  • 1. Data: 2010-12-28 08:12:24
    Temat: Reklamy Google - odliczenie podatku VAT
    Od: Fenix <f...@y...com>

    Jeżeli w danym miesiącu będę miał jedynie przychód z reklam Google i
    jednocześnie odliczę sobie VAT naliczony (wiadomo jakieś wydatki co
    miesiąc się ponosi), to czy powinienem na VAT-7 zaznaczyć pole 66
    (celem poinformowania US, że ta sprzedaż gdyby była wykonana w Polsce
    byłaby opodatkowana)?

  • 2. Data: 2010-12-29 15:16:02
    Temat: Re: Reklamy Google - odliczenie podatku VAT
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 28 Gru, 09:12, Fenix <f...@y...com> wrote:
> [...]
    > miesiąc się ponosi), to czy powinienem na VAT-7 zaznaczyć pole 66
    > (celem poinformowania US, że ta sprzedaż gdyby była wykonana w Polsce

    Tak w ogóle to zastanawiam się czy mam prawo ten VAT naliczony
    sobie odliczyć? Moim kosztem były usługi księgowe, a mój przychód w
    100%
    pochodził z reklam Google. Tutaj przeczytałem:

    "W skrajnym przypadku, jeśli miałbyś 100% przychodu z Google AdSense,
    to nie mógłbyś odliczyć nawet grosika z VATu, a raczej nie mógłbvyś
    liczyć na zwrot VATu, czyli de facto zapłaciłbyś VAT w 100%.
    Stawka 0% VAT to ZUPEŁNIE co innego niż "nie podlega VAT"!
    Natomiast art. 86 stanowi pewną furtkę, tzn. należy wykazać pełny
    związek pomiędzy kosztami a źródłem przychodu, czyli np. VAT zapłacony
    za hosting serwisu mógłby być brany tutaj pod uwagę do zwrotu, ale
    kontrolę z US masz gwarantowaną, no i nie ma to związku z 0% stawką
    VAT. "

    http://www.forum.optymalizacja.com/lofiversion/index
    .php/t11760.html

    Co to znaczy "wykazać pełny związek pomiędzy kosztami a źródłem
    przychodu"?
    Czy pomiędzy usługami księgowymi (sporządzenie ewidencji, wystawienie
    faktur - w tym faktury dla Google),
    a przychodem wyłącznie z Google AdSense istnieje "pełny związek"?

  • 3. Data: 2010-12-29 19:27:38
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 29.12.2010 16:16, Fenix wrote:

    > http://www.forum.optymalizacja.com/lofiversion/index
    .php/t11760.html

    Forum.optymalizacja.com to nie jest dobre miejsce do nauki VAT - kiedyś
    to czytałem i włosy dęba stawały.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-12-30 10:30:02
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 29 Gru, 20:27, tomek <t...@o...pl> wrote:

    x.php/t11760.html

    > Forum.optymalizacja.com to nie jest dobre miejsce do nauki VAT - kiedy
    > to czyta em i w osy d ba stawa y.
    >
    > --
    > Tomek

    Zgoda, ale chodzi mi o ten art.86 ust.8 pkt 1 ustawy:
    "8. Podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o
    kwotę podatku
    naliczonego, o której mowa w ust. 2, jeżeli importowane lub nabyte
    towary
    i usługi dotyczą:
    1) dostawy towarów lub świadczenia usług przez podatnika poza
    terytorium
    kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były
    wykonywane
    na terytorium kraju, a podatnik posiada dokumenty, z których
    wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami;"

    i kiedy teraz czytam "VAT zapłacony
    za hosting serwisu mógłby być brany tutaj pod uwagę do zwrotu, ale
    kontrolę z US masz gwarantowaną"

    to zastanawiam się, czy tak jest w istocie,
    czy to tylko strachy na lachy? :-)

  • 5. Data: 2010-12-30 11:12:29
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 30.12.2010 11:30, Fenix wrote:

> [...]
    > kontrolę z US masz gwarantowaną"
    >
    > to zastanawiam się, czy tak jest w istocie,

    Skoro masz sprzedaż NP to art. 86.8.1 dotyczy Twojej sytuacji i możesz
    odliczyć VAT naliczony. Wystąpienie o zwrot to osobna sprawa i zwykle
    kończy się co najmniej czynnościami sprawdzającymi, ale nie ma to
    większego związku ze sprzedażą NP tylko z faktem że chcesz coś dostać z US.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-12-30 11:14:37
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 30.12.2010 12:12, tomek wrote:
    > zwykle kończy się co najmniej czynnościami sprawdzającymi

    W uzupełnieniu - w czterech US z którym miałem do czynienia każdy zwrot
    kończył się jakąś formą kontroli, a w jednym zwroty na wielokrotności
    średnich krajowych nie powodowały absolutnie nic, z wyjątkiem
    okazjonalnego wezwania przybicia pieczątki na deklaracji VAT-7.

