  • Data: 2008-02-23 12:00:48
    Temat: Re: Radio CB a koszty uzyskania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 23 Feb 2008, BartekK wrote:

    > A co z tym wszystkim ma wspólnego radio CB? Pomińmy na razie kwestie "że to
    > radio do wykorzystania prywatnego". Czy tym samym ciosem byś nie wpuścił do
    > KUP np czytnika-nagrywarki dvdrw do komputera, bo _może_ ktoś nim robić
    > nielegalne kopie i piractwo wszelakie? Oczywiście odpiszesz 'ale można robić
    > kopie zapasowe swoich danych' - zgadza się.

    Zgadza się.

    > Tak samo CB nie tylko służy
    > "gdzie stoją miśki" i umożliwieniu łamania ograniczeń prędkości, ale również:
    > - odnajdywaniu drogi/adresów/firm - nie raz adres podany ma się nijak do
    > lokalizacji, gps bzdury pokazuje albo w ogóle w takiej wiosce nie ma nr
    > domów, a zapytanie na radiu "jak podjechać do firmy X" załatwia sprawę

    Pytanie, czy formalnie wolno tak robić jeśli owo pytanie (o adres) ma
    cel gospodarczy :)
    To, że znacząca część kierowców tak zrobi oczywiście wiem.
    Do kompletu pozostaje pytanie, czy można by znaleźć jeszcze jakieś
    INNE zastosowanie.

    > korku, wypadkach, niebezpiecznych sytuacjach, pogodzie i śliskości itp co
    > znów ułatwia sprawniejsze dotarcie do celu = klienta (a że tą samą funkcję
    > pełniący GPS kosztem może być, nie zaprzeczysz?)

    W żadnym wypadku nie zaprzeczam, idzie wyłącznie o to, żeby wskazać
    takie działania, które wolno robić - w naszym przypadku "w celu
    gospodarczym".
    I to nie kierując się logika (pt. "a co za różnica, czy jadę w celach
    osobistych czy gospodarczych") lecz ew. przepisami, jeśli takie istnieją.

    > "nielegalność" mam nadzieję tutaj tylko opierasz na kwestii "bo to radio do
    > celów prywatnych". Ale nigdzie nie widzę (może źle szukam) podstawy _prawnej_
    > tego ograniczenia zastosowania tego zakresu częstotliwości.

    No to został do tablicy wezwany Tristan :)

    > BTW. Mam CB, w każdym z aut, używam od niepamiętnych czasów PIR/PAR i
    > pozwoleń kat3, i wiem że "firma na CB" może być zarazą dla pozostałych
    > użytkowników, zwłaszcza jak firma niekumata i uważająca pasmo "za swoje"

    Pytanie, czy owej firmie to WOLNO robić.
    Bo jeśli NIE WOLNO, to nie wolno również:

    > nie zmienia (wg. mnie) to faktu że w działalności gosp. odpowiednio z głową
    > wykorzystywane radio CB się bardzo przydaje

    ...w przypadku "używania z głową".
    Znaczy można "używać z głową" (bo da się fizycznie i niemal nie sposób
    udowodnić celu tego używania), tylko przyznać się nie wolno ;)

    > i KUP powinno być bezdyskusyjnie
    > (a przynajmniej dla niektórych profili działalności, np usługi przewozowe, bo
    > ciężko wymyślić czemu by było KUP dla np fryzjera).

    Bo taki fryzjer musi mieć kilka zakładów, żeby przeżyć, przynajmniej
    jeśli nie jest to centrum wielkiego miasta, nie dyskryminuj fryzjerów ;)

    pzdr, Gotfryd