  • 31. Data: 2007-04-18 13:16:20
    Temat: Re: wraca nowe, czyli rzemiosło
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > No pomyśl, niezaleznie co byś robił - jaki byś musiał mieć narzut, żeby
    > pokryć ryzyko że *każdy* może ci kazać zwrócić kasę którą ci zapłacił za
    > robotę, niezależnie jak by ona nie była dobrze zrobiona.

    No pomyśl - jeśli byś robił to zgodnie z przepisami, nakazującymi Ci umieć
    robisz to co robisz, to miałbyś takiego problemu?

  • 32. Data: 2007-04-18 13:18:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Kolejny socjalista co wierzy w sprawiedliwość społeczną :)

    Bzdura.

    > Czyli mówisz rynek sam w sobie nie jest dobrym weryfikatorem

    Jest.
    Ale w państwie w którym nie jest zakłócany.
    A tak właśnie jest obecnie w Polsce.

    > i urzędas najlepiej wie kto jest majster a kto nie?

    Nie - urzędas OBECNIE nie czuwa, żeby ten kto nie majster dostał tak po
    łapach za skaszanioną robotę, żeby drugi raz do takiej nie podszedł.

  • 33. Data: 2007-04-18 13:20:30
    Temat: Re: Re: wraca nowe, czyli rzemiosło
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Faszysta, socjalista czy maoista?

    Koniec dyskusji.
    PLONK WARNING!!!

  • 34. Data: 2007-04-18 13:37:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Apr 2007, Cavallino wrote:

    > Nie sądzę.
    > Teraz każdy żul może Ci się zgłosić do remontu łazienki.
    > A ja wolałbym wiedzieć, że ten żul się na tym zna.
    > Choćby pobieżnie.

    Jeśli sądzisz iż "papierek z cechu" ma na to wpływ, to pytam
    po dobroci dlaczego nie wybierasz sobie tylko fachowcow
    "z papierkiem" - ktoś broni?
    Są tacy, i z tego co widzę nawet się tym reklamują (że są
    zrzeszeni), pochwalić (i to że są, i że możesz ich wybrać).
    Powodu dla którego to ma być PRZYMUS nie widzę.

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2007-04-18 13:38:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Gdyby były za darmo - być może miałbyś rację.

    Gdyby "papierki" były za darmo być może miałbyś rację :>

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2007-04-18 13:46:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > To znaczy jakich nie chcę?

    Zrzeszonych.
    Bo chcesz mieć bata który działa TYLKO na niezrzeszonych.

    > Nie chcę żeby piekarz piekł chleb, mechanik naprawiał samochody, hydraulik
    > robił rury?
    > I zamiast tego ma to robić gość po 3 klasach podstawówki?

    Ja się pytam jak to robisz, że takich gości wybierasz?
    Tak się składa, że chleb kupuję od jakiegoś fachowca z sąsiedniej
    dzielnicy - i zaiste mam gdzieś czy on ma papierek czy nie (kasę
    fiskalną ma, jeśli o to chodzi).
    Raczej mnie martwi że chce zamknąć sklepik :>

    I *jakbym* chciał kupić/dać zrobić/... coś u fachowca "z papierami"
    to nie widzę przeszkód - mam wybór.
    To jest jedyny powód, dla którego cech ma interes żeby jego "papiery"
    były coś warte.
    A Ty, jak sądzę, masz pełne przekonanie iż uszczęśliwienie każdego
    PRZYMUSEM dostania "papieru z cechu" wpłynie na coś pozytywnie.
    Powiem krótko: "nie sądzę".
    I pasuję z dyskusji, bo widzę że Cię nie przekonam.

    > Z założenia mają być wszyscy zrzeszeni, więc chyba logiczne że nie mają mieć
    > nieuczciwej konkurencji.

    Jak wyżej - jeśli nie widzisz że musi to doprowadzić do stanu podobnego
    jak jest z prawnikami, to Cię nie przkonam.

