  • 11. Data: 2003-09-26 14:11:06
    Temat: Re: Re: Nowa drukarka a amortyzacja komputera (srodka trwalego)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2003, Luqas wrote:
    [...]
    >+ To moze tak:
    >+ Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 24.4.2000 r., I SA/Wr 671/98 -
    >+ http://monitorpodatkowy.pl/artykul.php?idart=467
    >+ Wyrok NSA z dnia 5 lutego 2002 r. (III SA 3080/2000) -

    Za mało danych. ZOZC :), ale... podejrzewam że mam rację
    bo pewnie było "jak niżej" :)

    >+ http://www.nettax.com.pl/serwis/nowosci/020620_1.htm

    To już lepiej, wniosek niżej.

    >+ I do tego wszytkiego PDOF czyli limit 3,5kPLN i ewidencja...
    >+
    >+ Mam nadzieje, ze to wystarczy.

    Nie wystarczy - trzeba przeczytać wyrok. Dotyczy on
    INNEGO przypadku :)

    Zacytuję z uzasadnienia cytat z przepisu:
    ++++++++
    powiększa się o sumę wydatków na ich ulepszenie, w tym także
    o wydatki na nabycie częœci składowych lub peryferyjnych, których
    jednostkowa cena nabycia przekracza 1.000 zł.
    --------

    W roku podatkowy który był "osądzany" w UoPDoOF był limit
    1000 zł. W tym roku jest 3500 zł.
    I OCZYWIŚCIE jeśli drukarka ma ponad 3500 zł (dziś) lub
    miała ponad 1000 zł (wtedy) - to musi być "podwyższenie".

    Kwestią którą wałkujemy jest:
    - czy musi być podwyższenie jeśli drukarka *dziś* kosztuje
    poniżej 3500 zł - odpowiedź brzmi: "oczywiście nie"
    - czy *może* byc podwyższenie, jeśli drukarka j.w.
    poniżej 3,5 kzł - IMO literalnie nie. Co najwyżej
    można liczyć na to że w razie zarzutu:
    1. nie ma uszczuplenia, więc za to ukarać nie można
    2. może to być tylko nieprawidłowe zaksięgowanie
    3. sąd uzna "nadmierną rygorystyczność przepisu" LUB
    "małą szkodliwość społeczną".

    BTW, OT: niestety to jest utrapienie: przepisy zmieniają
    się na tyle szybko, a sprawy sądowe trwają na tyle
    długo - że wyroki dotyczą nieaktualnych przepisów :[

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2003-09-26 14:17:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2003, Luqas wrote:
    [...]
    >+ Gotfrydzie, co sadzisz o moim wczesniejszym poscie?

    ...już napisałem :) Dopiero wróciłem "z urzędów" (nie
    skarbowych) i próbuję się połapać o czym pisano :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2003-09-26 14:27:00
    Temat: Re: Re: Re: Nowa drukarka a amortyzacja komputera (srodka trwale...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2003, elena wrote:
    [...]
    >+ Nie myślałam o podwyższeniu wartości początkowej
    >+ już istniejącego w ewidencji środka trwałego, przypuszczam,
    >+ że jako zespół komputerowy. Drukarka ma mieć własny, odrebny
    >+ wpis do ewidencji środków trwałych z umorzeniem 100%. Koniec

    Nie da rady. Popatrz na linki zapodane przez Lukasq,
    a jak chcesz to poszukaj dyskusji tak z 2 lata temu
    (googlowi nie robi różnicy :)) z użyciem słów kluczowych
    "drukarka", "przyczepa" i "NSA".

    Ja się zgadzam w całej rozciągłości, że koncepcja iż
    przyczepa JEST samodzielnym ŚT, zaś "zwykła" (tj. nie
    będąca jednocześnie kopiarką itp) drukarka NIE JEST
    jest postawiona na głowie.
    Ale taką "linię orzeczniczą" wypracował NSA i ...zęby
    w ścianę, bo USy to wykorzystują.

    Jest co prawda pewne złagodzenie - widoczne w uzasadnieniu
    wyroku (link Lukasq na nettaxie) - że jeśli masz *kilka*
    komputerów z którymi drukarka może współpracować to
    się nie czepiają :> Bo nie jest "przyrośnięta" :>
    Wrrr... ! Zacytuję:
    ++++++
    Z treœci decyzji Izby Skarbowej nie wynika czy drukarka może
    funkcjonować samodzielnie czy też nie, czy skarżšcy posiadajš
    jeden komputer, czy więcej. W tym drugim przypadku będzie
    miało znaczenie czy istnieje możliwoœć jej współpracy z różnymi
    zestawami komputerowymi, którymi dysponuje podatnik.
    ------
    Dura lex... (a powinno być: durne lex ;)!)

    ...no to jesteśmy zgodni :)
    Ktoś przeciw ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2003-09-26 14:35:56
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...no to jesteśmy zgodni :)
    > Ktoś przeciw ?? ;)

    Ja się zgadzam.
    KUP, nie zwiększanie wartości komputera i notatka np z tyłu faktury
    zakupu co sie stało z drukarką (zwłąszcza gdyby cenowo kwalifikowała
    się do Ewidencji Wyposażenia)

    .

