  • 21. Data: 2003-09-27 08:11:01
    Temat: Re: Re: Re: Re: Re: Nowa drukarka a amortyzacja komputera (srodk...
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "elena" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bl3g9t$q8b$1@panorama.wcss.wroc.pl...
> [...]
    i> drukarke> laserowa za 1500 i wpiszesz to sobie do ewidencji to moze Cie
    spotkac> niemila niespodzanka,
    w> celu> nienaleznego Ci zwiekszenia kosztow.

    > Ale JEDNOCZESNIE co stanowi zupełnie inną bajkę.

    Dyskusja jest o tyle "akademicka", ze jesli podatnik ktory ma juz komputer
    dokupi drukarke za np 1500 PLN to niezaleznie czy ja "dopisze",
    czy "zamortyzuje jednorazowo", czy nie uzna za ST to podatek wyjdzie ten
    sam.

    Ale moze go spotkac inna niemila niespodzianka, gdy kupi w tym samym roku
    jeszcze
    dysk 80 GB za 400,
    karte grafiki za 600
    "Panel" LCD 17" za 2200

    Boguslaw

  • 22. Data: 2003-09-27 08:12:06
    Temat: Re: Re: Re: Re: Nowa drukarka a amortyzacja komputera (srodka tr...
    Od: elena <e...@g...pl>

    > a ew moze miec...

    prosze bardzo może mieć.

    > Moze rowniez byc czescia \"peryferyjna\" zestawu.
    > Unas na AGH wiekszosc drukarek to czesci zestawow i bylo MNOSTWO
    > kontroli i nic nie zakwestionowali.

    A u nas na prowincji takiego rozwiązania nie stosują :-) Kontrole maja to do siebie
    że wykonują je inni urzędnicy, jedni bardziej a drudzy mniej poddatni na autorytety
    i sugestie :-)

    > Wrec przeciwnie> Podatnik MOZE znie zalicyc doST lub zamortyzowac jednorazowo wcale
    nie musi.

    Musi zamortyzować jednorazowo jeżeli wartość jest niższa niż 3500. Jeżeli tak nie
    zrobi to w kaftan go :) U Was tak nie robią ???

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 23. Data: 2003-09-27 08:16:46
    Temat: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nowa drukarka a amortyzacja komputera (s...
    Od: elena <e...@g...pl>

> [...]
    jednorazowo\", czy nie uzna za ST to podatek wyjdzie ten> sam.

    KPiR prowadzimy dla potrzeb rozliczeń z tytułu podatku dochodowego i tu musi być
    prawidłowy wpis. Reszta dotyczy ewidencji majątku i on tez musi być w porządku.

    Masz cały worek pomysłów :)

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 24. Data: 2003-09-27 08:27:54
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    >
    > Musi zamortyzować jednorazowo jeżeli wartość jest niższa niż 3500. Jeżeli
    tak nie zrobi to w kaftan go :) U Was tak nie robią ???

    Do zeszlego roku nie robili, bo zgodnie z uchwala senatu o planie kont
    Srodki trwale z grupy xxxx (wlasnie sprzet komputerowy)
    byly inezaleznie od ceny poddawane amortyzacji. Walczylem z tymjak mglem (a
    niewiele moge),
    wreszcie z okazji zmiany ustawy podatkowej udalo sie - dzis juz amortyzuja
    jednorazowo..

    Boguslaw

  • 25. Data: 2003-09-27 08:29:38
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    musi być prawidłowy wpis. Reszta dotyczy ewidencji majątku i on tez musi być

    A wiesz elenko jaka nespodzianka spotkalaby "naszego podatnika" ?

    Piszac na grupie nie ponosisz odpwiedzialnosci za skutki tego, jak Cie
    zrozumieja.
    Jednak mnie byloby glupio, gdybym komus doradzil a on przez to "wpadl".

    Boguslaw

  • 26. Data: 2003-09-27 08:47:27
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" [...]

    > Do zeszlego roku nie robili, bo zgodnie z uchwala senatu o planie kont
    > Srodki trwale z grupy xxxx (wlasnie sprzet komputerowy)
    > byly inezaleznie od ceny poddawane amortyzacji.