    > Tylko sensu brak.

    ???
    JEŚLI ten "papier" jest (a Twoim zdaniem MA BYĆ!) coś wart, to
    TWOIM ZDANIEM musi mieć to sens. Albo nie widzę sensu w tym zdaniu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2007-04-18 13:51:30
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-04-2007 o 15:20:30 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Koniec dyskusji.
    > PLONK WARNING!!!

    Jeśli uważasz że konkurencja ma się bać komukolwiek
    narazić to prawdopodobnie jesteś ideowcem któregoś z tych nurtów które
    wymieniłem
    - no chyba że pominąłem jakiś podobny nurt.

    Więc wal plonka, śmiało, bo polit-poprawnośc jest mi obca
    i nie idę na psudokompromisy byle by było miło :)

    To tak jak z aborcją - kompromisem by było to że w poniedziałki można
    skrobać a we wtorki nie, natomiast dopuszczenie skrobania pod pewnymi
    warunkami
    to jest dalej przyzwolnie na mord dla jednych oraz bezprawne ograniczanie
    wolności dla drugich.

  • 38. Data: 2007-04-18 13:52:33
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Jeśli sądzisz iż "papierek z cechu" ma na to wpływ,

    Zakładam że ma, a we własnym interesie cech nie wyda papierka mistrza
    gościowi spod budki z piwem.

    > to pytam
    > po dobroci dlaczego nie wybierasz sobie tylko fachowcow
    > "z papierkiem" - ktoś broni?

    Sugerujesz że powinienem sprawdzić np. 1000 luda przed wyborem fachowca do
    prostych rzeczy?
    Sorry, nie mam na to ani czasu, ani kasy.
    Wolę jak ktoś inny to zrobi za mnie.

    Już zupełnie abstrahując że na obecnym rynku 1000 luda może nie być.

  • 39. Data: 2007-04-18 13:53:50
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0704181537590.3348@athlon64...

    > Gdyby "papierki" były za darmo być może miałbyś rację :>

    Trudno - nei chciało się nosić teczki (i uzyskać papierka w szkole) trzeba
    dźwigać woreczki, a nie pchać się na "fachowca".
    Względnie trzeba ponieść koszty lenistwa w młodości.

  • 40. Data: 2007-04-18 13:54:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Apr 2007, mvoicem wrote:

    > Obietnice wyborcze są jak reklama. Nikt przy zdrowych zmysłach nie pozwie
    > Garnier czy inne Loreal bo mu włosy zwiększyły puszystość o 14% a w reklamie
    > obiecywali 15%.

    Zapomniałeś dopisać: "w Polsce".
    Znana firma produkująca materiały budowlane (nazwa mi wywietrzała) miała
    w Niemczech przeprawę za reklamę kleju malarskiego, na której facio
    wisiał na pędzlu przyklejonym do sufitu.
    Uwierzysz, że ich klej rzeczywiście wytrzymał zarządzoną przez sąd
    próbę powieszenia 75 kG (uznali że "facio" mógł tyle mieć :>) na
    pędzlu ichnim klejem przyklejonym do sufitu?
    :)
    No i trzeba by sprawdzić czy w tej reklamie obiecują czy PRZECIĘTNIE
    przybędzie 15% czy KAŻDEMU ;)

    > A nawet jakby takie obietnice były ścigalne to:
    > - byłby szalony kłopot z udowodnieniem że poseł obiecał to co obiecał

    ...na piśmie.

    > - spektrum interpretacji jest duże

    Nie wątpię. Obietnice byłyby dość mgliste :)
    Ale tzw. "przeciętni ludzie" tego nie lubią, więc broń byłaby obosieczna,
    coś taki kandydat musiałby jasno obiecać.

    > - poseł zabezpieczałby się na lewo, żeby w razie "wpadki na
    > obietnicy" mu się to posłowanie zwróciło.

    :)

    pzdr, Gofryd