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-12-30 11:59:00
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 30 Gru, 12:14, tomek <t...@o...pl> wrote:

    > W uzupe nieniu - w czterech US z kt rym mia em do czynienia ka dy zwrot
    > ko czy si jak form kontroli, a w jednym zwroty na wielokrotno ci
    > rednich krajowych nie powodowa y absolutnie nic, z wyj tkiem
    > okazjonalnego wezwania przybicia piecz tki na deklaracji VAT-7.
    >
    > --
    > Tomek

    Więc ten zwrot VAT sobie daruję. I tak są to śmiesznie małe kwoty,
    więc po co ryzykować?

    Słyszałem również, że w przypadku zwrotu VAT naliczonego
    gdy likwiduje się DG, trzeba ten zwrot VAT później przelać na konto
    US.
    Jeżeli bym sobie tylko VAT naliczony odpisał, ale nie zwrócił,
    to przy likwidacji DG też muszę go przelać do US?

  • 8. Data: 2010-12-30 14:40:03
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 30.12.2010 12:59, Fenix wrote:

    > Więc ten zwrot VAT sobie daruję. I tak są to śmiesznie małe kwoty,
    > więc po co ryzykować?

    Mnie się pytasz? To nie moja kasa :-)

> [...]
    > Jeżeli bym sobie tylko VAT naliczony odpisał, ale nie zwrócił,
    > to przy likwidacji DG też muszę go przelać do US?

    Tego nie słyszałem, ale nie mam ustawy o VAT w wersji audio ;)

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-12-30 16:15:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fenix wrote:

> [...]
    > Jeżeli bym sobie tylko VAT naliczony odpisał, ale nie zwrócił,
    > to przy likwidacji DG też muszę go przelać do US?

    Gdyby zasady, które proponujesz
    wprowadzić w życie, to po likwidacji DG, to US musiałby zwracać
    ten VAT zapłacony przez podatników wg deklaracji :-)

    Jedynym problemem w opisanej sytuacji może być nierozliczenie kwoty do
    zwrotu.
    (nadwyżki) Może tak być, że jak zakończysz działalność i nie wystąpisz o
    zwrot,
    to kwota ta przepadnie. Ale nie widzę powodu, zeby tak się miało stać, skoro
    w praktyce można teraz wystąpić o zwrot bez jakichś dodatkowych
    utrudniających wymagań.
    Jeśli ten zwrot jest normalny (tzn wynika z charakteru działalności), to
    wystąp i ciesz się nawet z tych kilku złotych.

  • 10. Data: 2010-12-30 17:20:54
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 30 Gru, 17:15, "cef" <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > ten VAT zap acony przez podatnik w wg deklaracji :-)
    >
    > Jedynym problemem w opisanej sytuacji mo e by nierozliczenie kwoty do
    > zwrotu.
    > (nadwy ki) Mo e tak by , e jak zako czysz dzia alno i nie wyst pisz o
    > zwrot,
    > to kwota ta przepadnie. Ale nie widz powodu, zeby tak si mia o sta , skoro
    > w praktyce mo na teraz wyst pi o zwrot bez jakich dodatkowych
    > utrudniaj cych wymaga .
    > Je li ten zwrot jest normalny (tzn wynika z charakteru dzia alno ci), to
    > wyst p i ciesz si nawet z tych kilku z otych.

    W moim przypadku jest taka sytuacja, ze odpisalem sobie kilka tysiecy
    zlotych.
    Nie zwracalem sobie tej forsy tylko przenosilem na nastepne miesiace,
    dzieki temu nie musialem placic co miesiac podatku VAT naleznego,
    po prostu pomniejszal sie ten odpisany podatek VAT naliczony - z kilku
    tysiecy zostalo kilka zlotych :-)
    Do konca tego nie kapuje - czy przy likwidacji firmy powinienem te
    kilka tysiecy oddac do US?