eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiile lat ma urząd skarbowy na przeprowadzenie kontroli › Re: Re: ile lat ma urz?d skarbowy na przeprowadzenie kontroli
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 29 Nov 2013 13:16:27 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: ile lat ma urz?d skarbowy na przeprowadzenie kontroli

    On Fri, 29 Nov 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Przyznam, że mnie nie przekonałeś.

    Hm... sprawdziłem w ustawie.
    Jest tam "przychód uzyskany ze sprzedaży".
    Przyznaję, że nie ma tam definicji "przychodu", a tym samym kwestia
    czy "przychód pośredni" się liczy jest dyskusyjna.
    Dajmy na to, w przypadki KRiO jest wprost określenie "majątek",
    które jednoznacznie wskazuje że taka konwersja (poprzez zmianę
    formy majątku) jest akceptowalna.
    Jak ktoś ma interpretację to poproszę :), ale obawiam się
    negatywnych stanowisk USów.

    > No to ja inny przykład podrzucę. Sprzedajemy mieszkanie za 80.000 zł. Bieżemy
    > kredyt na 90.000 zł. Teraz kupujemy samochó za 50.000 zł i mieszkanie za
    > 120.000 zł. No i w Twojej ocenie ma znaczenie, czy najpierw kupuje
    > mieszkanie, czy najpierw samochó?

    Primo:
    - w sprawie kredytu mogą zadecydować warunki umowy kredytowej.
    Patrz post "witka". Kredyt ma to do siebie, że zazwyczaj przewiduje
    brak możliwości dokonania zapłaty - udzielający bezpośrednio płaci
    "za coś".
    - kolejność wydawania pieniędzy nie gra roli.
    To o czym pisałem, to kolejność BRANIA tych pieniędzy.

    > Jak chcesz ustalić, z któych środkó co kupiono?

    Bardzo prosto - z po prawdzie nie zapisanego jasno i wyraźnie, ale
    IMO sensownego założenia, że pytający wziął kredyt przed zakupem
    mieszkania, a wziął go dlatego, że WCZEŚNIEJ mu brakło pieniędzy.
    Czyli NAJPIERW wydał 50 kzł na samochód, a POTEM wziął skądś
    (i to nieważne czy z pożyczki) 90 kzł kredytu.

    > No ale to nie muszą być - w mojej ocenie - te same pieniadze.

    Zgadza się, o ile polegało to na tym, że najpierw zostały
    "wrzucone do wspólnego wora" a poźniej z niego wyciągnięte
    i nie da się dowieść, że nie było w nim nigdy mniej.

    > To chodzi o ich równowartość.

    Ale w ustawie chodzi o ich pochodzenie :)

    > W ustawie Prawo Bankowe chyba jest :-)

    Już sprawdziłem - definicja kredytu jest w art.69 PB.

    > Kredyt, to pożyczka udzielona przez bank :-)

    No właśnie nie :)
    Wprost i bezpośrednio są *osobno* wymienione:
    - udzielanie kredytów, jako zastrzeżona "czynność bankowa",
    w art.5.1.3
    - udzielanie pożyczkek, jako "inna czynność", znaczy taka jaką
    mogą prowadzić również banki, art.5.2.1

    Tak "praktycznie", kredyt jest "pożyczką celową".
    I rzeczywiście przepis nakazuje "wydanie celowe", ergo, umowa
    stanowi dowód że pieniądze z kredytu to nie są pieniądze "ze
    sprzedaży mieszkania" (co nie zmienia faktu, że pieniądze
    z pożyczki też nie są dowodem, że to TEŻ nie są "pieniądze
    ze sprzedaży mieszkania"!)

    pzdr, Gotfryd