    From: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: zalozenie firmy
    Date: Tue, 30 Sep 2003 09:19:32 +0200

    Dnia 30 Sep 2003 06:22:51 GMT, elena <e...@g...pl> napisał:

    > I obawiam się że się nie spotkasz. Żeby spisać umowę, przynajmniej jedna
    > strona musi mieć do tego uprawnienia czyli zarejestrowaną działalność.

    A z czego to wynika? Z konstytucji? :-) Kodeksu cywilnego? :-))

    KAZDA osoba zdolna do czynnosci prawnych (czy jak to sie teraz nazywa) moze
    zawrzec umowe-zlecenie, umowe o dzielo czy (to dla wielu moze byc
    zaskoczeniem) umowe o prace.

    Tak wiec sasiad moze pomalowac mi plot (nie prowadzac DG pod nazwa
    "Malarstwo Ogrodowe"), drugi moze regularnie zamiatac chodnik przed moim
    domem, a sasiadka moze (w ramach umowy o prace) byc etatowa gosposia.

    > Tak i zarejestrować działalność w tym zakresie (dziewczyna).
    > Zabawne jest że akty prawne traktujesz jak literaturę i doszukujesz się w
    > nich sensu :-)

    A Ty dopatrujesz sie okultyzmu i magii... Wspolczuje.

    M.