanie posunąć naszą dyskusję dalej, i wyjaśnić jak
    > ODLICZAĆ VAT Z ZAKUPÓW ?.

    Normalnie: prowadząc ewidencję zakupów i sprzedaży VAT.
    Żeby odliczyć trzeba po pierwsze mieć od czego.
    Czyli musi być podatek należny- choćby 1 zł.
    Jeśli należnego jest mało, a VATu z zakupów dużo,
    to może wyjść wartość ujemna.
    Jeśli wyjdzie ujemna masz prawo do zwrotu.
    Zwroty są w pewien sposób ograniczone
    (limitem obrotu ze stawkami preferyncyjnymi),
    tak żeby ukrócić pomysły, które chodzą Ci po głowie.
    Akurat przy zakupie środka trwałego można uzyskać
    pełny zwrot.

  • 22. Data: 2006-09-16 21:00:51
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > pełny zwrot.

    > Zwroty są w pewien sposób ograniczone
    > (limitem obrotu ze stawkami preferyncyjnymi)

    A cóż to jest ten limit obrotu ze stawkami preferencyjnymi ?.

    > Akurat przy zakupie środka trwałego można uzyskać
    > pełny zwrot.

    A cóż to jest ten środek trwały ?.

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl

  • 23. Data: 2006-09-16 21:18:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Sep 2006, Dr.Endriu wrote:

    > Mnie się rozchodzi o sytuację w której przedmiot kupiony przez moją firmę
    > nie wchodzi do dalszego obrotu.

    Prawie zawsze wchodzi. Być może za ileś lat.
    Albo sprzedasz, albo podarujesz, albo złomujesz, albo zostawisz sobie
    do własnego użytku przy zamykaniu DG.
    Albo jest przychód oVATowany (jakiś), albo trzeba oddać VAT odliczony
    przy zakupie. To *NIE* jest śmieszne! - kiedyś oddawało się VAT
    od "wartości rynkowej", jakiś <censored> geniusz pod pozorem zrobienia
    dobrze hurtownikom wprowadził zapis wymuszający w praktyce przy
    zamykaniu DG sprzedaż całego majątku.
    Wyjątkiem "niewchodzenia" w sensie VAT są czynności nie podlegające
    VAT albo sprzeczne z prawem - jak okradną Ci firmę to również
    okradną państwo z VAT "wtopionego" w owe ST, bo z tytułu kradzieży
    VAT się nie płaci. Oczywiście US może domagać się dowodów że rzeczywiscie
    okradziono (zaczynając od zgłoszenia przestępstwa na policji).

    > Chodzi mi tu o towar kupiony na własny użytek (koszty)

    Poza wyjątkami VAT odliczasz i tyle.
    Może powinienem się ściślej wyrazić: "wykazujesz jako naliczony".
    To czy odliczysz i czy będziesz mieć prawo do ew. zwrotu zależy już
    od osiągania "podlegających" przychodów - nie ma przychodów, nie ma
    prawa do odliczenia.
    *PRZYCHODÓW* - nieważne czy firma ma zyski czy straty.

    > Czy ktoś jest w stanie posunąć naszą dyskusję dalej, i wyjaśnić jak ODLICZAĆ
    > VAT Z ZAKUPÓW ?.

    "Zwyczajnie".
    Przez odejmowanie ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2006-09-16 21:35:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Dr.Endriu wrote:

    > A cóż to jest ten limit obrotu ze stawkami preferencyjnymi ?

    Ustawa o ptu z 2004 roku
    Art 87.3

    > A cóż to jest ten środek trwały ?

    Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych z 1991
    Art 22a, ale najlepiej przeczytać cały art 22 i 23

  • 25. Data: 2006-09-16 21:36:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dr.Endriu,

    [...]

    http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2006-09-16 21:45:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Sep 2006, Dr.Endriu wrote:

    > A cóż to jest ten limit obrotu ze stawkami preferencyjnymi ?.
    [...]
    > A cóż to jest ten środek trwały ?.

    A nie pisałem ze trzeba najpierw minimum 3000 postów przeczytać, zeby
    wiedzieć o co pytać???
    Nie, tej lekcji nikt nie da rady odrobić "za Ciebie".

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2006-09-18 09:27:16
    Od: TLZ <t...@w...info.com.pl>

    > Czy mógł byś mi to przybliżyć...?
    > "a kwotę VAT odliczysz od należnego VAT."

    Będąc płatnikiem VAT, musisz również odprowadzac VAT z tego co
    sprzedałeś - VAT należny US
    Kupując cos z VAT, odliczasz kwote VAT z F-ry zakupu od VAT należnego
    US, płacisz różnicę (lub odbierasz ja od US, jeśli jest ujemna).

    --
    TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz

  • 28. Data: 2006-09-18 09:28:22
    Od: TLZ <t...@w...info.com.pl>

    > Jak tu założyć firmę zwolnioną z VAT...:)

    Nie przekroczyć obrotów do 20000 w pierwszym roku prowadzenia dz. lub
    40000 w kolejnych, nie brać sie z a to co wymaga VAT z ustawy (jest cos
    takiego?).

    --
    TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz

  • 29. Data: 2006-09-18 17:38:04
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    > Nie przekroczyć obrotów do 20000 w pierwszym roku prowadzenia dz.

    Czyli gdybym nie przekroczył takich obrotów to wszystko moge kupować bez
    Vat-u ????????????

    (Jak by się to sprwdziło zaraz lece zakłądać firmę...:)

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl

  • 30. Data: 2006-09-18 17:48:08
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-09-2006 o 19:38:04 Dr.Endriu <n...@i...pl> napisał:

    > Czyli gdybym nie przekroczy? takich obrotów to wszystko moge kupowaae bez
    >
    > (Jak by si? to sprwdzi?o zaraz lece zak??daae firm?...:)

    Błagam wszyskich ludzi dobrej woli - nie odpisywać człowiekowi
    póki nie raczy przeczytać dwóch zdań z pierwszego lepszego poradnika
    "taxes for dummies"