  • 15. Data: 2003-09-26 18:06:13
    Temat: Re: Re: Re: Re: Nowa drukarka a amortyzacja komputera (srodka tr...
    Od: elena <e...@g...pl>

    Zaczynam się zastanawiać czy to, co mnie się przydarza jest udziałem wszystkich czy
    tez tylko ja jestem w ten szczególny sposób wyróżniona?
    Powiedz mi do czego przyczepi się US jeżeli drukarka zostanie wpisana do ewidencji? I
    nie zamierzam czynić żadnych poszukiwań po to tylko by móc z Tobą dyskutować o
    wyimaginowanych problemach. Jesteś szaleńcem :))) ale nieszkodliwym (mam
    nadzieję)!!!
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 16. Data: 2003-09-26 21:34:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2003, elena wrote:

    >+ Zaczynam się zastanawiać czy to, co mnie się przydarza jest
    >+ udziałem wszystkich czy tez tylko ja jestem w ten szczególny
    >+ sposób wyróżniona?

    Polecam googla, jako że moja odpowiedź jako "strony" musi
    być niewiarygodna z mocy prawa :)
    Dla równowagi: ja tu też obrywam (też w googlu widać :)).

    >+ Powiedz mi do czego przyczepi się US jeżeli drukarka zostanie
    >+ wpisana do ewidencji?

    Prawdopodobnie się nie przyczepi. Ale IMO ma prawo się
    przyczepić... Zauważ że na tej zasadzie działał mechanizm
    "samochodów z kratką": przez ileś lat nikt nie rozróżniał
    pojęć "homoogacji" ujętych w przepisach. Aż któryś mądry
    zauważył i US wygrał przed NSA.
    Że była to afera grożąca wstrząsem porównywalnym z bankructwe
    górnictwa - to minister zalecił żeby wbrew literze prawa,
    powołując się na "zaufanie do organów" (bo USy udzielały
    odpowiedzi które okazały się mało warte :)) gremialnie
    zaniechać ruszania "starych" wpisów.
    ALE... właśnie. Jakby chodziło o głupie ćwierć procenta
    podatników, to mógłby tak nie zareagować :(

    [...]
    >+ Jesteś szaleńcem :))) ale nieszkodliwym (mam nadzieję)!!!

    Nie będę dyskutował we własnej sprawie, j.w. :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2003-09-27 07:04:50
    Temat: Re: Re: Re: Re: Re: Nowa drukarka a amortyzacja komputera (srodk...
    Od: elena <e...@g...pl>

    > Polecam googla, jako że moja odpowiedź jako \"strony\" musi
    > być niewiarygodna z mocy prawa :)

    To czy Twoja odpowiedż jest wiarygodna czy nie, dla mnie nie ma specjalnego
    znaczenia. Sprawy podatków niestety nie wciągaja mnie przed a po fakcie. Przyjmuję
    rozwiązania zgodne z logiką a póżniej walczę z US o jej zastosowanie. I masz rację
    pisząc, że to są dwie różne sprawy. Ale nie zamierzam przyswajać sobie bzdur tylko
    w tym celu by póżniej posługiwać się nimi jako argumentami. Jeżeli już muszę walczyć
    to metodami które akceptuję.

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 18. Data: 2003-09-27 07:52:55
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "elena" [...]

> [...]
    ewidencji środka trwałego, przypuszczam, że jako zespół komputerowy.
    Drukarka ma mieć własny, odrebny wpis do ewidencji środków trwałych z

    Nic podobnego. Nie MA MIEC,
    a ew moze miec...
    Moze rowniez byc czescia "peryferyjna" zestawu.
    Unas na AGH wiekszosc drukarek to czesci zestawow i bylo MNOSTWO
    kontroli i nic nie zakwestionowali.

    > Trzeba wrzucić w KUP, nie ma innej możliwości. Możesz wybierać tylko wtedy
    gdy nakłady zwiększające wartość początkową =3500zł.

    Wrec przeciwnie
    Podatnik MOZE znie zalicyc doST lub zamortyzowac jednorazowo wcale nie musi.

    Boguslaw

  • 19. Data: 2003-09-27 07:57:09
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "elena" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ewidencji? I nie zamierzam czynić żadnych poszukiwań po to tylko by móc z
    Tobą dyskutować o wyimaginowanych problemach. Jesteś szaleńcem :))) ale

    Wszystkie problemy sa wyimaginowane - do pierwszej kontroli...
    potem moga byc rzeczywiste.

    Np jesli kupisz jednoczesnie zestaw komputerowy za 3000 (taki w sam raz) i
    drukarke
    laserowa za 1500 i wpiszesz to sobie do ewidencji to moze Cie spotkac
    niemila niespodzanka,
    gdy US uzna, ze zestaw komuterowy za 4500 "rozdzielilas" na dwie czeci w
    celu
    nienaleznego Ci zwiekszenia kosztow.

    Boguslaw

  • 20. Data: 2003-09-27 08:04:13
    Od: elena <e...@g...pl>

> [...]
    niemila niespodzanka,
    > gdy US uzna, ze zestaw komuterowy za 4500 \"rozdzielilas\" na dwie czeci w> celu>

    Ale JEDNOCZESNIE co stanowi zupełnie inną bajkę.

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>