    From: "lwh" <...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie o fakture pro forma
    Date: Wed, 25 Jul 2007 12:55:53 +0200

    Użytkownik "ewka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:f84rhm$i50$1@news.onet.pl...
    > musze czegos takiego ksiegowac itp. No, ale juz wszystko jasne sie
    > zrobilo, okazuje sie ze i w duzych korporacjach bajzel maja i chca tego co
    > im akurat do niczego nie potrzebne.

    ProForma "nie urwała się z choinki"
    To , że w Polsce mamy "swoiste" zasady księgowe, nie znaczy, ze tak samo
    jest na całym świecie
    ProForma to jedyny kwit w obrocie międzynarodowym, sugerujący, ze transfer
    pieniędzy nie jest praniem forsy.
    W Polsce mamy za to faktury ma zaliczki i oryginalne kopie, ongiś podpisane
    i stemplowane.
    Słowo VAT na ProFormie rodzi w mózgach złośliwców ze skarbowki okazję do
    wymuszenia łapówki lub dowalenia kary . Tak po polsku:-( Nadgorliwość
    gorsza od faszyzmu

    Ja ProFormy używam od mnóstwa lat w obie strony: przyjmuję i wystawiam
    Celem jej w przeszłości było pozwolenie na transfer dewiz w banku
    Bez takiego kwita bank mnie żegnał.
    Dziś stanowi to w obrocie krajowym zwięzły karteluszek informujący komu,
    gdzie, ile, za co.
    Elaboraty umów podpisane przez wszystkich ważnych są potrzebne na milionowe
    kontrakty. Klientów od umów na drobne kwoty wysyłam do diabła. Oferty ,
    negocjacje i rabaty na <100000 niech sobie sami piszą, skoro się nudzą .

    Fakturę na zaliczkę próbujcie mości Państwo dostać np. światowych koncernów
    obecnych w Polsce. Pocałujecie ich w d*, a nie dostaniecie. Tylko ProForma.