    Tak przy okazji.. kiedys mialo to uzasadnienie.
    eliminowalo klopoty zwiazane z nagminnym
    "wytworzeniem we wlasnym zakresie przez podatnika ST"

    Boguslaw

  • 27. Data: 2003-09-27 09:02:58
    Temat: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nowa drukarka a amortyzacja komputer...
    Od: elena <e...@g...pl>

> [...]
    > zrozumieja.> Jednak mnie byloby glupio, gdybym komus doradzil a on przez to

    Ograniczam się do tego co wiem. To Ty rozbudowujesz temat i mnie sprawdzasz. A poza
    tym nie pragnę nikogo celowo wprowadzić w błąd, nie robię sobie głupich dowcipów.
    Odpowiedzialność za prowadzenie działalności i ewidencję spoczywa w każdym przypadku
    na podatniku, nawet jeżeli zleci prwadzenie ksiąg. Więc może pytac ale powinien
    sprawdzać. Wystarczy tych tłumaczeń? Czy zarzut jest zasadny?

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 28. Data: 2003-09-27 09:11:48
    Od: elena <e...@g...pl>

    > Użytkownik \"Boguslaw Szostak\" [...]
    > Tak przy okazji.. kiedys mialo to uzasadnienie.
    > eliminowalo klopoty zwiazane z nagminnym
    > \"wytworzeniem we wlasnym zakresie przez podatnika ST\"
    > Boguslaw

    Jeżeli jesteś takim znawcą tematu to wytłumacz mi jak możliwa jest taka sytuacja o
    której piszesz. W akcie najwyższej rangi (ustawa) określone są zasady amortyzacji ŚT
    i jak byk stoi, w jaki sposób je amortyzujemy. Rozumiem że są przepisy szczegółowe,
    które moły określać inne zasady amortyzacji sprzetu komputerowego, ale nie powinny
    one być w sprzeczności z ustawą. Jeżeli tak jest to absurd. Ustawa nie powinna w
    sposób ogólny określać zasad które nie mają zastosowania w każdym przypadku ponieważ
    wtedy nie są to zasady.

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 29. Data: 2003-09-27 09:15:32
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "elena" [...]

    > Ograniczam się do tego co wiem.

    Problem w tym, ze ogranicza sie Pani do tego czego prawdopodobnie nie wie.

    >To Ty rozbudowujesz temat i mnie sprawdzasz.

    Nie sprawdzam, tylko wskazuje jakie nebezpieczenstwa MOGA
    wyniknac dla tych, ktorzy Pani uwierza.

    >A poza tym nie pragnę nikogo celowo wprowadzić w błąd, nie robię sobie
    głupich dowcipów.

    Ja tez nie robie glupich dowcipow.
    W ustawie stoi wyraznie zapisane, co podatnik MOZE.
    Godfryd tlumaczyl Pani jaka jest linia orzecznictwa,
    ja wskazalem na pulapki.

    > Odpowiedzialność za prowadzenie działalności i ewidencję spoczywa w każdym
    przypadku na podatniku,

    Jak mowila milaPani w US "kazdy odpowiada za siebie".
    Wole jednak, gdy moje odpowiedzi nie wprowadzaja w blad

    Boguslaw

  • 30. Data: 2003-09-27 09:26:49
    Temat: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nowa drukarka a amortyzacja komp...
    Od: elena <e...@g...pl>

    Jest różnica między odpowiedzią na konkretne pytanie a wyczerpaniem tematu czyli
    zafundowaniem komuś wykładu. Tego drugiego nie robię, ograniczam się do pierwszego.
    Przeszkadzam Ci? Jeżeli nie, to pozwól innym martwic sie o siebie i oceniać
    samodzielnie. Jesteś wybawca ludzkości czy cierpiącym na nadmiar odpowiedzialności
    nieszczęśnikiem?
    Dziękuję za uświadomienie mi ogromnego ciężaru spoczywającego na moich barkach w
    momencie w którym zaczynam stukać w klawiaturę.
    Pozdrawiam.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>