  • 1. Data: 2007-10-06 08:12:59
    Temat: Refakturowanie
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Witam,

    Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jak od strony rachunkowej
    wygląda operacja refakturowania (KPiR, VAT)?
    Chodzi mi o sytuację, gdy kupuję od innej firmy dany
    produkt (uzyskując rabat) a następnie wraz ze swoją
    usługą sprzedaję go klientowi po normalnej cenie.

    Piotr

  • 2. Data: 2007-10-06 09:28:04
    Temat: Re: Refakturowanie
    Od: "albi" <n...@e...pl>

    > Chodzi mi o sytuację, gdy kupuję od innej firmy dany
    > produkt (uzyskując rabat) a następnie wraz ze swoją
    > usługą sprzedaję go klientowi po normalnej cenie.

    to normalna sprzedaż, a nie refaktura

    --
    pozdr.

  • 3. Data: 2007-10-06 09:56:11
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 06-10-2007 o 11:28:04 albi <n...@e...pl> napisał:

    > to normalna sprzedaż, a nie refaktura

    na czym więc polega refakturowanie?

    Piotr

  • 4. Data: 2007-10-06 10:07:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 6 października 2007 11:56
    (autor PiotrB.
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <o...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl>):

    > na czym więc polega refakturowanie?

    Na tym, że sprzedajesz coś, czego Ci nie wolno :D
    np. prąd, telefon itepe. Szczegółów nie znam, ale wtedy tak jakoś
    sprzedajesz dokładnie tak samo jak kupiłeś, bez zysku itepe. I wtedy Ci
    wolno :D

    Oczywiście dyskusyjne jest po co to robić, ale czasami może być pewnie taka
    konieczność.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl

  • 5. Data: 2007-10-06 10:32:10
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Tristan napisał:

    > Oczywiście dyskusyjne jest po co to robić, ale czasami może być pewnie taka
    > konieczność.

    Przsylko pocztaz polska sa zwolnione z VAT. Np. wysylajac paczke za 15
    zlotcyh nie refakturujac i nie chcac stracic musisz na faktueze napisac
    15 zlotych netto + 22% VAT. Klient kreci nosem, bo placi o VAT wiecej...

  • 6. Data: 2007-10-06 10:44:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 6 października 2007 12:32
    (autor Wojtek Malina
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fe7o5b$27b$1@inews.gazeta.pl>):

    > Przsylko pocztaz polska sa zwolnione z VAT. Np. wysylajac paczke za 15
    > zlotcyh nie refakturujac i nie chcac stracic musisz na faktueze napisac
    > 15 zlotych netto + 22% VAT. Klient kreci nosem, bo placi o VAT wiecej...

    Ale krążyły wersje, że aby zrefakturować, trzeba mieć pisemną zgodę klienta,
    co znów oznacza wysłanie listu za 4zł :D Aczkolwiek przy większych
    transakcjach powtarzalnych pewnie warto. Choć znów wtedy pewnie odbiorcą
    nie jest klient prywatny, a przedsiębiorca i jemu zapewne Vat wisi.
    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl

  • 7. Data: 2007-10-06 11:02:05
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-10-2007 o 12:44:31 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > wasz znak: <fe7o5b$27b$1@inews.gazeta.pl>):

    > Ale krążyły wersje, że aby zrefakturować, trzeba mieć pisemną zgodę

    To było chyba o pełnomocnictwie?

  • 8. Data: 2007-10-06 11:02:56
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-10-2007 o 12:07:57 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > wolno :D
    >
    > Oczywiście dyskusyjne jest po co to robić, ale czasami może być pewnie

    Np gdy wynajmujesz lokal - i chces zafakturować prąd, to nie możesz tego
    zrobić
    bo nie masz koncesji na sprzedaż :) I omija się to refakturą.

  • 9. Data: 2007-10-06 11:46:44
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

> [...]

    > wolno :D
    > Oczywiście dyskusyjne jest po co to robić, ale czasami może być pewnie

    to może w szczególnym przypadku gdy na fakturze jest zapis o rabacie
    dla konkretnego odbiorcy refaktura może być pozbawiona rabatu? czyli
    cena pozostaje taka sama z tym, że nie ma rabatu.

    w tym konkretnym przypadku chodzi o sprzedaż gotowych projektów domów.

    Piotr

  • 10. Data: 2007-10-06 12:24:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 6 października 2007 13:02
    (autor t...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <o...@u...compnet.com.pl>):

    > Np gdy wynajmujesz lokal - i chces zafakturować prąd, to nie możesz tego
    > zrobić
    > bo nie masz koncesji na sprzedaż :) I omija się to refakturą.

    No tak, ale nie prościej po prostu wliczyć to w czynsz?

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl